יופי. אז אתה מסכים שבמהירות קבועה שני הצמיגים הם באותו תחום של מקדם חיכוך (סטטי) וכשאתה מאיץ אתה עובר עם האחורי לתחום החיכוך הדינמי. יופי.
עכשיו בוא נלך צעד הלאה. נניח (סתם מספר) - ב-10 ק"ג כוח הצמיג האחורי עובר לתחום הדינמי וזה קורה אצלך ב-3000 סל"ד. אצלך זה ירד בפעימה לסיבוב. במנוע 4 צילינדרים זה ירד ב-2 פעימות לסיבוב. זה אומר שבכל התחום של 3000-6000 סלד במנוע 4 צילנ' הוא עדיין בתחום הסטטי. בתחום הזה הוא שוחק פחות ממך. בתוך התחום הדינמי הוא ישחוק יותר.
עכשיו, הרבה תלוי באופי המנועים ובאופי הרכיבה. אבל זה אומר שהקביעה שלך שמנוע 4 צילינדרים שוחק צמיגים יותר ממנוע 2 צילינדרים פשוט לא נכונה כללית. יכול להיות ככה או הפוך.