כמעט כרגיל, אני עומד לכתוב לך ההפך ממה שרובם כתבו כאן.
נכון - הכי טוב זה מקיף. אבל, העלות היא מטורפת ולא פרופורציונית לחלוטין. שים לב שאם אתה עושה מקיף שלמת את מחיר האופנוע תוך 5-6 שנים. הסיכויים הם שאם תחסוך את הכסף הזה תרוויח (כן, יש גם סיכון קטן).
דבר שני - אם אתה עושה מקיף לדעתי זה בזבוז כסף למגן יותר ממה שהכרחי. כל גרוש שאתה משקיע בזה - בעצם עזרת לחברת הביטוח לשלם פחות. אם היית מקבל הנחה בפרמיה עקב מיגון טוב - ניחא. אבל גם לשלם את הפרמיות המטורפות וגם להשקיע אלפי שקלים על מיגון בעיני זה לזרוק כסף לפח (או נכון יותר, להגדיל את רווחי חברות הביטוח).
לעיתים אין ברירה. אם אתה מחנה את האופנוע במקום גלוי ונמצא שעות רחוק ממנו - או שתעשה ביטוח מקיף או שתקח סיכון כזה או אחר. אבל מצבך שונה. אתה תמיד נמצא במרחק של דקה מהאופנוע. אם תשקיע במערכת ביפר טובה (בין 500 ש"ח למערכת סינית מ-e-bay, עבור דרך כ-1000 ש"ח עבור מערכת שקולבוטקס מוכרים ועד כמה אלפים למערכת משוכללת מאוד - המאסטר ימליץ לך על אחת אם תבקש יפה) ולא תזניח קשירה וכיסוי אתה יודע שמרגע שנוגעים לך באופנוע או בכיסוי אתה תוך חצי דקה-דקה במקום. זה, לטעמי, יותר ממספיק.


ציטוט ההודעה בתגובה