יש קשר חזק בין TPS לבין תערובת.
עקרון עבודה של CDI בסיסי זה לקדם את ההצתה כפונקציה של הסל"ד מהסיבה שלדלק לוקח כמה מאיות שנייה להידלק וזה צריך להגיע בדיוק כשהבוכנה עפה למטה.
פה נכנס עניין התערובת,ככל שיש יותר "תערובת" צריך להצית אותה לפני שהבוכנה מגיע לנמ"ע - BTDC.
CDI בסיסי מסתמך על המהירות של הפולס מהמגנט מבלי להתחשב ב input מהמצערת (תערובת) ויש לו מפה הצתה בסיסית צרובה ומתוכננת מראש לרצועת כוח שמתוכננת מראש.
CDI משופר ללא TPS גם הוא מסתמך על הפולס מהמגנט אבל במקום מפה בסיסית יש קידום באזורים "מתים" של הסל"ד.
מה זה אזורים מתים?
CDI רגיל יודע להצית X מעלות לפני נמ"ע בסל"ד 5.300 וגם בסל"ד 5.350,5.390 וכן הלאה,בעוד שמשופר נותן קידום אחד ב 5.390 וקידום אחר ב 5.350 (לצורך הדוגמה,המספרים פחות מדוייקים ותלויים ברצועת כוח שהמנוע יכול להניב).
CDI עם TPS הוא יותר חכם משני אלה (בפוטנציה) מהסיבה שבנוסף הוא נשלט על ידי מצב מצערת ויודע מתי להצית ביחס לתערובת ולסל"ד.
בשוק כיום יש מודולים שאפשר לצרוב לתוכם מפת הצתה על פי התאמה אישית.


ציטוט ההודעה בתגובה