היה מעניין לקרוא.
תוכל לומר לי אם ביצעתם חימום צמיגים לפני?
מהי לדעתך הדרך האופטימאלית לחימום צמיגים?
האם מערכת ABS מאריכה את מרחקי הבלימה או מקצרת אותם? זו אחת השאלות הנפוצות שיש. יצאנו לבדוק וחזרנו עם מסקנות חד-משמעיות!
חובת קריאה לכל רוכב דו-גלגלי!
http://fullgaz.co.il/?p=110865
![]()
היה מעניין לקרוא.
תוכל לומר לי אם ביצעתם חימום צמיגים לפני?
מהי לדעתך הדרך האופטימאלית לחימום צמיגים?
מעניין אותי דווקא השוואה שלא עשיתם ....
אותו מרחק בלימה באופנוע עם ובלי ABS.
לדוגמא :
לקחת את הבימר, לנתק את המערכת ולהתפרע על הבלמים.
כנ״ל לגבי הבאנדיט והטימקס.
ואז להשוות התחרעות על בלמים עם וללא מערכת היבש וברטוב.
מבחן שהתוצאות שלו ידועות מראש.
בתנאי בלימה אופטימלים, רוכב מושלם ינצח את ה-ABS. כיסינו 0.1% מהמקרים
ב99.9% הנותרים:
ABS מקנה את הבטחון לרוכב לא מושלם, לנצל את יכולות הבלימה של הכלי שלו.
ABS מאפשר לכל רוכב לבלום על כביש חלק בבטחה
ABS מאפשר בלימת חירום פתאומית, ללא הכנה מראש, בלי להפיל את האופנוע
(כמובן שמדובר רק על בלימה בקו ישר כשהאופנוע זקוף)
בתכלס, אני לא מצליח להגיע למצבים שה-ABS שלי מופעל בבלימה שגרתית, זה אומר שאני בולם נכון או לא בולם מספיק חזק?
לא יודע, אבל אני שמח שיש לי רשת בטחון אחת על רכב שיש בו בדרך כלל 0.
בכל מקרה אפשר לבטל אותו אצלי...
המבחן מחזק את דעתי בנושא שכל כלי שאני קונה חייב שיהיה לו abs.
גם הרוכב הטוב בעולם יכול להיות עייף כועס או שדעתו מוסחת מקשיי היומיום. תודה רבה על המידע השימושי ☺
Sent from my SM-J500F using Tapatalk
היום, זהו מבחן שתוצאותיו ידועות מראש. עם מערכות ABS מתקדמות מהדור האחרון כולל מערכות ABS לרכיבת מסלול ולמרוצים. מרבית הרוכבים היו בוחרים ABS ביבש וכל הרוכבים היו בוחרים ABS ברטוב. רוכבים שחושבים שביבש הם בולמים טוב וקצר מ ABS יש בעיה בתפיסת הרכיבה שלהם, הם רוכבים פחות טובים ממה שהם חושבים.
המבחן בוצע ב 2011 ולא ב 2016. התפיסה הרווחת ב 2011 הייתה שביבש רוכב יבלום טוב ממערכת ה ABS. ברטוב, תמיד תמיד, ל ABS היה יתרון. בעיקר כי רוכבים בכל טווח יכולות הרכיבה מפחדים לבלום בחזקה על אספלט רטוב. המבחן ב 2011 קעקע את התפיסה הרווחת באותה עת. המבחן הוכיח שבכביש הציבורי, כל רוכב ובכל תאני, יבלום טוב יותר וקצר יותר עם ABS.
איללכא...וסובו בגז
התפיסה של מי?התפיסה הרווחת ב 2011 הייתה שביבש רוכב יבלום טוב ממערכת ה ABS
לא של מישהו שטרח לבדוק.
מאמר מ-2006:
https://www.msf-usa.org/downloads/im...ance-Paper.pdf
CONCLUSIONS
In general, the test results
demonstrated an improvement in braking
performance with the use of ABS, whether
braking on a dry or wet surface even compared
with the best stops obtained without ABS.
Without ABS, the rider required
numerous attempts to approach the maximum
deceleration performance of the motorcycle.
With the use of ABS, however, the rider was
able to quickly obtain consistent maximum
deceleration results, whether the vehicle was
loaded or lightly loaded. Despite this
advantage, the rider must remain alert
because the ABS may not detect dynamic
instabilities such as the rear wheel becoming
airborne, possibly requiring the operator to
reduce the brake control force to prevent a fall.
With respect to CBS, its advantage was most
evident through shorter braking distances,
specifically when braking with the rear wheel
only, whereby the CBS activates a portion of
the front brake to assist in the deceleration of
the motorcycle.
In the real world, the emergency
braking maneuver is likely to be an infrequent
occurrence. Obtaining a high level of braking
performance depends on a multitude of
variables including weather conditions, road
surface, condition and type of motorcycle
brakes and tires, and operator expertise. The
testing described above has shown that the
operation of the ABS may not be as simple as
“slamming on the brakes.” To achieve the best
braking performance, the rider must ensure
that the rear wheel is on the ground throughout
the stop.
However, the results of this testing
make it clear that, of the motorcycles tested,
those equipped with the anti-lock braking
system provide all riders with the advantage of
a high level of braking performance at the time
of need
1. זה לא סוד שאני רוכב חדש, ב-2013 הוצאתי רישיון ובכלל לא התענייני באופנועים לפני 2011.
2. מהניסוח שלך אני מניח שאתה חושב שאני בא ממקום מזלזל. אז קודם כל, אני מתנצל אם זה נשמע כך, זו לא הייתה הכוונה שלי.
אני מתנצל בפני נעם וכל שאר חברי הפורום, מקריאה חוזרת של ההודעה של נעם אני רואה שהוא העיד על הלך הרוח של קהילת הרוכבים ב-2011 על פי תפיסתו כחלק מהקהילה הזו.
אני אז לא הייתי מעורב ואני לא יכול להעיד על הלך הרוח וכנראה שהוא צודק בהערכה שלו של מה היא הייתה אז.
3. מעצבנת אותי (ושוב סליחה על ההתנסחות ממקודם) ההצגה הזו של ABS כמערכת שיש איזשהו ספק בערך הבטיחותי שלה, כשכבר יותר מעשור יודעים בוודאות שאין בכך ספק. זה מסכן רוכבים ומטעה. זה מבלבל רוכבים חדשים שבאים לקנות כלים חדשים. אלה הרוכבים שהכי צריכים את המערכת והם מקבלים אינפורמציה מטעה. זה גם מאפשר ליצרנים לוותר על המערכת ברוב הכלים שלהם (כי אין דרישה).
במקום להעלות את הדיון הזה כל פעם מחדש, צריך להתמקד במערכות ABS ספציפיות ובאופנועים ודגמים ספציפיים שבהם ה-ABS לא עובד כמו שצריך.
אין טעם יותר להעלות את השאלה הזו כל פעם מחדש, כי ענו עליה כבר וזה רק מבלבל.
כן, המאמר מ-2011 אבל הכותרת של הדיון היא "מערכת ABS - מאריכה או מקצרת מרחקי בלימה?" וגם אז נותנים יותר מדי דגש לרכיבה על מסלול של רוכבים שהם באלפית העליונה של הרוכבים בעולם.
איך זה נראה פה בפורום (מצאתי רק דוגמא אחת לשמחתי)?
http://fullgaz.co.il/forums/showthre...7%9C%D7%90-abs
נערך לאחרונה על ידי nihrider; 16-07-2016 בשעה 21:50.
יש למשוואה הזאת גם צד שני. בעיקר אצל רוכבים חדשים או פחות מנוסים או כאלה שחושבים שהמערכות האלקטרוניות לשיפור הבטיחות יעשו בשבילם את העבודה.
אתחיל בלציין את הברור מאליו. אין שאלה, עם ABS בכל מצב ובכל תנאי. מאז הטרנסאלפ שרכשתי ב 2011 אני רוכב עם ABS וכל אופנוע אחר שיהיה לי בעתיד יהיה עם ABS.
והצד השני של המשוואה. לפני ABS, חובה לדעת לבלום נכון. חובה להשתמש גם בבלם האחורי כי השניים שלושה מטרים שהבלם האחורי מקצר בבלימה מצילים חיים. חובה להתאמן על בלימה.
ועכשיו, עם ABS חייבים להמשיך לבלום נכון, להשתמש בבלם האחורי ולהתאמן. חובה גם להבין את אופן פעולת ה ABS ואת התחושה בידית וברגלית הבלם כשהמערכת עובדת.
רוכב שחושב שה ABS פותר אותו מכל אלה, ה ABS לא יועיל לו בדבר.
איללכא...וסובבו בגז
גם אותי עצבן ב-2011 שבערך חצי מהתגובות למבחן היו "אני עדיין לא סומך על ABS ובטוח שבולם יותר טוב בלי".
כי ככה אנשים חשבו אז.
והמבחן הזה הוא לטובת מי שחושב ככה היום (כמו שאמרת - רוכבים חדשים או בעלי בטחון עצמי מופרז- למרות שכאלה הולכים ופוחתים בזכות הסטטיסטיקה).
וכנראה לא קראת את המבחן, שמוכיח שאצל כולם ABS מקצר מרחקים על רטוב, ואצל כולם - למעט הרוכב המקצועי - גם על יבש.
או בעברית - תומך בעמדתך.
קראתי 3 פעמים, אבל מי שקורא רק את הכותרת יכול לחשוב שיש פה מחלוקת.
או שאולי אין כאלה אנשים.
מקרה שהיה לי עם הXV הארור.
מהירות עירונית (בין 20 ל 30 קמ"ש מקסימום) חוסר שימת לב שלי ונהג מונית שעצר לאסוף לקוחה.
סוחט את הבלמים - הידית מתקתקת כמו ארנב מיוחם.
הXV נעצר סנטימטר לפני המונית.
מהנסיון שלי (רק על כלים ללא ABS ) במצב כזה הבאנדיט היה נשתל במקום ובולם ללא דרמות.
לעומתו הXV המשיך והמשיך והמשיך השאיר לי זמן לקלל אותו את נהג המונית את הXV ואת מטרו מזמן התגובה ועד העצירה.
לתחושתי במקרה ההוא הABS פשוט האריך את מרחק הבלימה ( ייתכן שזה גם בגלל סוג הכלי).
בכל מקרה כיום אני מקפיד יותר על שמירת מרחק.
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
הבעיה לא בabs
הבלמים של הxv זה לא העיפרון החד בקלמר.
ואהabs נדלק אז אם הייתה ללא אחד הייתה חייב להגיב מהר ולפתוח נעילת קידמי ולהתחיל בכל תהליך הבלימה מחדש או ש לא הייתה מספיק ונמרח על הכביש.
הרי הabs נכנס לפעולה אך ורק כי נעלתה גלגל
Sent from mTalk using windows 10 mobile
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor