עמוד 1 מתוך 3 123 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 38

אשכול: אחת ולתמיד - יש צורך לחמם את הקטנוע/אופנוע בבוקר?

צפייה משולבת

  1. #1
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jul 2015
    הודעות
    401

    Question אחת ולתמיד - יש צורך לחמם את הקטנוע/אופנוע בבוקר?

    1. שורש השאלה - יש צורך כן או לא?
    2. למה? כמה זמן? דקה מספיק ואחר כך נסיעה התחלתית רגילה כדי לתת לו להגיע לטמפ' עבודה?
    3. עוד שאלה מעניינת - אם מניעים וישר נוסעים, ללא חימום מינימלי - האם יש נזק רציני/בלאי למערכת?
    בבקשה רק מי שמבין ויודע מכניקה שיענה. אין צורך להוסיף עננים על הנושא
    מאנשים שלא מבינים בהנדסת מכונה כמוני.

    תודה לעוזרים.
    נערך לאחרונה על ידי ktm690smc; 14-07-2015 בשעה 14:41.

  2. #2
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    43
    אחת ולתמיד אין צורך לחמם את המנוע בבוקר.
    יש לנסוע במתינות בדקות הראשונות עד שהמנוע מגיע לטמפרטורת עבודה.
    חימום בעמידה במקום אף מזיק יותר מחימום בנסיעה מתונה.

    אתה שואל את השאלה כאילו שיש מחלוקת בעם על הנושא הזה,
    למרות שכבר שנים ומאות הודעות בכל הפורומים המוטורים בארץ אומרים אותו דבר
    נערך לאחרונה על ידי beeaaver; 14-07-2015 בשעה 15:16.

  3. #3
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jul 2015
    הודעות
    401
    ציטוט נכתב במקור על ידי beeaaver צפיה בהודעה
    אחת ולתמיד אין צורך לחמם את המנוע בבוקר.
    יש לנסוע במתינות בדקות הראשונות עד שהמנוע מגיע לטמפרטורת עבודה.
    חימום בעמידה במקום אף מזיק יותר מחימום בנסיעה מתונה.

    אתה שואל את השאלה כאילו שיש מחלוקת בעם על הנושא הזה,
    למרות שכבר שנים ומאות הודעות בכל הפורומים המוטורים בארץ אומרים אותו דבר
    את אותו הדבר? אותו הדבר?.... לא יודע באיזה "פורומים" אתה מסתכל, אבל אין תשובה חד משמעית לעניין הזה חד וחלק.
    אז או שאתה עושה את עצמך או שאתה באמת לא יודע אבל.. זו מחלוקת גדולה בין רוכבים ומוסכניקים בתחום.
    וכמו שכבר אמרו - לתת לסל"ד להתייצב ולא אפ אנד דאון עדיף מאשר לסובב את המצערת איך שהנעת את המנוע.
    כן צריך לתת למערכת לעבוד קצת לפני נסיעה, זה לא אומר שצריך לתת לו יותר מ30-40 שניות ולא 2-3 דקות כמו שהייתי נותן.

    אז הגענו לסיכום.. מניעים, מחכים פחות מדקה כדי לתת לסל"ד להתייצב על טור קבוע, נוסעים בהתחלה רגוע כדי לתת למערכת להתחמם
    ומכאן השמיים הם הגבול..

    תודה לכל העוזרים.

  4. #4
    Senior Member הסמל האישי של R86
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    982
    ציטוט נכתב במקור על ידי ktm690smc צפיה בהודעה
    את אותו הדבר? אותו הדבר?.... לא יודע באיזה "פורומים" אתה מסתכל, אבל אין תשובה חד משמעית לעניין הזה חד וחלק.
    אז או שאתה עושה את עצמך או שאתה באמת לא יודע אבל.. זו מחלוקת גדולה בין רוכבים ומוסכניקים בתחום.
    וכמו שכבר אמרו - לתת לסל"ד להתייצב ולא אפ אנד דאון עדיף מאשר לסובב את המצערת איך שהנעת את המנוע.
    כן צריך לתת למערכת לעבוד קצת לפני נסיעה, זה לא אומר שצריך לתת לו יותר מ30-40 שניות ולא 2-3 דקות כמו שהייתי נותן.

    אז הגענו לסיכום.. מניעים, מחכים פחות מדקה כדי לתת לסל"ד להתייצב על טור קבוע, נוסעים בהתחלה רגוע כדי לתת למערכת להתחמם
    ומכאן השמיים הם הגבול..

    תודה לכל העוזרים.
    על איזה אופנוע מדובר???
    כי לפי הניסיון המועט שלי,יש אופנועים שלוקח להם 2-3 דקות להתייצב על סל"ד עבודה ויש כאלה שבין רגע
    בכל אופנוע זה שונה,גם לגבי זמן הגעה לטמפרטורת עבודה.
    אני חיי בשביל למות על האופנוע שלי.

  5. #5
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jul 2015
    הודעות
    401
    ציטוט נכתב במקור על ידי beeaaver צפיה בהודעה
    ברור שכן, תנסה זה עובד. בישראל שומעים רק את זה שצועק, נבדק והוכח. אפילו מכונאים מדופלמים מתווכחים ככה.
    מה שתגיד חבר...

    ציטוט נכתב במקור על ידי R86 צפיה בהודעה
    על איזה אופנוע מדובר???
    כי לפי הניסיון המועט שלי,יש אופנועים שלוקח להם 2-3 דקות להתייצב על סל"ד עבודה ויש כאלה שבין רגע
    בכל אופנוע זה שונה,גם לגבי זמן הגעה לטמפרטורת עבודה.
    מדובר באופנוע שהכינוי שלי נקרא על שמו.

  6. #6
    Senior Member הסמל האישי של R86
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    982
    ציטוט נכתב במקור על ידי ktm690smc צפיה בהודעה
    מה שתגיד חבר...


    מדובר באופנוע שהכינוי שלי נקרא על שמו.
    כן הבנתי באיזה אופנוע מדובר אבל:
    בr צריך לפתוח צ'וק מלא,לחכות 20 שניות לסגור חצי צ'וק ולהשאיר פתוח לדקה ואז הוא מתייצב ואפשר להוריד צ'וק.
    בהארלי (ספורסטר 1200 ישן) פותחים צ'וק ברז דלק ושתי משיכות גז קלות,חצי סטרטר,עדר סוסים ואפשר לסגור צ'וק.
    ובxt600 לוקח 3 דקות עד להתייצבות מלאה.
    כולם מכוונים שעון.
    אז למה לכל אחד לוקח זמן שונה מהשני???
    אתה דיברת באופן כללי וזה לא דבר נכון לעשות בסוגיות שכאלו (כמו מה הצמיג הכי טוב{תלוי באופנוע})
    אני חיי בשביל למות על האופנוע שלי.

  7. #7
    Senior Member הסמל האישי של erani99
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    א.י.
    הודעות
    799
    ברור שיש מחלוקת.. עדיין !!!
    ואפילו מכונאים מדופלמים יתווכחו בינם לבין עצמם כי המדע לא מדויק.
    גילוי נאות - משתמש זה רוכב מ 93' ולו ידע בסיסי+ על מכונאות. מתעניין אבל לא מקצוען.
    ולדעתי זו שאלה שפות"ח לא יקבל עליה תשובה חד-משמעית, כמו 100 מיליוני הדיונים על אותו נושא לפניו
    ........................................ KKK-BITCH
    ......................... We Ride Together, We DIE Together
    ... Respect Your Bike & All Others that Ride the Same Kind of Beast

  8. #8
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    43
    המכונאים המדופלמים מוזמנים להתווכח עד מחר,
    המלצת היצרנים היא חד משמעית וגורפת, להניע ולסוע. אלא אם אתה רוצה להראות לי user manual שטוען אחרת

  9. #9
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של Jack_R1
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,155
    ציטוט נכתב במקור על ידי beeaaver צפיה בהודעה
    המכונאים המדופלמים מוזמנים להתווכח עד מחר,
    המלצת היצרנים היא חד משמעית וגורפת, להניע ולסוע. אלא אם אתה רוצה להראות לי user manual שטוען אחרת
    רק טיפה דיוק - להניע, לתת לסל"ד להתיצב (לא משנה על איזה ערך) ואז לנסוע. בד"כ זה לוקח בין כמה שניות לחצי דקה.


    פותח השרשור - "אחת ולתמיד" אפשר לענות על שאלות שיש להן תשובה מדעית. על השאלה הזאת אין תשובה מדעית, כי אף אחד לא ביצע ניסוי מדעי השוואתי שיכול לענות עליה, בין השאר כי הניסוי כזה שישאיר רק את זמן החימום להיות המשתנה היחיד לא כ"כ אפשרי במציאות.
    נערך לאחרונה על ידי Jack_R1; 14-07-2015 בשעה 17:30.

  10. #10
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מה זה? אופנוען לא יושב במקום אחד
    הודעות
    687
    ציטוט נכתב במקור על ידי beeaaver צפיה בהודעה
    המכונאים המדופלמים מוזמנים להתווכח עד מחר,
    המלצת היצרנים היא חד משמעית וגורפת, להניע ולסוע. אלא אם אתה רוצה להראות לי user manual שטוען אחרת
    ממידע פנימי: ההמלצה הזו נובעת מתקני זיהום אוויר. כשהמנוע והקטליזטור קרים גזי הפליטה יותר "מלוכלכים". מכיוון שהתקנים מדברים על זיהום לקילומטר היצרנים חייבים לכתוב בהוראות להתחיל לנסוע מיד.

    מבחינת המנוע - יש עניין של שימון (חלק גדול מהבלאי של מנוע מגיע מהנעות, בהן המנוע עובד מספר סיבובים למעשה ללא שימון) ועניין של התפשטות תרמית: לא כל החלקים מתחממים באותה מהירות ולכן לא כולם מתרחבים באותו קצב ונוצרות "חוסר התאמות".

    לדעתי הנכון הוא להניע ולעמוד חצי דקה עד דקה (השימון כבר תקין, המנוע התחמם מעט) ואז להתחיל לרכב עם כמה שפחות אימוץ המנוע עד הגעה לטמפרטורת עבודה.

  11. #11
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    43
    ציטוט נכתב במקור על ידי א הזקן צפיה בהודעה
    ממידע פנימי: ההמלצה הזו נובעת מתקני זיהום אוויר. כשהמנוע והקטליזטור קרים גזי הפליטה יותר "מלוכלכים". מכיוון שהתקנים מדברים על זיהום לקילומטר היצרנים חייבים לכתוב בהוראות להתחיל לנסוע מיד.
    ההוראה (להניע ולסוע) קיימת גם בכלים ללא ממיר קטליטי וגם בכלים שיוצרו מלפני שיצאו תקנות זיהום האויר האירופאיות שאנחנו מכירים היום.

    ציטוט נכתב במקור על ידי א הזקן צפיה בהודעה
    מבחינת המנוע - יש עניין של שימון (חלק גדול מהבלאי של מנוע מגיע מהנעות, בהן המנוע עובד מספר סיבובים למעשה ללא שימון) ועניין של התפשטות תרמית: לא כל החלקים מתחממים באותה מהירות ולכן לא כולם מתרחבים באותו קצב ונוצרות "חוסר התאמות".
    מנוע שנוסע בצורה תדירה, ולא עומד תקופות ארוכות, השימון בו הוא כמעט מידי.
    לחץ שמן נבנה תוך פחות משניה (ראה נורת לחץ שמן בכלי שלך) וזרימת השמן במנוע תקינה תוך מספר סיבובים בודד. אין צורך "להביא" את השמן לאיזורים מרוחקים, ישנו שסתום אל חזור שדואג שהשמן ישמר בהם.

    ציטוט נכתב במקור על ידי א הזקן צפיה בהודעה
    לדעתי הנכון הוא להניע ולעמוד חצי דקה עד דקה (השימון כבר תקין, המנוע התחמם מעט) ואז להתחיל לרכב עם כמה שפחות אימוץ המנוע עד הגעה לטמפרטורת עבודה.
    אני מניע שם קסדה ולדרך..

    R86, כלים שלוקח להם 2-3 דקות להתייצב פשוט לא מכוונים, זו לא התנהגות תקינה בשום צורה. בכל מקרה אם המנוע מגיב לגז, מבחינתי אפשר לסוע. לא רואה סיבה לעשות לו בייביסיטר במקום.

    מכונאים (מוסכניקים) כמו כל אוכלוסיה, יש בינהם חברה חכמים ומוכשרים, יש בינהם טיפשים שניזונים מאגדות אורבניות ובטוחים שהם יודעים יותר טוב מהיצרן, העובדה שיש ויכוח בין מכונאים על הנושא הזה (ועוד נושאים טריוויאלים אחרים) היא טיבעית לחלוטין

  12. #12
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    ציטוט נכתב במקור על ידי beeaaver צפיה בהודעה
    מנוע שנוסע בצורה תדירה, ולא עומד תקופות ארוכות, השימון בו הוא כמעט מידי.
    לחץ שמן נבנה תוך פחות משניה (ראה נורת לחץ שמן בכלי שלך) וזרימת השמן במנוע תקינה תוך מספר סיבובים בודד. אין צורך "להביא" את השמן לאיזורים מרוחקים, ישנו שסתום אל חזור שדואג שהשמן ישמר בהם.
    חיישן לחץ שמן לא מעיד שום דבר על מילוי המרווחים בשמן על מנוע מרוקן.

  13. #13
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    43
    ציטוט נכתב במקור על ידי Tribalmistyc2 צפיה בהודעה
    חיישן לחץ שמן לא מעיד שום דבר על מילוי המרווחים בשמן על מנוע מרוקן.
    אמת, קראת את כל ההודעה או רק את השורה על החיישן?
    מה הקשר עכשיו מנוע מרוקן?

  14. #14
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מה זה? אופנוען לא יושב במקום אחד
    הודעות
    687
    בבקשה להרגיע, ילדים. מדובר כאן על עניין טכני ואין שום צורך בהתלהמות.

    אני חושב שכולנו מסכימים שלמנוע "הכי טוב" (מינימום בלאי שנגרם) לעבוד בטווח טמפרטורות העבודה כשלחץ השמן בטווח התקין והשמן ממלא את כל המעברים וזורם. השאלה היא איך להגיע לתנאים הללו במינימום בלאי. אני חושש שאין לכך תשובה כללית.

    ברור שמנוע מתחמם מהר יותר תחת עומס. ברור גם שעבודה בעומס מחוץ לטמפרטורת העבודה גורמת לבלאי מואץ. מהלך החימום האופטימלי, זה שיביא את המנוע לטמפ. עבודה במינימום בלאי שונה ממנוע למנוע ותלוי בהרבה גורמים כגון קיבול החום של המנוע, הטולרנסים הקיימים לעומת המתוכננים וכו'.
    גם עניין ההגעה לשימון אופטימלי יהיה שונה ממנוע למנוע, תלוי בגודל ואורך מעברי השמן, בסוג השמן, במצב המנוע וכו'.

    לכן, אין לשאלה בכותרת תשובה כללית וחד-משמעית. מי ש"מרגיש" את המנוע ינהג לפי הרגשתו. מי שלא, שיעשה "מה בראש שלו" (למשל, לעקוב אחרי הוראות יצרן).

    שני דברים קטנים נוספים: מכיוון שאין כאן שום דבר מוחלט אמירה כמו של יורי "כולכם טועים" אינה משרתת שום מטרה מלבד הלהטת הרוחות.

    ל-beeaaver – אני לא ידע עד לאן מגיע הידע ההיסטורי שלך, אבל אני נהגתי על רכבים בהם הוראות היצרן היו לחמם מנוע לפני שיוצאים לדרך. ובהקשר הזה – הוראות יצרן הן פשרה פונקציונלית בין הדרישות הטכניות לאינטרסים של מערכת השיווק. כך שאם אתה מבין מה שאתה עושה, מותר (ואף רצוי לפעמים) לסטות מהוראות יצרן.

  15. #15
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    73
    על מושג שנקרא טמפ עבודה שמעת?
    לבני אדם יש טמפ עבודה וגם למוע יש טמפ עבודה,בעצם לכל דבר בעולם יש טמפ עבודה,בולמים,בלמים קלאטץ' וכו'

אשכולות דומים

  1. המלצות למכנס תרמי מחמם \ גטקעס
    על ידי Sniper434 בפורום כללי
    תגובות: 13
    הודעה אחרונה: 11-12-2015, 20:11
  2. תגובות: 10
    הודעה אחרונה: 01-09-2015, 15:01
  3. תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 01-07-2015, 14:03
  4. תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 01-07-2015, 10:56
  5. תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 14-06-2015, 11:01

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO