עמוד 2 מתוך 3 ראשוןראשון 123 אחרוןאחרון
תוצאות 16 עד 30 מ 39

אשכול: מערכת ABS - מאריכה או מקצרת מרחקי בלימה?

  1. #16
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של lokimonster
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    עיר הקודש
    הודעות
    4,167
    סטאר - אני לא אומר שאתה לא צודק,
    שיחקתי קצת עם הבלמים ( ייזום במקום סטרילי).
    התחושה שלי שהם נכנסים לפעולה מוקדם מדי או ללא צורך.

    לגבי נפילה בגלל נעילת גלגלים - אני רוכב מ1989 כלים חזקים יותר או פחות אבל כולם היו ללא ABS.
    יצא לי לבלום חזק במצבים שונים ולשמחתי עברתי את זה בשלום.
    דווקה עם הABS התחושה זיפתית ( ייתכן הרגל או אופי של הכלי).

    מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
    SIC TRANSIT GLORIA MUNDI

  2. #17
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    ינון אופי הכלי אתה מוזמן לעשות סיבוב על ה800 שלי עם abs ולבלום בעוצמה דיסק כפול של ברמבו עם 4 בוכנות לצד שותלים אותך במקום והabs בקושי נכנס לפעולה אי פעם. מאידך ב250 בעיקר עם צמיגי פלסטיק מקוריים של שניה היה נדלק הabs ,

    הרי המערכת סך הכל דוגמת מהירות בין הגלגלים ברגע שההפרש גבוהה מידי היא מפעילה שסתום שפורק לחץ ,ברוב הכלים היפנים יש שסתום יחיד שרק פורק משמע מהרגע שהיה קליק והמערכת עבדה הלחץ על הבלם לא יחזור לעולם עד שאתה כרוכב תוסיף לחיצה חזקה יותר על הידית בלם.

    במערכת עם 2 שסתומים (המתקדמות יותר ) זה לא רק משחרר לחץ זה גם תמיד מנסה להחזיר למצב נתון של העוצמת לחיצה הראשונית.


    עכשיו אם המערכת נכנסה לפעולה סימן שנעלתה צמיג ואו הייתה חייב לפתוח נעילה עצמאית או שהיא עשתה זו בישבילך


    Sent from mTalk using windows 10 mobile
    Si fractum non sit, noli id reficere

    adversus solem ne loquitor

  3. #18
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של lokimonster
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    עיר הקודש
    הודעות
    4,167
    תודה
    אז בעצם כיצד עלינו לפעול?
    האם לשחרר את הבלם מעט ולחזור ללחץ?
    או לסחוט את הבלם עד עצירה מלאה (מה שנראה לי נכון )
    אני מניח שאמשיך להתאמן באחד המגרשים בשכונה עד שארגיש שאני מבין את המערכת.

    מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
    SIC TRANSIT GLORIA MUNDI

  4. #19
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    ציטוט נכתב במקור על ידי lokimonster צפיה בהודעה
    תודה
    אז בעצם כיצד עלינו לפעול?
    האם לשחרר את הבלם מעט ולחזור ללחץ?
    או לסחוט את הבלם עד עצירה מלאה (מה שנראה לי נכון )
    אני מניח שאמשיך להתאמן באחד המגרשים בשכונה עד שארגיש שאני מבין את המערכת.
    אם יש לך חד שסתומי להמשיך במשיכה קבוע על אף התיקתוקים . צריך לגרום ללחץ מתחזק תמידי ולתת למערכת לעבוד.

    בדו שסתומי אם עוצמת הבלימה מספקת אז לא לעשות כלום אם לא לחזק, בבלימת חירום תמיד מתחזק כי אתה מנסה לסחוט את מקסימום הבלימה האפשאית

    Sent from mTalk using windows 10 mobile
    Si fractum non sit, noli id reficere

    adversus solem ne loquitor

  5. #20
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של lokimonster
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    עיר הקודש
    הודעות
    4,167
    אני מהמר שהמערכת היא חד שסתומית - אבל את זה צריך לברר
    בכל מקרה תודה
    ינון

    מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
    SIC TRANSIT GLORIA MUNDI

  6. #21
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    גם אני חושב שהיא חד שסתומית, כרגע רק בוש ממה שאני מכיר היא דו שסתומית ומגיעה רק באירופאים ובאופנועים יפנים היקרים מאוד שמוגדרים פרמיום

    Sent from mTalk using windows 10 mobile
    Si fractum non sit, noli id reficere

    adversus solem ne loquitor

  7. #22
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מרכז
    הודעות
    2,465
    זה בדיוק הדיון שצריך להיות לגבי ABS.
    כל רוכב צריך לדעת איזה סוג ABS יש לו, איך הוא עובד ואיך הוא מגיב.

  8. #23
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    88
    לדעתי אתם טועים. Abs מאריכה את מרחק הבלימה ובתמורה מאפשר שליטה על ההיגוי בזמן הבלימה.
    אם הגלגלים נעולים ישנו חיכוך קינטי הגורם לאיבוד אנרגיה, וכך יותר קל להמיר אנרגיה קינטית של הגוף הנע לאנרגית חום וכתוצאה מכך לבלום בצורה יותר מהירה.
    כמובן שלרוכב לרוב עדיף לבלום בצורה יותר איטית ובתמורה לקבל שליטה על היגוי+לא ליפול מהאופנוע.
    אני אחפש מידע שתומך/מפריך את דעתי ואפרסם פה
    אם יש מישהו עם ידע בפיזיקה שיוכל לעזור אשמח לשמוע

  9. #24
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מרכז
    הודעות
    2,465
    גלגלים נעולים זה חיכוך סטטי שהוא קטן יותר וזה אומר מרחק בלימה ארוך יותר.
    אז אתה טועה בבסיס הטענה שלך.

  10. #25
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    88
    ציטוט נכתב במקור על ידי nihrider צפיה בהודעה
    גלגלים נעולים זה חיכוך סטטי שהוא קטן יותר וזה אומר מרחק בלימה ארוך יותר.
    אז אתה טועה בבסיס הטענה שלך.
    תלוי על מה אתה מסתכל, חיכוך של בוכנה עם דיסק או חיכוך של גלגל עם הרצפה
    בין הדיסק לבוכנה זה חיכוך סטטי כשהגלגלים נעולים, לעומת זאת בין הגלגל לרצפה זה חיכוך קינטי. השאלה היא איפה עדיף שיהיה חיכוך קינטי, בין הבוכנה לדיסק או בין הגלגל לרצפה

  11. #26
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    דביר גם בין הצמיג לכביש זה סטטי כשהגלגל נעול.
    זה דינאמי כשהצמיג מתגלגל.

    עכשיו כשהצמיג נעול הוא מתחמם מאוד ומפחית אחיזה שזה גם בעיה של צמיג נעול

    Sent from mTalk using windows 10 mobile
    Si fractum non sit, noli id reficere

    adversus solem ne loquitor

  12. #27
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    88
    ציטוט נכתב במקור על ידי nihrider צפיה בהודעה
    גלגלים נעולים זה חיכוך סטטי שהוא קטן יותר וזה אומר מרחק בלימה ארוך יותר.
    אז אתה טועה בבסיס הטענה שלך.
    ציטוט נכתב במקור על ידי strelok89 צפיה בהודעה
    דביר גם בין הצמיג לכביש זה סטטי כשהגלגל נעול.
    זה דינאמי כשהצמיג מתגלגל.

    עכשיו כשהצמיג נעול הוא מתחמם מאוד ומפחית אחיזה שזה גם בעיה של צמיג נעול

    Sent from mTalk using windows 10 mobile
    למה שהחיכוך יהיה סטטי כשהגלגל נעול?
    כשהגלגל לא נעול החיכוך סטטי וכשהוא נעול החיכוך הוא דינאמי.

  13. #28
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    ציטוט נכתב במקור על ידי Dvir צפיה בהודעה
    למה שהחיכוך יהיה סטטי כשהגלגל נעול?
    כשהגלגל לא נעול החיכוך סטטי וכשהוא נעול החיכוך הוא דינאמי.
    כשהגלגל מסתובב-כל פעם חלק אחר של הצמיג מתחכך בחלק אחר של האספלט. שזה חיכוך דינאמי.

    כשהגלגל נעול כל פעם חלק זהה של הגלגל מתחכך בחלק אחר של האספלט - זה חיכוך סטאטי.



    Sent from mTalk using windows 10 mobile
    Si fractum non sit, noli id reficere

    adversus solem ne loquitor

  14. #29
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מרכז
    הודעות
    2,465
    הפכתי את המושגים בטעות.
    גלגל מסתובב הוא סטטי ביחד למשטח ובעל מקדם חיכוך גבוה יותר ולכן בולם יותר מהר.

    Dvir, כל הטיעון שלך בעייתי.
    באופנוע אתה לא נועל גלגלים כשאתה בולם כי אתה מיד נופל.
    מה שרלוונטי לאופנוע זה ההבדל בין Threshold braking לבין ABS assisted braking
    והבעיה היא שרוכב רגיל לא מגיע למקסימום Threshold braking כי אם הוא ינסה והוא יחרוג אז הוא יכנס להחלקה ויפול.
    בגלל זה רוכב רגיל עם ABS בולם בפחות מרחק (גם כשהוא לא מפעיל ABS, זו המטרה), הוא מרשה לעצמו להגיע יותר קרוב ל Threshold.

  15. #30
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    88
    ציטוט נכתב במקור על ידי strelok89 צפיה בהודעה
    כשהגלגל מסתובב-כל פעם חלק אחר של הצמיג מתחכך בחלק אחר של האספלט. שזה חיכוך דינאמי.

    כשהגלגל נעול כל פעם חלק זהה של הגלגל מתחכך בחלק אחר של האספלט - זה חיכוך סטאטי.



    Sent from mTalk using windows 10 mobile
    הפוך חבר, הפוך

אשכולות דומים

  1. דיאלים לא מניע בלילה
    על ידי dakthraine בפורום פורום טכני
    תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 22-05-2016, 17:05
  2. שאלה לגבי בלימות ודקויות בלימה - אופנוע
    על ידי Yigal בפורום רכיבה מתקדמת
    תגובות: 21
    הודעה אחרונה: 27-01-2016, 00:37
  3. בלימה נכונה. רק ברקסים או בשילוב בלימת מנוע?
    על ידי URIEL בפורום רכיבה מתקדמת
    תגובות: 9
    הודעה אחרונה: 30-12-2015, 18:33
  4. רעשים בעת בלימה עדינה אחרי החלפת רפידות.
    על ידי Idan b.y בפורום פורום טכני
    תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 18-09-2015, 20:06
  5. למכירה סט דיסקים בלימה לגיקסר 600 750 שנים 06-11
    על ידי pashka320 בפורום אוף טופיק
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 18-07-2015, 18:28

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO