עמוד 3 מתוך 3 ראשוןראשון 123
תוצאות 31 עד 39 מ 39

אשכול: מערכת ABS - מאריכה או מקצרת מרחקי בלימה?

  1. #31
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    ציטוט נכתב במקור על ידי Dvir צפיה בהודעה
    הפוך חבר, הפוך
    צודק הפוך יעני כשמסתובב זה סטאטי כי החלק של הצמיג שבמגע עם פיסת הקרקע הוא סטאטי בכל רגע נתון.

    ואם הוא נעול אז זה דינאמי כי הוא מחליק עליו


    Sent from mTalk using windows 10 mobile
    Si fractum non sit, noli id reficere

    adversus solem ne loquitor

  2. #32
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    88
    ציטוט נכתב במקור על ידי nihrider צפיה בהודעה
    הפכתי את המושגים בטעות.
    גלגל מסתובב הוא סטטי ביחד למשטח ובעל מקדם חיכוך גבוה יותר ולכן בולם יותר מהר.

    Dvir, כל הטיעון שלך בעייתי.
    באופנוע אתה לא נועל גלגלים כשאתה בולם כי אתה מיד נופל.
    מה שרלוונטי לאופנוע זה ההבדל בין Threshold braking לבין ABS assisted braking
    והבעיה היא שרוכב רגיל לא מגיע למקסימום Threshold braking כי אם הוא ינסה והוא יחרוג אז הוא יכנס להחלקה ויפול.
    בגלל זה רוכב רגיל עם ABS בולם בפחות מרחק (גם כשהוא לא מפעיל ABS, זו המטרה), הוא מרשה לעצמו להגיע יותר קרוב ל Threshold.
    הבנתי מה אתה אומר, תן לי לחשוב על זה קצת

  3. #33
    חבר מערכת FullgaZ הסמל האישי של nimi9
    תאריך הצטרפות
    Apr 2015
    מיקום
    שם
    הודעות
    715
    הדיון הוא מעניין וחשוב. מה שיותר מעניין זה הרצון להתווכח עם העובדות

    והעובדות הן די פשוטות:
    הרוב המכריע של הרוכבים, אפילו המיומנים יחסית, יבלום על פני מרחק גדול יותר בתנאים יבשים בלי ABS בהשוואה לעם ABS.
    כל הרוכבים, גם המיומנים במיוחד, יצליחו לקצר את מרחק הבלימה עם ABS על משטח רטוב.

    זה מה שהכתבה הזו באה להראות.
    זו לא תיאוריה - זו עובדה. פשוט.

  4. #34
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של Jack_R1
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,155
    ציטוט נכתב במקור על ידי Dvir צפיה בהודעה
    לדעתי אתם טועים. Abs מאריכה את מרחק הבלימה ובתמורה מאפשר שליטה על ההיגוי בזמן הבלימה.
    אם הגלגלים נעולים ישנו חיכוך קינטי הגורם לאיבוד אנרגיה, וכך יותר קל להמיר אנרגיה קינטית של הגוף הנע לאנרגית חום וכתוצאה מכך לבלום בצורה יותר מהירה.
    כמובן שלרוכב לרוב עדיף לבלום בצורה יותר איטית ובתמורה לקבל שליטה על היגוי+לא ליפול מהאופנוע.
    אני אחפש מידע שתומך/מפריך את דעתי ואפרסם פה
    אם יש מישהו עם ידע בפיזיקה שיוכל לעזור אשמח לשמוע
    כן, יש ידע בפיסיקה שאומר שאתה טועה לחלוטין. מקדם חיכוך סטטי ומקדם חיכוך דינמי שונים לאותו החומר, והדינמי קטן משמעותית מהסטטי, לפעמים פי כמה, וזה בלי להיכנס לדקויות של חיכוך של צמיג שהוא לא בדיוק ניתן לתיאור בנוסחאות פשוטות. לכן תמיד, אבל תמיד, לבלום על גלגלים זה יותר אפקטיבי מלהחליק על לא משנה מה, וכשאומרים "הפלתי את האופנוע כדי לבלום ולהימנע מתאונה" - זאת טעות והטעיה עצמית (ולא רק עצמית).

    תבדוק מקדמי חיכוך סטטים ודינמיים של כמה חומרים. למשל, בדף הזה:
    http://ffden-2.phys.uaf.edu/211_fall...icfriction.htm
    צמיג על אספלט יבש, כשהוא מחליק, מקדם החיכוך שלו 0.8, וכשהוא נוסע - הוא 1.0. משמע - אפשר לפתח 20% יותר האטה בצמיג שלא מחליק ביחס לצמיג שמחליק.
    נערך לאחרונה על ידי Jack_R1; 19-07-2016 בשעה 14:43.

  5. #35
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מרכז
    הודעות
    2,465
    יש תקנים ל-ABS?
    אני יודע שיש בסין קטנועים שכתוב עליהם ABS אבל בפועל יש שם רק מערכת שמגבילה את עוצמת הלחיצה של הבלמים.
    http://scooterbbs.net/board/DCForumID11/3672.html

  6. #36
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מה זה? אופנוען לא יושב במקום אחד
    הודעות
    687
    ציטוט נכתב במקור על ידי Jack_R1 צפיה בהודעה
    צמיג על אספלט יבש, כשהוא מחליק, מקדם החיכוך שלו 0.8, וכשהוא נוסע - הוא 1.0. משמע - אפשר לפתח 20% יותר האטה בצמיג שלא מחליק ביחס לצמיג שמחליק.
    וזה נעשה עוד יותר גרוע: בדוגמה פשוטה - כשאתה מסובב את הכידון מה שמאפשר שינוי כיוון הוא החיכוך של הגלגל עם הכביש. כשהצמיג נעול והחיכוך שלו קטן, סיבוב הכידון לא יעשה כלום - הצמיג ימשיך לנוע בכיוון המקורי שלו. המשמעות היא שבנעילה לא רק מרחק הבלימה גדל אלא שגם אין שליטה בכלל על הכלי.

  7. #37
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מרכז
    הודעות
    2,465
    בגלל זה נופלים תוך זמן מאוד קצר (כמעט אפס), האופנוע מייצב את עצמו על ידי הזזת הגלגל הקדמי ימינה ושמאלה כל הזמן.
    ברגע שהגלגל הקדמי מחליק, האופנוע כבר לא יכול לייצב את עצמו ואז תוך זמן קצר נופלים על הצד.

    לדוגמא פה נעלו את הכידון והאופניים נופלות מיד:
    https://youtu.be/oZAc5t2lkvo?t=32s

  8. #38
    Senior Member הסמל האישי של mudale222
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    JLM
    הודעות
    2,840
    וואלה אני מת לעשות פעם ניסוי מול האופניים שלי (שששששש לא לצחוק!!!! )
    מאז שהצלחתי לבלום באותו מרחק כמו מאזדה 3 עם ABS (ושמעתי את הABS שלו עובד) אני מת לנסות מול איזה \ עם ABS (רק על יבש בלאט).
    בטוח אני אקבל בראש... אבל אני מת לעשות ניסוי כזה.
    (כפרה על הסמיילים)

  9. #39
    חבר מערכת FullgaZ
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    446
    ציטוט נכתב במקור על ידי א הזקן צפיה בהודעה
    וזה נעשה עוד יותר גרוע: בדוגמה פשוטה - כשאתה מסובב את הכידון מה שמאפשר שינוי כיוון הוא החיכוך של הגלגל עם הכביש. כשהצמיג נעול והחיכוך שלו קטן, סיבוב הכידון לא יעשה כלום - הצמיג ימשיך לנוע בכיוון המקורי שלו. המשמעות היא שבנעילה לא רק מרחק הבלימה גדל אלא שגם אין שליטה בכלל על הכלי.
    אין שליטה זה האנדרסטייטמנט של המאה. קדמי נעול שווה להתרסקות מידית של 99.9% של הרוכבים. אלה שלא מתרסקים הם רוכבים שבמקרה הם גם אמני קרקס או ברי מזל באופן יוצא דופן.

    מעבר לכך, רובנו משתמשים בפיסיקה של בית ספר תיכון, מכניקה של גוף קשיח. אממה, אופנוע הוא דינמי והגומי של הצמיגים לא מתנהג כגוף קשיח. צמיג של רכב גלגלי נמצא במצב החלקה בלתי מורגש רוב הזמן וזאת הדרך שלו להעביר תנועה לאספלט. מעבר לכך, עד אחוז מסוים של החלקה, חימום הצמיג מאפשר לצמיג לייצר יותר חיכוך וכך להעביר יותר כח לאספלט. או במילים של יונתן, הצמיג שולח שוטונים שנאחזים באספלט.
    וזאת בדיוק הסיבה שבגינה חשוב לחמם את הצמיגים גם להאצה וגם לבלימה.

    היותר מבוגרים עוד זוכרים את מערכות ה ABS המכאניות אשר בהחלט היו מאריכות את מרחק הבלימה לטובת יכולת ניהוג. אבל, כבר מזמן אנחנו רוכבים על מערכות ממוחשבות מאד שיודעות להחזיק את הגלגל בול על סף נעילה. בכך הן מקצרות מאד את מרחקי הבלימה.

    איללכא...ושוב המנטרה. ביבש ABS יעזור למרבית מרביתם של הרוכבים. ברטוב ABS יועיל לכולם

אשכולות דומים

  1. דיאלים לא מניע בלילה
    על ידי dakthraine בפורום פורום טכני
    תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 22-05-2016, 18:05
  2. שאלה לגבי בלימות ודקויות בלימה - אופנוע
    על ידי Yigal בפורום רכיבה מתקדמת
    תגובות: 21
    הודעה אחרונה: 27-01-2016, 01:37
  3. בלימה נכונה. רק ברקסים או בשילוב בלימת מנוע?
    על ידי URIEL בפורום רכיבה מתקדמת
    תגובות: 9
    הודעה אחרונה: 30-12-2015, 19:33
  4. רעשים בעת בלימה עדינה אחרי החלפת רפידות.
    על ידי Idan b.y בפורום פורום טכני
    תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 18-09-2015, 21:06
  5. למכירה סט דיסקים בלימה לגיקסר 600 750 שנים 06-11
    על ידי pashka320 בפורום אוף טופיק
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 18-07-2015, 19:28

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO