שלום לכולם,
כבר זמן מה שאני מנסה להבין את כל נושא ההגבלות על אופנועים כך שיתאימו לרישיון A1.
הבנתי שהחל מהנקודה שבה שינו את מדרגות הרישיון וה A1 הפך להיות מוגבל בכ"ס (עד 47 כ"ס) ולא מוגבל בנפח (עד 500סמ"ק), נפתחה כמו פירצה ליבואנים למכור כלים כבדים שמקבלים הגבלה כלשהי (על המצערת או על משהו אחר...) כך שההספק שלהם לא עולה על 47 כ"ס ומתאימים לדרגת A1. כדרכה של כל פירצה גם זאת ניתנת לעקיפה והבנתי שניתן בפועל להסיר את ההגבלה הזאת בצורה לא חוקית, מה שמעיד על כך שההגבלה היא לא בלתי הפיכה ולכן גם היבואן יכול להסיר אותה.
בשלל פוסטים שנפתחים כאן דובר על כך שהיבואנים, באופן כמעט גורף, לא מוכנים להסיר את ההגבלה הזאת באופן חוקי כך שגם ברישיון הכלי ישתנה ההספק שלו. עד כמה שהצלחתי להבין רק היבואנית של BMW מוכנה להסיר את ההגבלה הזאת באופן חוקי, בעוד כל שאר היבואניות מסרבות מסיבות כאלו ואחרות.
עכשיו מעניין אותי להבין מה הסיבה שהיבואניות לא מוכנות לשחרר את ההגבלה הזאת. נניח ואני קונה כלי כבד ומוגבל (נניח ויסטורם 650 או VN900) במיטב כספי ולאחר זמן מסויים משדרג את הרישיון ל A, למה שהיבואנית לא תוכל להסיר את ההגבלה ותעדכן את הרישיון רכב כך שההספק החדש יהיה רשום באופן חוקי?
אני מבין שישנן אי אלו עלויות אמיתיות ושיקריות שיכולות להתלוות לזה, אבל נניח שאנחנו חיים בעולם אוטופי והכסף אינו בעיה (הלוואי), למה היבואן לא מוכנים להסיר את ההגבלה הזאת? האם יש איזו הגבלת שקר מצד המדינה לעניין?
מאוד קוסם לי לקנות כלי שישרת אותי לאורך זמן ולא להצטרך להחליף כלי אחרי שנה שנתיים רק כדי להנות מכל היכולות שלו. יותר מזה, אני אפילו מוכן ל'סבול' עם כלי מוגבל (שמשול מבחינתי לסוס שקשרו לו את הרגליים) אם אדע שאחרכך אוכל להסיר את ההגבלה באופן חוקי.
אשמח אם מישהו יוכל לשפוך קצת אור על העניין.
תודה