אין לי הידע והניסיון לקבוע כללים. כן יש ניסיון של כ-3 שנים על סופר טנרה (1200 סמ"ק, 2 צילינדרים מקבילים) ומעל שנה עם וורסיס 1000 (1047 סמ"ק, 4 בשורה) והתחושות שלי הפוכות למה שאתה כותב. אז בוא נתחיל אחד אחד.
(1) זהו שהצמיג תמיד מחליק בהאצה.
לא יכול להיות נכון. תלוי בתאוצה.
(2) וגם אם זה4000 סלד בשני הכלים ה4 בשורה עושה פי 2 יותר פעימות כוח.
נכון, אבל כל פעימה היא בחצי עוצמה. לכן יש טווח שלם של כוחות שבו ב-2 צילינדרים כבר מחליק (בלאי גבוה) ו-4 צילינדרים נמצא עדיין בטווח החיכוך הסטטי (מעט בלאי). הסתכלות אחרת: בהינתן אותם תנאים, מנוע 4 צילינדרים יכול להוריד פי 2 כוח (ולכן תאוצה כפולה) ממנוע 2 צילינדרים ועדיין להשאר בתחום החיכוך הססטי.
(3) בפועל רוב המוחלט של ה4 בשורה עובדים בסלד גבוהה מהפיזיקה הפשוטה שכוח סוס זה מומנט כפול סלד.
עכשיו 800 סמק טוין משמע 400 סמק לבוכנה זה דורש 4 בשורה של 1400 סמק לערך כדי לייצר מומנט דומה לטוין העסק הזה גם ישקול יותר וידרוש יותר עומס על הצמיג כי כדי לייצר תאוצה x למסות שונות יש במסה הכבדה יותר נדרשת יותר אנרגיה שזה בעצם יותר כוח סוס ויותר שחיקה.
אז בוא נבדוק את הקביעות שלך במספרים: מצאתי מספר גרסאות של נתונים, אז אני לא 100% בטוח בהם:
סופר טנרה: 110@7250 כ"ס, מומנט מקס. 11.6@6000, משקל רטוב 261 ק"ג.
וורסיס 1000: 118@8800 כ"ס, מומנט מקס. 10.4@7700, משקל רטוב: 239 ק"ג.
ראה זה פלא: 4 בשורה עם נפח קטן יותר נותן מומנט רק מעט קטן יותר על משקל קטן יותר. הפוך ממה שכתבת.
לא מצאתי גרף מומנט לוורסיס 1000, אבל לתחושתי הוא מאוד גדול מסל"ד נמוך מאוד והעקומה שטוחה לחלוטין, בדומה לסופר טנרה. אם תקרא מבחנים שלו, תראה שכולם מציינים זאת. ושוב, מהניסיון שלי, הוורסיס מאיץ הרבה יותר טוב מהסופר טנרה ברוב טווח הסל"דים.
עכשיו, שים לב לחשבון הפשוט הבא: היחס מומנט/משקל בשניהם די דומה: 0.0444 בסופר טנרה, 0.0435 בוורסיס. יחס הסל"דים במומנט המקס. הוא 6000/7700, בוורסיס מקבלים 2 פעימות כוח לסיבוב, בסופר טנרה פעימת כוח אחת. יוצא שכל פעימת כוח בסופר טנרה היא פי 1.6 חזקה יותר מבוורסיס. מכיוון שעקומות המומנט של שניהם שטוחות, יש להניח שהיחס הזה תקף לטווח גדול של סל"דים. מכאן יוצא דבר אחד ברור: כל זמן שאתה נשאר בטווח החיכוך הסטטי, אתה יכול בוורסיס להפעיל עד פי 1.6 כוח ועדיין להישאר בטווח הסטטי. במילים אחרות, אם אתה לא חזיר גז, קרוב לוודאי שבלאי הצמיג האחורי בוורסיס יהיה קטן יותר מאשר בסופר טנרה. בדיוק הפוך ממה שאתה טוען.
ההשוואה הזו היא מאוד ספציפית אבל מדגימה כמה הכלל שקבעת אינו כללי. ובבקשה, אל תביא לי לדוגמה מרוצים. הרכיבה שם היא בעלת אופי אחר לחלוטין מרכיבת כביש יום יומית (אני מקווה). במרוץ אתה באמת נמצא רוב הזמן במצב של חיכוך דינמי, ואז הבלאי יהיה גדול יותר ב-4 בשורה (סימטרי). ברכיבה יום יומית רגילה המצב הפוך.
(4) בהנחה שהצלחנו להביא לחיכוך דינאמי זהה השחיקה תהיה זהה שזה בעצם אוצר לרכב כ20-40 קמש לאט יותר מהטויין לקבל אורך חיים דומה
זהו, שההנחה שלך לא נכונה. ב-4 צילינדרים אתה יכול להישאר (ברכיבה שפויה) הרבה יותר בקלות בטווח הסטטי ולכן לקבל שחיקה מופחתת יחסית ל-2 צילינדרים.


					
					
					
						
  ציטוט ההודעה בתגובה