
נכתב במקור על ידי
idan_g
...
3. מה זה ״יהרג ובל יעבור״ זה החוק של המדינה שבה אתה נוהג או שזה חוק שלך ?
האם חציית קו הפרדה רצוף בעיניך נחשב תקין אם הכביש פנוי לקילומטרים ויש לך שדה ראייה ?
חוקים ככלל, כבודם במקומם מונח. אם אני נתפס עובר על חוק, מגיע לי עונש ואקבל אותו בלי להתבכיין.
גם אם בעיניי החוק ישן, מטופש או לא מתאים למקרה, אם עברתי על החוק ונתפסתי...מגיע לי!
באופן חד משמעי אני מודה שאני לא יכול לשמור על חוקי המהירות הכתובים ואני נוטה לעבור אותם,
אני לא עובר על פס לבן, אור אדום, תמרור עצור - בעצירה מוחלטת וספירת שלוש שניות ליתר ביטחון,
קו עצירה, תמרורים שונים...לא נוסע נגד הכיוון או באין כניסה וכולי וכולי.
אני אפילו לא חונה על מדרכה עם אופנוע במקום שעלול בטעות להפריע לציבור.
לפעמים אני שוכח לאותת במעבר מנתיב לנתיב, לעולם אני לא שוכח לאותת בפניות, לעולם.
אני לא גונב, לא מעגל, לא משחק אותה טמבל ולא חושב שאי ידיעה פוטרת אותי מעונש,
הרכיבה אצלי תמיד מודעת, מתוכננת, משוננת בראש ומחודדת חושים.
אני לא משנה מצב רכיבה בפתאומיות, לא "נזכר" לפנות או לצאת למחלף ולא מפתיע,
אם רציתי להגיע לחבר ומתוך הרגל המשכתי הביתה, אעשה את הסיבוב הנכון במחלף\רחוב הבא ולא אקצר.
אבל זה אני...
...
יש לי עוד הרבה לכתוב בנושא, במיוחד אחרי ששמעתי את מנכ״ל אור ירוק היום (או מי שזה לא יהיה) מקשקש שטויות על החלפת מצלמות המהירות במערכות למדידת מהירות ממוצעת.
דבר אחד נכון הוא אמר.... תנו לי מספרים: כמה מהתאונות הן בגלל מהירות, כמה בגלל חינוך תעבורתי לקוי... אין סטטיסטיקה...
יש את כל המספרים וכל הנתונים, כל אחד סופר אותם איך שבא לו ואיך שנוח לו.
לדוגמא, אפשר לומר שבעיר מודיעין יש ריבוי תאונות דרכים לעומת ערים אחרות...
אבל האם נכון לבדוק את זה סתם?
התאונות קורות בשעות היום, העיר מלאה בנהגים שחוצים אותה לרוחב ממקום למקום,
נשים שלוקחות ילדים לבתי ספר וחוגים, פנסיונרים משועממים ורכבי לימוד נהיגה.
מה זה אומר? איך לחלק את הסטטיסטיקה בין הנוהגים? באילו שעות עומס? וכולי...
נוח לכל רשות או עמותה או מי שלא יהיה, לראות את הנתונים בשטח כפי שנוח לו וכפי שהוא רוצה,
כמו שנוח לומר שרוכבי אופנועים "מעמיסים" על נוהגי המכוניות את מחירי הביטוח.
כמו שנוח לומר שמצלמות מהירות שנכשלו באנגליה לפני שהוצבו בישראל, יפתרו איזו בעיה,
שגם היום כשיודעים שהפרוייקט נכשל והבעיה לא נפתרה, לא מבצעים את הדבר הנכון.
מה שבטוח, זה לא הפתרון, וזה מאחד שחי במדינה שבה המציאו את המערכת הזו, ואני חוצה כבישים כאלו כל יום. ברגע שהמערכת נגמרת, כולם מאיצים... מה שכן, זה תורם לאיכות הסביבה כי כולם נוסעים לאט יותר, אבל זה מעניין לי את האחוריים.
אני מסכים איתך שזה לא הפתרון, אבל תמיד יותר קל להוציא כספי ציבור ולשים פלסטר משומש וכושל,
מאשר לעשות רפורמה או אפילו מטמורפוזה לנושא ולהתחיל בחינוך ואכיפה קשה.
ויסלחו לי הירוקים...גם לי הפחתת זיהום האויר בגלל הפחתה במהירות מעניין את האחוריים.
קחו את מאות המיליונים והשקיעו אותם בשוטרי תנועה, כמות גדולה יותר, וכן, כאלו שיעיפו דוחות על ימין ועל שמאל על נסיעה בשמאלי שלא לצורך.
ואז אולי... רק אולי.... תשתנה, ולו במעט תרבות הנהיגה בישראל.
הבעיה אפילו לא מתחילה במשטרה, תאמין לי.
הבעיה מתחילה בענישה בבתי המשפט, ברוב המקרים הענישה אינה מידתית לטוב וגם לרע,
שופט יכול לשלול רשיון של נהג צעיר ללא עברות קודמות, כדי "ללמד אותו לקח"
אבל לא ישלול רשיון של נהג משאית בעל רקורד של מאות עברות תנועה,
כי זו פרנסתו ואשתו וילדיו תלויים בו.
לך תבין - בגלל שיש לי משפחה, אני יכול לרצוח משפחה אחרת...ואללה יופי.
ויש עוד המון דוגמאות, מעבירות חנייה ועד נסיעה ברכב לא תקין,
מאנשים עשירים שחושבים שמותר להם...ועד עניים שאין להם כסף לתקן נזילת שמן.
ממורי נהיגה מיושנים ואו חסרי סבלנות ותרבות ועד טסטרים שאינם מבינים דבר.