לבלמים שלך יש מספיק כוח בשביל לנעול את הגלגלים, מה המנוע יעשה? ינעל אקסטרא?
בלימת חירום זה לא מצב של מגיעים לרמזור אדום בכיף, זה מצב של עכשיו חייבים לבלום מקסימום, זה אומר שלא משחקים בכלום, מכניסים קלאצ' בולמים בהדרגתיות (למנוע נעילה) עד לעצירה או התנגשות (ראש מורם, לא לנעול מבט על מה הסכנה או על הכביש מול האופנוע, לחפש אופציה להתחמקות).
מצבי מצויין תודה.
דיברתי על הרעיון הכללי של בלימת מנוע כשגלגל השיניים של הגיר משולב בהילוך ושלא משולב.
אני רוכב על ויסטרום 650 ויכול להעיד מנסיון אישי שהבלימה בהילוך טובה יותר. האופנוע גם ככה מאט שאני משחרר את הצערת.
אולי זה פרטני לכלים שונים.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
נו אין פתרון לדילמה?
בחיפוש באינטרנט הבנתי שהדעות חלוקות בין השניים...שוב לדעתי זה יחסי לאופנוע.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
הפתרון שמתאים יותר לבני אדם זה ללחוץ מצמד ולבלום .
עכשיו הולך מעולה עם רוכב פשוט מהשורה ויתן מרחקי בלימה הכי טובים.
וולנטינו רוסי מצליח לבלום בסטופי תוך כדי החלקת זנב והורדת הילוכים ואפילו לתת גיזגוזים תוך כדי .וגם להוציא רגל.
רוכב מהשורה לא מיומן מספיק לבצע כזו כמות של מטלות בו זמנית, ואז בעצם חייבים לבצע חלוקת קשב.
אתה רוצה שהרוכב ישקיע את מלוא הקשב לבלימה עצמה ולניתוח הכביש כדי לבצע תימרון חמיקה בבלימה במידת הצורך.
אם לבלום עם מצמד משוחרר אז חלק גדול מהקשב הולך ל"מתי ללחוץ עליו?" שלא יכבה מנוע ואז החלקת זנב.
הבלמים היום מעולים ואין שום צורך לעזור להם בבלימת חירום הם מסתדרים מעולה.
בבהאטה הסיפור שונה ואפשר לשלב הילוכים בנינוחות עם בלימה
Sent from mTalk using windows 10 mobile
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
הרבה פעמים בלימת חירום נגמרת בפתיחת גז והתחמקות. אל תתפסו אותי במילה אבל לדעתי זה לא עובד טוב עם מנוע כבוי.
אני עדיין לא מסכים. ואני חושב שזה יחסי למנוע. בלימת מנוע ב v twin חזקה פי כמה מ 4 בשורה למשל. לדעתי לחיצה עם הקלאץ מםספסת את כל הבלימת מנוע שעוזרת.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
לא נעימה
לא נשלטת
לא צפויה
(במקרה של בלימת חירום,לא במקרה של דריפט מתוכנן)
בבלימת חירום מכניסים קלאץ׳ ובולמים בשיא הריכוז בתנאי הכביש
בבלימה מתוכננת לקראת עצירה/קיזוז קמשי״ם נעזרים גם במנוע.
כי אתה לא רוצה למצוא את עצמך בהילוך רביעי ב20 קמ״ש שאתה צריך לפתוח מצערת עקב בלת״ם כלשהו
ויש הרבה כאלה בכביש הציבורי.
נקודה
עובדה
לא ניתן לוויכוח. ולא ניתן לפרשנות אישית.
או במילים אחרות
למה? ככה.
בן 17.8 ועם אגו וביטחון בשמיים,אני צודק!
אני חיי בשביל למות על האופנוע שלי.
כולם משתינים פה נגד כיוון הרוח.
אף אחד פה לא למד רכיבה בהתכתבות.
ממליץ לכולם פה ליישם את השיטה שלהם ב120 קמש על הצד שתי שניות לפני שיא הפניה.
השורד ינצח.
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
ב120קמ״ש?
בזווית? בלי להתיישר?
אני חיי בשביל למות על האופנוע שלי.