קטנועים מרוב הנפחים לאחר 30000-40000 ק"מ זה כבר לא מציאה..רוב האופנועים החל מ 80 אלף ק"מ אותו מצב, יש אופנועים עם 100-120 אלף ק"מ שעומדים מלא זמן למכירה ולא נמכרים גם במחירים נמוכים.
ברכבים 100 אלף זה סבבה לגמרי...
קטנועים מרוב הנפחים לאחר 30000-40000 ק"מ זה כבר לא מציאה..רוב האופנועים החל מ 80 אלף ק"מ אותו מצב, יש אופנועים עם 100-120 אלף ק"מ שעומדים מלא זמן למכירה ולא נמכרים גם במחירים נמוכים.
ברכבים 100 אלף זה סבבה לגמרי...
לגבי כל כלי רכב, אם תשתמש בו בחכמה ותטפל בו כמו שצריך, תוכל להשתמש פי3 ופי 4 מהמספרים שציינת.
הזנחה פושעת היא זו שמקצרת את תוחלת החיים של כלי הרכב.
באירופה נמכרים לא מעט רכבים עם מנועים שעשו 200 אלף ויותר.
הלינק למטה מציין 45 אלף רכבים כאלו רק בהולנד (וזה רק לוח מכירות אחד)
http://m.autoscout24.nl/resultaten?c...=&adage=&seal=
פותש הכל עניין של אהבה וחברה.
קח למשל קטנוע של הונדה בהכללה תחזיק לך הרבה שנים אם תתן לה אהבה ותכסה אותה בלילה. המנוע יחזיק , גם הקמטים לא יראו. הרבה חלודה לא תתפוס. אותו דבר לגבי האופנועים.
לעומת זאת קח קוריאנית שמש צעירה וכדומה גם עם אהבה תחזיק ותראה פחות. את המסקנה תסיק בעצמך.
בגלל:
1. רמת המוסכים בארץ. (לא כולם ואני כולל גם טיפול עצמי רשלני/לא מקצועי)
2. מזג האוויר בארץ. תנאים קשים מאד יחסית לאירופה/חו"ל. (שוב יש מקומות קשים יותר אני מדבר על הממוצע)
3. הרוכב/בעלים הישראלי. קמצן איבן חסכן וזה עולה לו ביוקר!
4.סגנון הרכיבה ותחזוקת שבר.
יצא לי לראות כלים שעשו אלפי ק"מ ונראים ומתנהגים כמו חדשים, וראיתי גם אופנועים חדשים, נכים/מוגבלים/בעלי מום.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
לגבי סעיף מזג האוויר, אני חולק עליך. מכלולי ההינע של כלי רכב ודו"ג בתוכם, שורדים הרבה יותר במזג האוויר המדברי של ארץ הקודש, לעומת הקור והרטיבות הארופאי שמזמינים חלודה. לגבי פלסטיקה, צנרות וחיווט אני מסכים. אבל אלו מכלולים בעלי אורך חיים קצר יותר באופן טבעי.
Sent from my HUAWEI KII-L22 using Tapatalk
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
שושנים מה שכתבת נכון. כמעט נכון.
מזג האוויר דראק יש תרופה -כיסוי היפה.
תחזוקה / הרבה אהבה אתה יודע.
ומוצא הכלה. יש הבדל גדול בבסיסה .
פותש שאל קודם על קטנועים. עדיין יום ולילה בן היפניות והקוריאניות.
ורואים את זה יפה עם השנים.
מה לעשות אהבת יפניות, איטלקיות, וגרמניות. עדיף להגיד מה אוהב מאשר מה לא סובל.
ויסלח לי כבודו על ההכללה.
כי הציבור פה מטומטם,זה למה.
אנשים לא קונים אופנוע ליטר עם 50 אלף קילומטר כי חושבים שזה הרבה.
שימשיכו לשלם סכומים הזויים על כלים עם קמ נמוך,וישאירו לי לקנות את ההוא עם הרבה קמ בכלום כסף .
איזה שנה?
אם המחיר אטרקטיבי,הכלי נראה כאילו טופל באהבה ובבדיקה יוצא סביר,למה לא?
מה אתה חושב אופנוע מגיע עד 120 אלף וזהו? זורקים אותו לפח?
אני יחסית חדש בענף האופנועים הגדולים, רק כמה שנים, ובתחילת הדרך היה לי חבר שהתייעצתי איתו.
כשחשבתי על לקנות CBR600F בן 8 שנים עם קילומטרז' נמוך הוא אמר לי לא להתקרב לכלים ישנים! הנימוק שלו היה שאני אצתרך להשקיע בו הרבה כסף בשביל לתקן דברים שהזמן עשה, וחבל על הכסף.
בסופו של דבר הכלי בבדיקה באמת היה פח, אבל לא חשוב.
לפי מה שהבנתי - הדעה הרווחת היא שבאמת אחרי 100 אלף ק"מ, אין לאופנוע הרבה תוחלת חיים.
אני כמובן מדבר לא מניסיון אישי.
מנסיונך זה לא נכון?
האופנוע הקודם שלי, kle500 שנת 2000, היה אצלי 5 שנים, למעט החלפת אטם ראש מנוע כחלק מהיישור קו לאחר קנייה ומשאבת מים אחרי 4 שנים.
קניתי אותו עם 70k ומכרתי עם 125k כשהוא יצא בבדיקה רק עם ריג׳קט של מיסב גלגל קדמי, וקומפרסיה 190, כך שגם אופנוע שעבר חיים לא קלים אך טופל באהבה יכול להחזיק מספר רב של ק״מ.
ידוע לי כי האופנוע עדיין נוסע,
כך שכל מקרה לגופו.
![]()