כיף לקרוא שעשית בחירה טובה ואתה נהנה, נחמד לא להיות חלק מהיעדר ולרכב על כלי קצת שונה בנוף הדו"ג.
סה"כ אני חושב שהדגם החדש יהיה תמורה עוד יותר טובה לכסף ככלי משומש מהדגם שקנית, גם במחיר של חדש הוא אטרקטיבי מאוד.
לפני חודש קניתי Aprilia Shiver GT - שנת 2011 עם 10,000 ק"מ.
מאחר וזה לא אופנוע נפוץ בארץ זה נראה לי חשוב שיהיה קצת חוות דעת עליו באינטרנט בשפת הקודש.
קצת נתונים חשובים:
750 סמ"ק, 95 כ"ס.
משקל יבש 189 ק"ג.
3 מצבי ניהול מנוע ומחשב נורא מתוחכם (ונורא איטלקי).
ההבדלים בין גרסת ה-GT לגרסת הנייקד הוא רק המסכת חזית.
20160520_124129.jpg
20160520_124141.jpg
20160520_124153.jpg
עשיתי את המעבר אחרי שנתיים וחצי על ימאהה XJ6 דיוורז'ן שנורא אהבתי - ובגדול הוא האמת מידה היחידה שיש לי לאופנועים גדולים.
עוד מהרכיבה הראשונה ההבדלים היו עצומים - אני רק עולה עליו ואני מרגיש כאילו אני מנסה לאזן את עצמי על סולם (ואני 1.79). הוא נורא גבוה.
נגיעה בסטרטר ואתה מקבל ים של ויברציות. איזה הבדל בין 4 בשורה!
ברכיבה עירונית יש כמה דברים שמפריעים:
- המנוע פשוט נחנק מתחת ל3000 סל"ד ועדיין קצת משתעל מתחת ל-4000 סל"ד. שימוש מוגבר בקלאץ' או שילוב להילוך ראשון בכיכרות, שהוא אגב ההילוך ראשון הכי לא קופצני וחלק שנתקלתי בו, פותר את הבעיה, אבל צריך לעבוד כדי שהוא ירוץ חלק וזה מאוד שונה מהאופי היפני שהייתי רגיל אליו. בנסיעה מעל 40 קמ"ש זה כבר בסדר.
בנוסף מצב Sport במפת מנוע פשוט עצבני מדי בעיר וכל סגירה/פתיחה של גז מנדנדת את האופנוע בעצבנות. פשוט להשאיר במצב Touring, כשלא רוכבים חזק והאופנוע נהיה ממש חלק.
- הממיר הקטליטי יושב בין הרגליים יחסית נמוך ופשוט מבשל אותך בעמידה במקום. אמרו פה במבחנים שהחום שמפריע מגיע מהאגזוזים שעוברים מתחת לכסא. זה פשוט לא נכון, החום מהאגזוז ממש סביר וכמעט לא מורגש, אבל הממיר הקטליטי זה חתיכת מפזר חום בין הרגליים שלך. לא משהו בלתי נסבל, אבל בכל זאת חשוב לציין. ושוב, בנסיעה מעל 40 זה כבר בסדר.
הגיר קצת קשה וצריך להיות נורא החלטי לגבי ההילוך הבא, אחרת יש מצב שתכנס לניוטרל באמצע רכיבה (לא נעים בבלימה ברכיבה ספורטיבית!).
עד פה מה שלא אהבתי.
המתלים קשיחים אבל עדיין בולעים את מה שצריך בלי לתת לאופנוע להתנדנד ממש.
מעל 4000 סל"ד המנוע המשתנק הופך לאריה שואג. הסאונד מטריף וביחד עם כל הוויברציות יש הרגשה שהאופנוע פשוט רוצה שתרכב עליו מהר וחזק, וזה בולט בכל פתיחת גז וממש מכניס אותך למוד של חולגניזם.
השלדה מעולה, קל מאוד להכניס את האופנוע להטייה והוא שומר על הקו פנייה מעולה.
המנוע בועט אותך קדימה כבר מעל 4500 סל"ד ומייצר ים של מומנט - וביחד עם השילדה, יש פה אופנוע שלא נותן לחיוך לרדת מהפנים בכביש מפותל ולתת קצב נורא מהיר, כשהכל נשלט ולא מפתיע. במילה אחת - כיף!
https://youtu.be/A0G2N95I9Qw
בבלימות כמעט כל עזיבה של המצערת משחררת רצף של בק-פיירים כמו צרור של עוזי. בהתחלה חשבתי שיש בעיה עד שהבנתי (אחרי הרבה קריאה) שזה פשוט האופי של המנוע, והפסקתי לדאוג והתחלתי להנות.
למרות כל זה- לא הייתי מממליץ עליו לרוכבים חדשים. לטעמי הוא קצת חזק מדי למי שעולה לראשונה על אופנוע גדול.
בשיוטים התנוחת רכיבה סבירה מאוד והאופנוע נורא נוח. התנוחה יחסית זקופה אבל לא מדי, וברכיבה ספורטיבית הכל מרגיש נורא במקום. הכסא די קשה אבל רחב ותומך מאוד, ואפשר לעשות עליו הרבה קילומטרז' בלי שהוא ישבור אותך.
גם המיגון רוח לא רע, למרות שקניתי את האופנוע עם משקף חליפי של Puig ככה שאני לא יודע איך המקורי באמת.
צריכת הדלק די סבירה - בעיר 1 ל-15 במקרה הרע וכמעט 1 ל-17 במקרה הטוב.
מבחינת עיצוב - אני מקבל עליו לא מעט מחמאות והמון מבטים בכל רמזור. בכל זאת אופנוע איטלקי שלא ניתקלים בו הרבה.
לדעתי המסכה של ה-GT לא הכי מוצלחת במבט מהצד, אבל זה מה יש ועם זה ננצח. חוץ מזה שאר האופנוע נראה פצצה.
מבחינת תחזוקה - כל 10 אלף ק"מ. עדיין לא הכנסתי לטיפול אז אין לי אומדן לגבי מחירים ואיך השירות פה בארץ.
מבחינת אמינות - אופנוע איטלקי למהדרין על כל המשמעויות. אין לי אותו הרבה זמן אבל מהרבה בירורים שעשיתי לפני שקניתי אותו אין לו בעיות רציניות. רוב הבעיות שיש נפתרות די בזול ובקלות, כאשר זה בדרך כלל איזה חיישן או רכיב אלקטורני שהשתגע. אצלי בנתיים הכל טוב.
בשורה התחתונה יש פה אופנוע נורא כיף ושימושי.
מי שלא אכפת מסטיגמות על מנועים שמתקלקלים אחרי כמה חודשים ובעיות אמינות (כי הם פשוט לא נכונות במקרה הזה) ימצא אופנוע מעולה שאפשר לחיות איתו ביום יום.
האופנוע ממש לא נפוץ בארץ (לא ברור למה כי הוא מתומחר מעולה ב63 אלף שקלים) ואני אוהב את זה.
את כל הבעיות שכתבתי בהתחלה (חום וגמגום בסל"ד נמוך) אפשר לפתור ע"י החלפת חלקים ועוד כל מני שיטות.
כשיתפנה תקציב אני מתכנן להעיף את הממיר הקטליטי, לעדכן את המפת ניהול מנוע (יש מצב שזה יפתור את הגמגום וירגיע את הבק-פייר), להחליף אגזוזים ולצבוע אותו למשהו קצת יותר מעניין.
סך הכל אני מבסוט!![]()
כיף לקרוא שעשית בחירה טובה ואתה נהנה, נחמד לא להיות חלק מהיעדר ולרכב על כלי קצת שונה בנוף הדו"ג.
סה"כ אני חושב שהדגם החדש יהיה תמורה עוד יותר טובה לכסף ככלי משומש מהדגם שקנית, גם במחיר של חדש הוא אטרקטיבי מאוד.
Tracer 900
העידכון מפת מנוע מתבצע לבד, ברוב המוזרקים
ותתחדש אופנוע כיפי , אבל סובל מכל מיני בעיות אמינות כאן ושם
Sent from mTalk using windows 10 mobile
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
תתחדש מברוק אפרלייה הכלה איטלקית.
דע אך להחזיק אותה, פנק אותה/ לא תעשה לך בעיות.
כל העניין הוא אהבה.
פראגו
תתחדש, אחלה אופנוע במחיר קטנוע.
לי אישית הפריעה הנטיה שלו להמיס את כיסוי הפלסטיק שעל האגזוזים, קיצר.... אתה חייב אגזוז![]()
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
מה שאתה מתאר זה פרוצדורת איפוס שלא משנה הרבה חוץ מלהחזיר אחורה את הקיזוזים הקטנים שהמערכת מבצעת לבד, וגם לא קיימת בכל אופנוע בסופו של יום יחס אוויר דלק תמיד נשאר קבוע בגלל חיישן החמצן, הדרך היחידה לעדכן מפות היא על ידי שינוי ידני דרך מחשב או אם קיים דרך לוח השעונים (כמו למשל בפגאסו)
אני מתכנן להחליף את האגזוז כשיתפנה קצת יותר כסף למרות שכרגע אני מרוצה מהסאונד ואין שום בעיות של פלסטיק נמס או משהו דומה.
העידכון מפה מתבצע רק דרך המחשב... נראה לי מה שאתה מתכוון זה היכולת של המנוע להתאים את עצמו לכל מני שינויים לדוגמא החלפת מערכת פליטה.
ותודה לכולם
לקבלת כח מתחת ל 4k, אתה צריך להחליף (כמו שכבר כתבו מעליי): תיבת אוויר, פילטר פתוח(במידה ואין לך), אגזוז לזרימה חופשית, ואם כבר, לבדוק החלפה של ה ecu (חפש gabro בפורומי אפריליה, לא יודע אם הוא צורב לשיבר).
לגבי הניוטרל , אין מה לעשות, בעיה מוכרת באפריליה, פשוט תהיה החלטי עם ההעברות.
לגבי המתלים... אני מציע בחום רב לפנות לדוקטור, יש לו ידי קסם.... תקבל אופנוע חדש אחרי כיוון נכון למשקל שלך ולאופי הרכיבה הרצוי.
בהצלחה, ותתחדש.
תתחדש! אני מתכנן לנסות את השיבר בחודשים הקרובים, הכלי הזה נראה כמו אופציה מאוד מעניינת.
על כמה ק"מ אתה עומד?
מה אתה מתכוון בתור עדכון מפה? העלתה קומפרסיה? שניתה מידות בוכנה? החלפת פילטר ואגזוז זה שינוי מזערי שכל הזרקה מודרנית יודעת לתפעל ללא שום דבר שנחוץ
אני מתכוון בידיוק לזה ולא לאיפוס משמע כל שינוי שתבצע ביניקה או פליטה יגרום לשינוי היחס מה שהמערכת תפצה לבד ללא שום התערבות חיצונית
אתה נוגד את עצמך החלפת אגזוז לזרימה חופשית תפחית הספק בסל"ד נמוך.
כנל פילטר פתוח שבכלל לא ברור אם הוא מועיל בכלל בדרך כלשהיא על מנוע סטוק.
וגם מחשב להחליף לא נותן כמעט כלום המנוע נשאר בסטוק אז לא תקבל שינויים רציניים כאן
נערך לאחרונה על ידי strelok89; 25-06-2016 בשעה 17:53.
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
עדיין איפוס, בטריומף ועוד כמה אופנועים יש מפת RACE מובנית (שלא ניתנת להפעלה מלוח השעונים) שאפשר להשתמש בה ע"י התחברות לECU, כל דבר אחר הוא איפוס.
לגבי החלפת חלקים כמו פילטר אגזוז וECU או מפה חדשה בECU מנסיון יש אופנועים שמגיבים מעולה לשינויים האלו במיוחד בסל"ד נמוך, בנוכחי שלי (SMT) מפה חדשה בלבד בלי אף תוספת מורידה את הרף שאפשר לרכב עליו ב1000 סל"ד פחות, באפריליה פגאסו ככול שפתחת את קופסאת האוויר והוספת קצת יותר דלק בסל"ד נמוך (אופציה מובנית בלוח השעונים) כך עקומת המומנט התישרה (בדוק על דיינו), היצרנים בכוונה "דופקים" את הסל"ד הנמוך כדי לעבור את בדיקות זיהום האוויר מה שנעשה עם אותם חלקים זה הנדסה הפוכה.
שוב לא הייתי קופץ למסקנות כאלה כי דווקא תערובת טיפה ענייה מביאה את שיא ההספק אבל פוגעת בקירור המנוע אז מחפשים איפהשהו את הנקודה הטובה ביותר.
הרי החשבון פשוט אם יש לך נפח צלינדר קבוע ואתה מגביר את כמות הדלק אתה מפחית את כמות האוויר (פחות חמצן)- אתה רוצה למצוא את הנקודה שבה כל הדלק שהזרקתה נשרף.
חוסר חמצן (אוויר) או חוסר בדלק יגרמו לירידה בביצועים ולרוב דווקא החמצן הוא הבעייה. להעשיר תערובת נשמע מיותר.
לקדם הצטה מאידך נשמע כפתרון מעולה שיכול לפגוע במנוע אם איכות דלק לא טובה, ואם נעלה קומפרסיה ונקדם הצטה ונעלה אוקטן נקבל עוד יותר ביצועים.
בקשר לזיהום לא צריך שום הנדסה הפוכה זה לא רק זיהום זה גם אורך חיי מכללים החלפה לאגזוז זרימה חופשית ישנה את מילוי התא שריפה מה שישנה את התערובת לבד ללא שום צריבה והתערבות חיצונית. אבל אגזוז זרימה חופשית צריך הרבה שיפוצים ולא הייתי רוצה אחד כזה כלקוח ברכל אופנוע שלי כן הייתי רוצה כאופציה אחד.
פילטר פתוח זה גם נושא שלם יש מקרים שבהם זה מוסיף ויש הרבה מאוד מקרים שבהם זה מפחית ויש מקרים שזה לא משנה בהם.
במקרים שבהם פילטר משפר יש תמיד גרף דיינו מפוצץ שמוכיח זאות.
גם כאן הפיזיקה פשוטה כל עוד הזרימת אוויר שהפילטר יכול לספר גבוהה או שווה למה שהמנוע יכול לשאוב הכל טוב, ברגע שהמנוע מקבל פחות אוויר יש ירידה בביצועים. עד שלא הגעה למצב של חוסר אוויר שהיום עם הזרקה נורא קל לבדוק (יש חיישן לזה) אין שום סיבה להיתעסק בהחלפות פילטר
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor