בוא אני אנסה להתקדם עוד קצת בלי להקריב את הראש קודם

אוקיי, אז יש לנו 2 קסדות עם שכבת מעיכה באותו עובי, אבל מחומר שונה. אחת יותר רכה, אחת יותר קשיחה.
נניח ששתיהן מכוונות לאותו משקל ראש, הרכה מכוונת להימעך עד הסוף ב-30 קמ"ש והקשיחה מכוונת להימעך עד הסוף ב-60 קמ"ש.
נניח תאונה ב-30 קמ"ש קודם.
ב-30 קמ"ש, הקסדה הרכה תימעך לכל עובי שכבת המעיכה, ולכן תגדיל את המרחק (ותקטין את התאוצה). הקסדה הקשיחה יותר, לעומת זאת, תימעך פחות - נניח שזה יהיה בחצי עובי. לכן התאוצה במקרה הזה תהיה גבוהה יותר, והנזק בהתאם.
עכשיו נניח תאונה ב-60 קמ"ש.
ב-60 קמ"ש עם הקסדה השניה הכל פשוט - היא תהיה כמו הקסדה הראשונה במקרה הראשון. אבל עם הקסדה הראשונה זה כבר סיפור אחר. מכיוון שעכשיו היא נמעכת עד הסוף לפני העצירה, אפשר לחלק את התנועה ל-2 קטעים שונים - קטע אחד עם תאוצה מופחתת בגלל מעיכה, וקטע אחד עם תאוצה בגודל מלא בגלל שהשכבה כבר מעוכה ואין מה שמקטין את התאוצה. יוצא שהפעם קסדה מס' 2 תהיה בעלת תאוצה מקסימלית קטנה יותר - אם כי היא תהיה יותר גבוהה מהתאוצה המקסימלית של קסדה 1 במקרה הקודם.