סטרלוק זה מה שהאחורי מחזיק עם צמיגי ספורט טורינג או טורינג?
אני מקבל 1 ל 19 בהתחזרות מטורפת על הגז
וברגי מקבל 1 ל 23
ברגוע מקבל כ 1 ל 25-27
צמיג מחזיק לי 25-32 אלף קמ לאחורי.
אין צמיג דוש שיכול לתת מספרים כאלה ומנועים של 4 בשורה שוחקים יותר צמיגים ממנועי טריפל או טוין
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
סטרלוק זה מה שהאחורי מחזיק עם צמיגי ספורט טורינג או טורינג?
אחרי בדיקות, ההחלטה היא: gs700 או ויסטרום 1000 מהדגם החדש
מחיר וגובה
מנוע 4 בשורה מספק בעצם פעימת עבודה כל 180 מעלות
שזה בעצם גורם ל2 פעימות עבודה לסיבוב או במקרה שלנו שת יחסי ההעברה זה יוצא כ4 פעימות לסיבוב צמיג.
לעומת פעימה 1 עד 2 לסיבוב.
זה עוזר לשחיקת צמיג גבוהה יותר אגב זו אחת הבעיות במוטוגיפי שבגללה הרוב עברו לוי4 ויאמהה הלכו על 4 בשורה עם סדר הצטה שמדמה וי 4.
אתה מוזמן לקרוא על זה הייתה כתבה מפורט כמדומני כאן וגוגל ירחיב לך בכיף כולל חישובים מתמתיים
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
סטרלוק, חפשתי בגוגל ולא מצאתי. אשמח אם תשלח לינק(ים).
הדבר היחיד הרלבנטי שמצאתי הוא מאמר המדבר על החיכוך הסטטי והדינמי כפונקציה של פעימות הכוח. להבנתי, הצמיג נשחק פחות כשהצמיג מתגלגל על הכביש (חיכוך סטטי) מאשר במצב של החלקה קבועה (חיכוך דינמי). אם זה נכון, אז בגלל שמנוע 4 בשורה מייצר פולסים של כוח חלשים יותר, הוא נשאר בתחום הסטטי ואז זה הפוך ממה שאתה טוען. כל זה לא שייך לאחיזה של הצמיג בכביש, שבגלל האפקט של מתיחה והרפייה של הגומי האחיזה טובה יותר בפעימות כוח חזקות ומעטות.
זה בידיוק זה רק שהפעימות כוח לא כאלה חלשות הרי בסופו של דבר זה 120 סוסים
עכשיו נניח שזה 120 קמש
ב4 בשורה זה 8000 סלד
בטוין זה 4000
משמע ל4 בשורה יש פי 4 יותר פעימות כוח לסיבוב גלגל יחיד והעוצמה זהה זה יוצר חיכוך סטטי
ושוחק צמיג הרבה יותר
בטוין לדוגמא זה יספק פעימות כוח חזקות בתדירות נמוכה יותר וזה גורם לפחות חיכוך דינאמי מה שמאריך אורך חיי צמיג
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
ומי שרוכב ב 4000 ~ 4500 סל"ד שיוט בדר"כ?, ועם 4 בשורה ליטר+ למשל?... ופגשתי לא פעם רוכבים עם כלים גדולים il4, כדוגמאת ה fjr שצמיג החזיק 30+ אלף ק"מ (צמיג נהייה כבר מרובע, אבל לא ברמת שחיקה כזו שראו כבר את הפלדה )
........................................ KKK-BITCH
......................... We Ride Together, We DIE Together
... Respect Your Bike & All Others that Ride the Same Kind of Beast
סטרולק, מה שאתה אומר זה בעצם גם מה שערן אומר: אם שומרים שהצמיג לא יעבור את גבול החיכוך הסטטי (שנותן שחיקה נמוכה) אז יותר קל לעשות זאת במנוע 4 צילינדרים. ועוד יותר: נניח הגבול למקדם סטטי (לפני שהצמיג מתחיל להחליק) הוא 80 כ"ס ב-4 פעימות, כלומר, 20 כ"ס לפעימה. זה אומר שבמנוע 2 צילינדרים תוכל להפיק רק 40 כ"ס לפני שהצמיג יתחיל להחליק, או במילים אחרות, בהספקים "נמוכים" מנוע 4 בשורה יאכל פחות צמיגים ממנוע 2 צילינדרים.
מעניין.
זהו שהצמיג תמיד מחליק בהאצה.
וגם אם זה4000 סלד בשני הכלים ה4 בשורה עושה פי 2 יותר פעימות כוח.
בפועל רוב המוחלט של ה4 בשורה עובדים בסלד גבוהה מהפיזיקה הפשוטה שכוח סוס זה מומנט כפול סלד.
עכשיו 800 סמק טוין משמע 400 סמק לבוכנה זה דורש 4 בשורה של 1400 סמק לערך כדי לייצר מומנט דומה לטוין העסק הזה גם ישקול יותר וידרוש יותר עומס על הצמיג כי כדי לייצר תאוצה x למסות שונות יש במסה הכבדה יותר נדרשת יותר אנרגיה שזה בעצם יותר כוח סוס ויותר שחיקה.
בהנחה שהצלחנו להביא לחיכוך דינאמי זהה השחיקה תהיה זהה שזה בעצם אוצר לרכב כ20-40 קמש לאט יותר מהטויין לקבל אורך חיים דומה
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
אין לי הידע והניסיון לקבוע כללים. כן יש ניסיון של כ-3 שנים על סופר טנרה (1200 סמ"ק, 2 צילינדרים מקבילים) ומעל שנה עם וורסיס 1000 (1047 סמ"ק, 4 בשורה) והתחושות שלי הפוכות למה שאתה כותב. אז בוא נתחיל אחד אחד.
(1) זהו שהצמיג תמיד מחליק בהאצה.
לא יכול להיות נכון. תלוי בתאוצה.
(2) וגם אם זה4000 סלד בשני הכלים ה4 בשורה עושה פי 2 יותר פעימות כוח.
נכון, אבל כל פעימה היא בחצי עוצמה. לכן יש טווח שלם של כוחות שבו ב-2 צילינדרים כבר מחליק (בלאי גבוה) ו-4 צילינדרים נמצא עדיין בטווח החיכוך הסטטי (מעט בלאי). הסתכלות אחרת: בהינתן אותם תנאים, מנוע 4 צילינדרים יכול להוריד פי 2 כוח (ולכן תאוצה כפולה) ממנוע 2 צילינדרים ועדיין להשאר בתחום החיכוך הססטי.
(3) בפועל רוב המוחלט של ה4 בשורה עובדים בסלד גבוהה מהפיזיקה הפשוטה שכוח סוס זה מומנט כפול סלד.
עכשיו 800 סמק טוין משמע 400 סמק לבוכנה זה דורש 4 בשורה של 1400 סמק לערך כדי לייצר מומנט דומה לטוין העסק הזה גם ישקול יותר וידרוש יותר עומס על הצמיג כי כדי לייצר תאוצה x למסות שונות יש במסה הכבדה יותר נדרשת יותר אנרגיה שזה בעצם יותר כוח סוס ויותר שחיקה.
אז בוא נבדוק את הקביעות שלך במספרים: מצאתי מספר גרסאות של נתונים, אז אני לא 100% בטוח בהם:
סופר טנרה: 110@7250 כ"ס, מומנט מקס. 11.6@6000, משקל רטוב 261 ק"ג.
וורסיס 1000: 118@8800 כ"ס, מומנט מקס. 10.4@7700, משקל רטוב: 239 ק"ג.
ראה זה פלא: 4 בשורה עם נפח קטן יותר נותן מומנט רק מעט קטן יותר על משקל קטן יותר. הפוך ממה שכתבת.
לא מצאתי גרף מומנט לוורסיס 1000, אבל לתחושתי הוא מאוד גדול מסל"ד נמוך מאוד והעקומה שטוחה לחלוטין, בדומה לסופר טנרה. אם תקרא מבחנים שלו, תראה שכולם מציינים זאת. ושוב, מהניסיון שלי, הוורסיס מאיץ הרבה יותר טוב מהסופר טנרה ברוב טווח הסל"דים.
עכשיו, שים לב לחשבון הפשוט הבא: היחס מומנט/משקל בשניהם די דומה: 0.0444 בסופר טנרה, 0.0435 בוורסיס. יחס הסל"דים במומנט המקס. הוא 6000/7700, בוורסיס מקבלים 2 פעימות כוח לסיבוב, בסופר טנרה פעימת כוח אחת. יוצא שכל פעימת כוח בסופר טנרה היא פי 1.6 חזקה יותר מבוורסיס. מכיוון שעקומות המומנט של שניהם שטוחות, יש להניח שהיחס הזה תקף לטווח גדול של סל"דים. מכאן יוצא דבר אחד ברור: כל זמן שאתה נשאר בטווח החיכוך הסטטי, אתה יכול בוורסיס להפעיל עד פי 1.6 כוח ועדיין להישאר בטווח הסטטי. במילים אחרות, אם אתה לא חזיר גז, קרוב לוודאי שבלאי הצמיג האחורי בוורסיס יהיה קטן יותר מאשר בסופר טנרה. בדיוק הפוך ממה שאתה טוען.
ההשוואה הזו היא מאוד ספציפית אבל מדגימה כמה הכלל שקבעת אינו כללי. ובבקשה, אל תביא לי לדוגמה מרוצים. הרכיבה שם היא בעלת אופי אחר לחלוטין מרכיבת כביש יום יומית (אני מקווה). במרוץ אתה באמת נמצא רוב הזמן במצב של חיכוך דינמי, ואז הבלאי יהיה גדול יותר ב-4 בשורה (סימטרי). ברכיבה יום יומית רגילה המצב הפוך.
(4) בהנחה שהצלחנו להביא לחיכוך דינאמי זהה השחיקה תהיה זהה שזה בעצם אוצר לרכב כ20-40 קמש לאט יותר מהטויין לקבל אורך חיים דומה
זהו, שההנחה שלך לא נכונה. ב-4 צילינדרים אתה יכול להישאר (ברכיבה שפויה) הרבה יותר בקלות בטווח הסטטי ולכן לקבל שחיקה מופחתת יחסית ל-2 צילינדרים.
נערך לאחרונה על ידי א הזקן; 02-03-2016 בשעה 10:38.