עמוד 1 מתוך 3 123 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 35

אשכול: רעש בהורדת הילוכים

  1. #1
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2016
    הודעות
    291

    רעש בהורדת הילוכים

    שלום לכולם

    שאני נוסע בכביש ומגיע לרמזור הדרך שבה אני בולם היא כזאת:
    לוחץ קלאץ עד הסוף, מתחיל ללחוץ על הבלמים ותוך כדי (במרחק העצירה) מוריד את ההילוכים עד לראשון.
    שאני עומד ברמזור אני קלאץ לחוץ על ראשון.
    עכשיו, שאני מוריד את ההילוכים במרחק העצירה תוך כדי שאני בולם (והקלאץ לחוץ) מכול הורדה של הילוך נוצר רעש די חזק מהגיר והוא מתחזק ככול שאני יורד בהילוכים.

    נגיד אני נוסע על רביעי, מגיע לרמזור,
    מחזיק קלאץ ומתחיל לבלום, ותוך כדי מוריד את ההילוכים לראשון.
    כול הורדת הילוך עושה רעש יותר נורא מהשני (כמו מכה על הגיר) ובמיוחד שאני מוריד לראשון זה עושה רעש כאילו של שריטה.
    חבר שלי אמר לי שאסור להוריד לראשון במהלך נסיעה עם האופנוע ואסור להחזיק קלאץ ברמזור על ראשון זה כי דופק את הגיר.
    עד כמה זה נכון?

  2. #2
    Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2015
    הודעות
    103
    ושאתה עוזב את הקלאץ בין הילוך להילוך זה עושה את הרעש?

  3. #3
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    כניראה אתה מוריד מוקדם מידי הילוכים, זה שהקלאצ לחוץ לא אומר שאתה יכול להיות בהילוך לא מתאים למהירות

    Sent from mTalk using windows 10 mobile
    Si fractum non sit, noli id reficere

    adversus solem ne loquitor

  4. #4
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2016
    הודעות
    291
    לרותם - לא.

    לסטרלוק - כנראה שזה הטעות שלי. תודה על התשובה
    אם אני יוריד את כול ההילוכים מכה אחת אחרי שעצרתי עצירה מוחלטת זה בסדר?

  5. #5
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    את כולם כשעצרתה יהיה בעייה, גיר של אופנוע מגיע ללא מנגנון סינכרון שיש ברכבים.
    מנגנון סינכון זה מנגנון שבעצם מתאים את המהירויות של הגלגלי שיניים בגיר לפני שילוב הגללגלי שיניים, זה בעצם מה שקורה כשאתה מעביר הילוך ויש לך מין רגע כזה שהידית הילוכים באוטו חצי דרך נכנסה ואחרי רגע נכנסת זה הסינכרון.

    אין דבר כזה באופנוע ואתה כרוכב צריך לסנכרן.

    אני אישית בולם וסביב ה40 קמש מתחיל להוריד לראשון , ואז לא משנה מה ההילוך תמיד מתאים והאופנוע בתנועה מה שמאפשר הורדה חלקה.

    אם עצרתה ואתה לא בראשון סיכוי טוב שתצטרך להזיז אופנוע קדימה או אחורה כדי שההילוכים ירדו

    Sent from mTalk using windows 10 mobile
    Si fractum non sit, noli id reficere

    adversus solem ne loquitor

  6. #6
    Senior Member הסמל האישי של R86
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    982
    ברכיבה שלי אני לא מוצא סיבה לבלום ללא הורדת הילוכים
    א:תמיד יש לי את האופציה לפתוח גז
    ב:לא חושב שזה בריא לגיר
    ולהילוך ראשון אני לעולם לא משלב בזמן נסיעה מעל 20 קמ״ש

    בבלימת חירום אני משתדל להיות בשני-שלישי עם קלאץ לחוץ.

  7. #7
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2016
    הודעות
    291
    סבבה תודה חברים הבנתי. אני לא יודע את כול זה כי למדתי את ההילוכים לבד (125), עד עכשיו רכבתי ככה, כמה נזק זה עשה לגיר לדעתכם?

  8. #8
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,608
    מעניין.
    אני מניח שאני פשוט נוסע לא נכון אבל אין לי בעיה להגיע לרמזור על הילוך שני או לפעמים גם שלישי ופשוט להוריד בעמידה או בדיוק רגע לפני העצירה.
    אני גם לא מחזיר את הקלאץ אחרי שאני יורד מבערך 30 קמ״ש. פשוט בולם עם הבלמים וקלאץ לחוץ.
    נראה לי התעסקות מיותרת.

  9. #9
    Member הסמל האישי של oradul
    תאריך הצטרפות
    Jan 2016
    מיקום
    32°06'57.7"N 34°56'20.5"E
    הודעות
    406
    כמו שR86 רשם ( כך גם אני פועל ), תוריד הילוכים בזמן שאתה בולם. אם יבוא מצב בו אתה צריך להמשיך בנסיעה ולא תהיה בהילוך הנכון, או שתדומם מנוע או שתתחיל להתעסק עם ההילוכים במצב "לחץ". מוריד משני לראשון ב15 ומטה. מעל זה ההורדה "אלימה".
    באופנועים זאת תיבה שבה ההילוכים הם בשורה ( חייב לעבור אחד אחד ) ולכן אתה לא יכול לרדת משישי לראשון בלי לעבור את 5,4,3,2,N. אם תעשה את זה בעמידה, אתה תשים לב שלפעמים זה "יתקע". אז תצטרך לשחרר מעט את המצמד כדי שההילוך יקפוץ חזרה לשילוב, ואז תמשיך את ההורדה (זה קורה גם אם אין מתיחה טובה של כבל המצמד).

    תלמד את טווח ההילוכים ביחס למהירות, ותוריד אותם בהדרגה במהלך הבלימה.

  10. #10
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של lokimonster
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    עיר הקודש
    הודעות
    4,167
    תוריד הילוכים בהדרגה עם שילוב של גז ביניים.
    אם תעשה את זה נכון (בהנחה שהגיר בסדר) לא תשמע רעש.

    לגבי לחכות לעצירה ואז להוריד זו טעות (כפי שנרשם בתגובה מעלי).

    מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
    SIC TRANSIT GLORIA MUNDI

  11. #11
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    363
    ציטוט נכתב במקור על ידי R86 צפיה בהודעה
    ברכיבה שלי אני לא מוצא סיבה לבלום ללא הורדת הילוכים
    א:תמיד יש לי את האופציה לפתוח גז
    ב:לא חושב שזה בריא לגיר
    ולהילוך ראשון אני לעולם לא משלב בזמן נסיעה מעל 20 קמ״ש

    בבלימת חירום אני משתדל להיות בשני-שלישי עם קלאץ לחוץ.

    רציתי לציין שבבלימת חרום זאת טעות פאטלית להחזיק קלאץ' לחוץ. ברגע שאתה מנתק את ההילוך מהמנוע הבלימה קשה יותר כי האופנוע סוג של נזרק קדימה. אני מקווה שאני מתאר את זה נכון...
    עדיף לזרוק קלאץ ושהמנוע יכבה בבלימת חירום אבל הבלימה תהיה חזקה יותר.

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

  12. #12
    Senior Member הסמל האישי של rusty james
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,065
    ציטוט נכתב במקור על ידי nadavh55 צפיה בהודעה
    עדיף לזרוק קלאץ ושהמנוע יכבה בבלימת חירום אבל הבלימה תהיה חזקה יותר.
    חד משמעית לא נכון!
    אם תכבה מנוע בעודו בהילוך בזמן רכיבה מהירה תקבל נעילת גלגל אחורי פראית. וגלגל נעול לא בולם טוב...
    ומה תעשה אז (אם תהיה לך תושיה ומזל)? נכון, תלחץ קלאץ (כדי לא לעוף אלא לבלום בהדרגה)... אז במה הועליה העצה?
    יחי המלך המומנט
    גילוי נאות ולכבוד_הוא_לי: חבר מערכת מוטו

  13. #13
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    363
    התכוונתי שהמנוע יתכבה ממש בסוף הבלימה. כמובן שעדיף לתפוס את הקלאץ בסוף הבלימה. אבל בלי שום ספק בלימה בהילוך חזקה יותר וטובה יותר.

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

  14. #14
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    ציטוט נכתב במקור על ידי nadavh55 צפיה בהודעה
    רציתי לציין שבבלימת חרום זאת טעות פאטלית להחזיק קלאץ' לחוץ. ברגע שאתה מנתק את ההילוך מהמנוע הבלימה קשה יותר כי האופנוע סוג של נזרק קדימה. אני מקווה שאני מתאר את זה נכון...
    עדיף לזרוק קלאץ ושהמנוע יכבה בבלימת חירום אבל הבלימה תהיה חזקה יותר.

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
    כניראה לא רכבתה על אופנוע עתיר מומנט

    אצלי אם סביב ה1500 הקלאצ לא לחוץ המנוע דוחף קדימה אבל מאוד דוחף ומקשה מאווווווודדדד על הבלימה

    Sent from mTalk using windows 10 mobile
    Si fractum non sit, noli id reficere

    adversus solem ne loquitor

  15. #15
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    363
    גם בהילוך נמוך יחסית?
    נשמע מוזר העניין הזה... אני מכיר עוד מרכב שאסור ללחוץ את הקלאץ עד סוף הבלימה. זה גם הגיוני - תחשוב שבמצב של מנוע כבוי , יותר קל להזיז אופנוע בהילוך או עם קלאץ לחוץ?

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

אשכולות דומים

  1. נקישה בזמן הורדת הילוכים באופנוע
    על ידי gartiy בפורום פורום טכני
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 18-05-2016, 10:51
  2. מציג מצב הילוכים
    על ידי david3757 בפורום פורום טכני
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 22-03-2016, 06:43
  3. Cbr125- מוריד הילוכים לבד
    על ידי aviv_a103 בפורום פורום טכני
    תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 09-03-2016, 14:37
  4. עד איזו מהירות למשוך הילוכים?
    על ידי bikerider בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 17
    הודעה אחרונה: 28-08-2015, 19:48
  5. העלאת הילוכים ללא קלאץ
    על ידי ducati boy בפורום כללי
    תגובות: 12
    הודעה אחרונה: 04-07-2015, 10:47

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO