עמוד 1 מתוך 3 123 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 39

אשכול: מערכת ABS - מאריכה או מקצרת מרחקי בלימה?

  1. #1
    עורך ראשי FullgaZ הסמל האישי של אביעד אברהמי
    תאריך הצטרפות
    Sep 2011
    הודעות
    3,338

    מערכת ABS - מאריכה או מקצרת מרחקי בלימה?

    האם מערכת ABS מאריכה את מרחקי הבלימה או מקצרת אותם? זו אחת השאלות הנפוצות שיש. יצאנו לבדוק וחזרנו עם מסקנות חד-משמעיות!
    חובת קריאה לכל רוכב דו-גלגלי!

    http://fullgaz.co.il/?p=110865


  2. #2
    Member הסמל האישי של rider
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    335
    היה מעניין לקרוא.

    תוכל לומר לי אם ביצעתם חימום צמיגים לפני?
    מהי לדעתך הדרך האופטימאלית לחימום צמיגים?

  3. #3
    Member
    תאריך הצטרפות
    Apr 2016
    הודעות
    116
    מעניין אותי דווקא השוואה שלא עשיתם ....
    אותו מרחק בלימה באופנוע עם ובלי ABS.

    לדוגמא :
    לקחת את הבימר, לנתק את המערכת ולהתפרע על הבלמים.
    כנ״ל לגבי הבאנדיט והטימקס.
    ואז להשוות התחרעות על בלמים עם וללא מערכת היבש וברטוב.

  4. #4
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מרכז
    הודעות
    2,465
    מבחן שהתוצאות שלו ידועות מראש.
    בתנאי בלימה אופטימלים, רוכב מושלם ינצח את ה-ABS. כיסינו 0.1% מהמקרים
    ב99.9% הנותרים:
    ABS מקנה את הבטחון לרוכב לא מושלם, לנצל את יכולות הבלימה של הכלי שלו.
    ABS מאפשר לכל רוכב לבלום על כביש חלק בבטחה
    ABS מאפשר בלימת חירום פתאומית, ללא הכנה מראש, בלי להפיל את האופנוע
    (כמובן שמדובר רק על בלימה בקו ישר כשהאופנוע זקוף)
    בתכלס, אני לא מצליח להגיע למצבים שה-ABS שלי מופעל בבלימה שגרתית, זה אומר שאני בולם נכון או לא בולם מספיק חזק?
    לא יודע, אבל אני שמח שיש לי רשת בטחון אחת על רכב שיש בו בדרך כלל 0.
    בכל מקרה אפשר לבטל אותו אצלי...

  5. #5
    Member
    תאריך הצטרפות
    Apr 2016
    הודעות
    116
    ציטוט נכתב במקור על ידי nihrider צפיה בהודעה
    בתכלס, אני לא מצליח להגיע למצבים שה-ABS שלי מופעל בבלימה שגרתית, זה אומר שאני בולם נכון או לא בולם מספיק חזק?
    לא יודע, אבל אני שמח שיש לי רשת בטחון אחת על רכב שיש בו בדרך כלל 0.
    בכל מקרה אפשר לבטל אותו אצלי...
    זה אומר שאתה במהירות מתאימה לתנאי הדרך ושומר מרחק כמו שצריך...
    תמשיך ככה, הכי טוב....

  6. #6
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    431
    המבחן מחזק את דעתי בנושא שכל כלי שאני קונה חייב שיהיה לו abs.
    גם הרוכב הטוב בעולם יכול להיות עייף כועס או שדעתו מוסחת מקשיי היומיום. תודה רבה על המידע השימושי ☺

    Sent from my SM-J500F using Tapatalk

  7. #7
    חבר מערכת FullgaZ
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    446
    ציטוט נכתב במקור על ידי nihrider צפיה בהודעה
    מבחן שהתוצאות שלו ידועות מראש.
    היום, זהו מבחן שתוצאותיו ידועות מראש. עם מערכות ABS מתקדמות מהדור האחרון כולל מערכות ABS לרכיבת מסלול ולמרוצים. מרבית הרוכבים היו בוחרים ABS ביבש וכל הרוכבים היו בוחרים ABS ברטוב. רוכבים שחושבים שביבש הם בולמים טוב וקצר מ ABS יש בעיה בתפיסת הרכיבה שלהם, הם רוכבים פחות טובים ממה שהם חושבים.

    המבחן בוצע ב 2011 ולא ב 2016. התפיסה הרווחת ב 2011 הייתה שביבש רוכב יבלום טוב ממערכת ה ABS. ברטוב, תמיד תמיד, ל ABS היה יתרון. בעיקר כי רוכבים בכל טווח יכולות הרכיבה מפחדים לבלום בחזקה על אספלט רטוב. המבחן ב 2011 קעקע את התפיסה הרווחת באותה עת. המבחן הוכיח שבכביש הציבורי, כל רוכב ובכל תאני, יבלום טוב יותר וקצר יותר עם ABS.

    איללכא...וסובו בגז

  8. #8
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מרכז
    הודעות
    2,465
    התפיסה הרווחת ב 2011 הייתה שביבש רוכב יבלום טוב ממערכת ה ABS
    התפיסה של מי?
    לא של מישהו שטרח לבדוק.
    מאמר מ-2006:
    https://www.msf-usa.org/downloads/im...ance-Paper.pdf

    CONCLUSIONS
    In general, the test results
    demonstrated an improvement in braking
    performance with the use of ABS, whether
    braking on a dry or wet surface even compared
    with the best stops obtained without ABS.
    Without ABS, the rider required
    numerous attempts to approach the maximum
    deceleration performance of the motorcycle.
    With the use of ABS, however, the rider was
    able to quickly obtain consistent maximum
    deceleration results, whether the vehicle was
    loaded or lightly loaded. Despite this
    advantage, the rider must remain alert
    because the ABS may not detect dynamic
    instabilities such as the rear wheel becoming
    airborne, possibly requiring the operator to
    reduce the brake control force to prevent a fall.
    With respect to CBS, its advantage was most
    evident through shorter braking distances,
    specifically when braking with the rear wheel
    only, whereby the CBS activates a portion of
    the front brake to assist in the deceleration of
    the motorcycle.
    In the real world, the emergency
    braking maneuver is likely to be an infrequent
    occurrence. Obtaining a high level of braking
    performance depends on a multitude of
    variables including weather conditions, road
    surface, condition and type of motorcycle
    brakes and tires, and operator expertise. The
    testing described above has shown that the
    operation of the ABS may not be as simple as
    “slamming on the brakes.” To achieve the best
    braking performance, the rider must ensure
    that the rear wheel is on the ground throughout
    the stop.
    However, the results of this testing
    make it clear that, of the motorcycles tested,
    those equipped with the anti-lock braking
    system provide all riders with the advantage of
    a high level of braking performance at the time
    of need

  9. #9
    חבר מערכת FullgaZ הסמל האישי של אסף זומר
    תאריך הצטרפות
    Dec 2012
    הודעות
    226
    ציטוט נכתב במקור על ידי nihrider צפיה בהודעה
    התפיסה של מי?
    לא של מישהו שטרח לבדוק.
    מאמר מ-2006:
    https://www.msf-usa.org/downloads/im...ance-Paper.pdf
    שאלה (לא ממקום מזלזל)- באיזו שנה התחלת לרכוב?

  10. #10
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מרכז
    הודעות
    2,465
    1. זה לא סוד שאני רוכב חדש, ב-2013 הוצאתי רישיון ובכלל לא התענייני באופנועים לפני 2011.
    2. מהניסוח שלך אני מניח שאתה חושב שאני בא ממקום מזלזל. אז קודם כל, אני מתנצל אם זה נשמע כך, זו לא הייתה הכוונה שלי.
    אני מתנצל בפני נעם וכל שאר חברי הפורום, מקריאה חוזרת של ההודעה של נעם אני רואה שהוא העיד על הלך הרוח של קהילת הרוכבים ב-2011 על פי תפיסתו כחלק מהקהילה הזו.
    אני אז לא הייתי מעורב ואני לא יכול להעיד על הלך הרוח וכנראה שהוא צודק בהערכה שלו של מה היא הייתה אז.
    3. מעצבנת אותי (ושוב סליחה על ההתנסחות ממקודם) ההצגה הזו של ABS כמערכת שיש איזשהו ספק בערך הבטיחותי שלה, כשכבר יותר מעשור יודעים בוודאות שאין בכך ספק. זה מסכן רוכבים ומטעה. זה מבלבל רוכבים חדשים שבאים לקנות כלים חדשים. אלה הרוכבים שהכי צריכים את המערכת והם מקבלים אינפורמציה מטעה. זה גם מאפשר ליצרנים לוותר על המערכת ברוב הכלים שלהם (כי אין דרישה).
    במקום להעלות את הדיון הזה כל פעם מחדש, צריך להתמקד במערכות ABS ספציפיות ובאופנועים ודגמים ספציפיים שבהם ה-ABS לא עובד כמו שצריך.
    אין טעם יותר להעלות את השאלה הזו כל פעם מחדש, כי ענו עליה כבר וזה רק מבלבל.
    כן, המאמר מ-2011 אבל הכותרת של הדיון היא "מערכת ABS - מאריכה או מקצרת מרחקי בלימה?" וגם אז נותנים יותר מדי דגש לרכיבה על מסלול של רוכבים שהם באלפית העליונה של הרוכבים בעולם.


    איך זה נראה פה בפורום (מצאתי רק דוגמא אחת לשמחתי)?
    http://fullgaz.co.il/forums/showthre...7%9C%D7%90-abs
    נערך לאחרונה על ידי nihrider; 16-07-2016 בשעה 21:50.

  11. #11
    חבר מערכת FullgaZ
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    446
    יש למשוואה הזאת גם צד שני. בעיקר אצל רוכבים חדשים או פחות מנוסים או כאלה שחושבים שהמערכות האלקטרוניות לשיפור הבטיחות יעשו בשבילם את העבודה.
    אתחיל בלציין את הברור מאליו. אין שאלה, עם ABS בכל מצב ובכל תנאי. מאז הטרנסאלפ שרכשתי ב 2011 אני רוכב עם ABS וכל אופנוע אחר שיהיה לי בעתיד יהיה עם ABS.

    והצד השני של המשוואה. לפני ABS, חובה לדעת לבלום נכון. חובה להשתמש גם בבלם האחורי כי השניים שלושה מטרים שהבלם האחורי מקצר בבלימה מצילים חיים. חובה להתאמן על בלימה.
    ועכשיו, עם ABS חייבים להמשיך לבלום נכון, להשתמש בבלם האחורי ולהתאמן. חובה גם להבין את אופן פעולת ה ABS ואת התחושה בידית וברגלית הבלם כשהמערכת עובדת.
    רוכב שחושב שה ABS פותר אותו מכל אלה, ה ABS לא יועיל לו בדבר.

    איללכא...וסובבו בגז

  12. #12
    ציטוט נכתב במקור על ידי nihrider צפיה בהודעה
    3. מעצבנת אותי (ושוב סליחה על ההתנסחות ממקודם) ההצגה הזו של ABS כמערכת שיש איזשהו ספק בערך הבטיחותי שלה, כשכבר יותר מעשור יודעים בוודאות שאין בכך ספק. ...
    אין טעם יותר להעלות את השאלה הזו כל פעם מחדש, כי ענו עליה כבר וזה רק מבלבל.
    כן, המאמר מ-2011 אבל הכותרת של הדיון היא "מערכת ABS - מאריכה או מקצרת מרחקי בלימה?" וגם אז נותנים יותר מדי דגש לרכיבה על מסלול של
    רוכבים שהם באלפית העליונה של הרוכבים בעולם.
    גם אותי עצבן ב-2011 שבערך חצי מהתגובות למבחן היו "אני עדיין לא סומך על ABS ובטוח שבולם יותר טוב בלי".
    כי ככה אנשים חשבו אז.
    והמבחן הזה הוא לטובת מי שחושב ככה היום (כמו שאמרת - רוכבים חדשים או בעלי בטחון עצמי מופרז- למרות שכאלה הולכים ופוחתים בזכות הסטטיסטיקה).
    וכנראה לא קראת את המבחן, שמוכיח שאצל כולם ABS מקצר מרחקים על רטוב, ואצל כולם - למעט הרוכב המקצועי - גם על יבש.
    או בעברית - תומך בעמדתך.

  13. #13
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מרכז
    הודעות
    2,465
    קראתי 3 פעמים, אבל מי שקורא רק את הכותרת יכול לחשוב שיש פה מחלוקת.
    או שאולי אין כאלה אנשים.

  14. #14
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של lokimonster
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    עיר הקודש
    הודעות
    4,167
    מקרה שהיה לי עם הXV הארור.
    מהירות עירונית (בין 20 ל 30 קמ"ש מקסימום) חוסר שימת לב שלי ונהג מונית שעצר לאסוף לקוחה.
    סוחט את הבלמים - הידית מתקתקת כמו ארנב מיוחם.
    הXV נעצר סנטימטר לפני המונית.

    מהנסיון שלי (רק על כלים ללא ABS ) במצב כזה הבאנדיט היה נשתל במקום ובולם ללא דרמות.
    לעומתו הXV המשיך והמשיך והמשיך השאיר לי זמן לקלל אותו את נהג המונית את הXV ואת מטרו מזמן התגובה ועד העצירה.
    לתחושתי במקרה ההוא הABS פשוט האריך את מרחק הבלימה ( ייתכן שזה גם בגלל סוג הכלי).
    בכל מקרה כיום אני מקפיד יותר על שמירת מרחק.

    מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
    SIC TRANSIT GLORIA MUNDI

  15. #15
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    ציטוט נכתב במקור על ידי lokimonster צפיה בהודעה
    מקרה שהיה לי עם הXV הארור.
    מהירות עירונית (בין 20 ל 30 קמ"ש מקסימום) חוסר שימת לב שלי ונהג מונית שעצר לאסוף לקוחה.
    סוחט את הבלמים - הידית מתקתקת כמו ארנב מיוחם.
    הXV נעצר סנטימטר לפני המונית.

    מהנסיון שלי (רק על כלים ללא ABS ) במצב כזה הבאנדיט היה נשתל במקום ובולם ללא דרמות.
    לעומתו הXV המשיך והמשיך והמשיך השאיר לי זמן לקלל אותו את נהג המונית את הXV ואת מטרו מזמן התגובה ועד העצירה.
    לתחושתי במקרה ההוא הABS פשוט האריך את מרחק הבלימה ( ייתכן שזה גם בגלל סוג הכלי).
    בכל מקרה כיום אני מקפיד יותר על שמירת מרחק.
    הבעיה לא בabs
    הבלמים של הxv זה לא העיפרון החד בקלמר.

    ואהabs נדלק אז אם הייתה ללא אחד הייתה חייב להגיב מהר ולפתוח נעילת קידמי ולהתחיל בכל תהליך הבלימה מחדש או ש לא הייתה מספיק ונמרח על הכביש.

    הרי הabs נכנס לפעולה אך ורק כי נעלתה גלגל

    Sent from mTalk using windows 10 mobile
    Si fractum non sit, noli id reficere

    adversus solem ne loquitor

אשכולות דומים

  1. דיאלים לא מניע בלילה
    על ידי dakthraine בפורום פורום טכני
    תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 22-05-2016, 17:05
  2. שאלה לגבי בלימות ודקויות בלימה - אופנוע
    על ידי Yigal בפורום רכיבה מתקדמת
    תגובות: 21
    הודעה אחרונה: 27-01-2016, 00:37
  3. בלימה נכונה. רק ברקסים או בשילוב בלימת מנוע?
    על ידי URIEL בפורום רכיבה מתקדמת
    תגובות: 9
    הודעה אחרונה: 30-12-2015, 18:33
  4. רעשים בעת בלימה עדינה אחרי החלפת רפידות.
    על ידי Idan b.y בפורום פורום טכני
    תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 18-09-2015, 20:06
  5. למכירה סט דיסקים בלימה לגיקסר 600 750 שנים 06-11
    על ידי pashka320 בפורום אוף טופיק
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 18-07-2015, 18:28

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO