מה הסיבה שמערימים קשיים? (עובדות, ולא רגשנות בבקשה)
שלום לכולם .
סוכרתי ובמיוחד טייפ 1 , המנסה להוציא רשיון נהיגה לכל כלי רכב נתקל בקשיים רבים. משרד התחבורה מערים משוכות ביורוקרטיות רבות בדרך לקבלת הרשיון.
בזמנו, נלחמתי ביחד עם האגודה לסוכרת נעורים וראם סמואל לשינוי החוק וכיום סוכרתי יכול לרכוב על כל אופנוע שיחפוץ.
בימים אלו אנו נלחמים כדי לפשט את ההליך לכל סוכרתי מאוזן ומטופל שיוכל להוציא רשיון בלא בירוקרטיה העלולה לגזול כ 3 חודשים (!!!) עוד בטרם ניתן אישור לגשת לתיאוריה ו\או טסט. והמדובר על סוכרתיים מאוזנים לחלוטין בלא שום מניעה חוקית לנהוג או לרכוב. סתם בירוקרטיה רעה, מגעילה ומבזה את הסוכרתי. לכן, אם נתקלתם בבעייה בהוצאת הרשיון בשל היותכם סוכרתיים אנא פנו לענת - עוסי"ת האגודה לסוכרת נעורים ויידעו אותה .
ולמי שתוהה למה אני נלחם ... הסיבה היא בני איתמר – הוא חולה בסוכרת נעורים (טייפ -1 ) . איתמר אופנוען מכור בלי רשיון (בנתיים) , הוא המורכב האולטימטיבי שלי כבר שנים רבות, ממתין לו אפנוע בחנייה , רק שניף את הרגל ויתחיל לרכוב ... חוץ מזה ... "משהזדקנתי" הגיע הזמן להחליף את היוצרות. אני רוצה להיות מורכב על ידו ...
אתר האגודה לסוכרת נעורים:
http://www.jdrf.org.il/#!-/c1jth
בריאות, אושר ואהבה לכולנו .
מה הסיבה שמערימים קשיים? (עובדות, ולא רגשנות בבקשה)
סחטין מיקי
אני איתך (אומנם לא סוכרתי וסתם מריר).
ובהצלחה
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
סכרת טייפ 1 לא מאוזנת יכולה לגרום לבעיות בריאותיות רבות.
ירידה ברמות הסוכר גורמת לבלבול ואח״כ לאיבוד הכרה, מה שמאוד מסוכן לך ולסביבה אם אתה נוהג באותו זמן
עליות היסטריות ברמות הסוכר יכולות לגרום גם הן לאיבוד הכרה
בלי קשר ל2 מקרי הקיצון הנ״ל, סכרת ובמיוחד לא מאוזנת, גורמת לסיבוכים בטווח הארוך (למשל פגיעה בראיה) ולכן דורשת התייחסות מיוחדת על ידי משרד הרישוי
לכן נדרשת בדיקת רופא משרד הרישוי, תהליך שלוקח 3 חודשים מטופשים בשביל 5 דקות התייחסות (אתה ממילא מביא את כל המסמכים מהרופא המטפל)
בקשר לפ״ש, אני מאמין שהתיחסות מיוחדת נדרשת לסכרתיים, אבל הביוקרטיה יכולה להיות יותר הגיונית.
להיות גלוי ? הניסוח שלך ובמיוחד 3 המילים האחרונות מעלה לי את העצבים - ניסוח נבזי למדי אני חייב לציין. אני לא פועל מתוך רגשנות אלא מתוך עניין לעזור בראש ובראשונה לבן שלי, ולכלל הסוכרתיים. כפי שעזרתי בזמנו בשינוי החוק המפגר שהגביל סוכרתי לרוכב על אופנועים "עד 500 סמ"ק" ...
סוכרתי חייב בביקורת משרד התחבורה - ומשרד הבריאות מקובל עלי - אין בעייה.
אבל ההליך מערב בירוקרטיה בלתי אפשרית:
אתה לוקח טופס ירוק - בדיקת עיניים - הולך לעו"ד וחותם בפניו על תצהיר שאתה מטפל בעצמך ואתה מאוזן, הולך לבי"ח מחתים רופא סוכרת שאתה מטופל ומאוזן, חותם על טפסים נוספים ... נגש למשרד התחבורה - מביא את הטופסים לבדיקתם שאורכת במקרה הטוב חודש - חודש וחצי ...
או אז מתבשר (שיחה מוקלטת ) ש ... עכשיו הטופס עובר למכון לבטיחות לבדיקת הרופא שאורכת עוד כחודש וחצי ...
כלומר ... אתה מפסיד 3 חודשים לחינם כי ההליך עצמו בירוקרטי .
למה לא להפוך את היוצרות ולהתחיל במכון לבטיחות בו רופא יבדוק את הטפסים, יאשר \ ישלול \ יתנה את הזכאות לרשיון נהיגה ויגיש את הטפסים למשרד התחבורה?
בכל השלב הזה אין לך מידע היכן מצוי הטופס, אין שום דרך לקבל מידע לא ממשרד הבריאות ולא ממשרד התחבורה , אין מס' פנייה, אין מידע במוקד המידע, אין מידע במשרד התחבורה עצמו.
מיותר לציין כי טפסים רבים הולכים לאיבוד בדרך ... ואז כל ההליך מתחיל מחדש.
http://www.jdrf.org.il/#!-/c2315
איתמר ואני הפסדנו יחד במצטבר כמעט יומיים עבודה (!!!) על הבירוקרטיה ועשינו רק חצי מהדרך.
הפקידים אינם יודעים להסביר את ההליך בצורה נכונה...
המתנה של 3 חודשים לבדיקות פורמליות אינה בגדר מנהל תקין. ואני רוצה לראות אותך אדון יותם ממתין לתשובה ממשרד ממשלתי במשך 3 חודשים ... אם אתה לא היית מתחיל לטפס על קירות ... אז אני מוכן לאכול את הקסדה (בתנאי שתהיה עשויה שוקולד)...
מצויים בידי מקרים נוספים של סוכרתיים שממתינים לרשיון נהיגה ומתלוננים על התנהלות שני המשרדים הללו ... כך שהגיע הזמן להרים את הכפפה ולהתחיל לשנות כמה דברים
מיקי
אם בעיית בריאות עשויה להוות סיכון למשתמשים אחרים בכביש ולנהג/רוכב עצמו אז יש מקום להקשות או לבדוק.
אבל אם מאפשרים רשיון לכלי דו"ג עד 500 סמ"ק או רכב מה כבר ההבדל ואכן זו ברוקרטיה מיותרת ומסרבלת.
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
חברי היקרים לרכיבה בואו נפצל את הדיון ל 2 :
1. האם הבירוקרטיה וההתנהלות של משרד התחבורה \ בריאות ראוייה ? התשובה חד משמעית לא !
2. האם אדם המהווה סיכון תחבורתי לעצמו או לסובבים אותו אמור לעלות לכביש ? התשובה חד משמעית לא.
הויכוח לא נסוב סביב הצורך לבדוק את הסוכרתי, אלא סביב הבירוקרטיה המתנהלת סביב הבדיקה. את זה אני מתכנן לשנות.
במקרה של בני איתמר, הוא מאוזן כמו אדם בריא ואף יותר מכך. נהפוך הוא , הוא שומר על עצמו יותר מכל אחד אחר כאן בפורום, אבל הדיון מלכתחילה לא עליו, אלא על התנהלות קלוקלת של משרדי הממשלה.
אין ולו דבר אחד שאתם הבריאים יכולים לעשות שחולה סוכרת נעורים אינו יכול לעשות, ואני מאתגר בשמו של איתמר כל אחד כאן בפורום לצאת איתו לאימון כושר וריצה .. נראה כמה מכם ישרדו ... נסה להרים עליו יד ותמצא עצמך ערימת עצמות במקרה הטוב (למד אומנויות לחימה .) ..
ההתייחסות לסוכרת נעורים היא ארכאית, היום הטיפול במחלה השתנה לחלוטין, נכון הוא מזריק כ 6 זריקות אינסולין ליום , דוקר עצמו למדידת סוכר כ 6-10 פעמים נוספות, אבל הדבר האחרון שהוא או אני רוצים שתחשבו עליו ועל כל סוכרתי אחר זה שהם נכים או מסכנים או אינם יכולים להוציא רשיון.
סוכרתי מאוזן (והדגש על המילה מאוזן ) הוא אדם רגיל לכל דבר ועניין למעט עניין ההזרקה. וסוכרתי מאוזן לא יסבול משום סיבוך אף פעם לא בעיניים לא בכליות ולא בשום מקום אחר משום שערכי הסוכר שלו מאוזנים. סוכרתיים מכירים את גופם טוב יותר מרובכם והם יודעים בדיוק מתי הם בהיפר או היפו. המודעות הגופנית שלהם מדהימה. סוכרתי לא נכנס סתם ככה להיפו ... אין מצב של גלישה תוך דקה להיפו (סוכר נמוך)
תקראו קצת על ראם סמואל ... בחור "מתוק" ומדהים .
http://www.rsa-starter.org.il/Web/He...l/Default.aspx
https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A8...95%D7%90%D7%9C
מיקי
אני מסכים איתך שישנה התנהלות מזעזעת במשרדי הממשלה הן במישור של הבירוקרטיה ובמקרים רבים יעילות של העובדים.
אני בימים אלו רץ לא מעט במסדרונות של המשרדים (כרגע תמ"ת - תחבורה בהמשך כלכלה).
בכל מקרה מקווה שהדברים שלי לא התפרשו לא נכון ואני נכון לעזור היכן שצריך.
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
בתור אחד שעבר את ההליך כבר פעמיים לא בגלל סוכרת אלא בגלל איבוד הכרה ממכת חום בצבא וחוסר שעות שינה, העסק דווח במחשב וזהו אבוד כל רשיון חייב לעבור את האישורים הנ"ל.
אז ככה: התהליך כזה(מאמין שזהה גם לסוכרת) : טופס ירוק וראייה במקום
משם רופא משפחה שמסמן לך "לא " במשבצת אחת ומשם נדפקתה, אתה עושה תחקיר מקיף אצל הרופא משפחה בנוגע ל"לא" הזה מכין טפסים ומקבל סיכום רופא.
את כל זה הצירוף טופס ירוק הולכים למשרד הרישוי שהמשרד שולח את זה למשרד הבריאות תחום נהיגה הבעיה מתחילה בזה שהנורמות עבודה של משרד הבריאות זה עד 45 יום מרגע קבלת המכתב, ואז זה חוזר למשרד הרישוי שזה שוב עד 45 יום והם חותמים סופית אם מאשרים לגשת לרשיון או לא ולאיזה דרגות.
אני עברתי את התהליך 3 פעמים, פעם 1 לשידרוג מ A1 ל A
פעם שנייה להוצאת רשיון C1 ופעם שלישית כי זה C1 בצבא אז חייב תהליך דומה בסמכות הרישוי הצה"לית.
בקיצור קצת סחבת לא משהוא נורא מידי
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
יישר כוח וכל הכבוד. באמת מעצבן שמבזבזים חודשים של המתנה סתם.
היה לי את אותו הסיפור עם מרב"ד, 3 חודשים המתנה לתור ואז עוד חודשיים-3 לקבל תשובה.