ציטוט נכתב במקור על ידי strelok89 צפיה בהודעה
שוב לא הייתי קופץ למסקנות כאלה כי דווקא תערובת טיפה ענייה מביאה את שיא ההספק אבל פוגעת בקירור המנוע אז מחפשים איפהשהו את הנקודה הטובה ביותר.
הרי החשבון פשוט אם יש לך נפח צלינדר קבוע ואתה מגביר את כמות הדלק אתה מפחית את כמות האוויר (פחות חמצן)- אתה רוצה למצוא את הנקודה שבה כל הדלק שהזרקתה נשרף.
חוסר חמצן (אוויר) או חוסר בדלק יגרמו לירידה בביצועים ולרוב דווקא החמצן הוא הבעייה. להעשיר תערובת נשמע מיותר.

לקדם הצטה מאידך נשמע כפתרון מעולה שיכול לפגוע במנוע אם איכות דלק לא טובה, ואם נעלה קומפרסיה ונקדם הצטה ונעלה אוקטן נקבל עוד יותר ביצועים.

בקשר לזיהום לא צריך שום הנדסה הפוכה זה לא רק זיהום זה גם אורך חיי מכללים החלפה לאגזוז זרימה חופשית ישנה את מילוי התא שריפה מה שישנה את התערובת לבד ללא שום צריבה והתערבות חיצונית. אבל אגזוז זרימה חופשית צריך הרבה שיפוצים ולא הייתי רוצה אחד כזה כלקוח ברכל אופנוע שלי כן הייתי רוצה כאופציה אחד.
פילטר פתוח זה גם נושא שלם יש מקרים שבהם זה מוסיף ויש הרבה מאוד מקרים שבהם זה מפחית ויש מקרים שזה לא משנה בהם.
במקרים שבהם פילטר משפר יש תמיד גרף דיינו מפוצץ שמוכיח זאות.
גם כאן הפיזיקה פשוטה כל עוד הזרימת אוויר שהפילטר יכול לספר גבוהה או שווה למה שהמנוע יכול לשאוב הכל טוב, ברגע שהמנוע מקבל פחות אוויר יש ירידה בביצועים. עד שלא הגעה למצב של חוסר אוויר שהיום עם הזרקה נורא קל לבדוק (יש חיישן לזה) אין שום סיבה להיתעסק בהחלפות פילטר
עד היום ממה שראיתי מנועי ה4 בשורה מגיבים רע מאד למשחקים בתיבת האוויר אבל לעומת זאת מנועי V או חדי צילנדר בעלי הזרקה מגיבים טוב לעוד אוויר ולהם אכן יש גרפי דיינו שמוכחים זאת