עמוד 1 מתוך 3 123 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 44

אשכול: החלפת שמן מעבר לטיפולים השוטפים

  1. #1
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2015
    הודעות
    1,608

    החלפת שמן מעבר לטיפולים השוטפים

    שלום,
    מקווה שהשאלה במקום הנכון ומותרת.
    האם החלפת שמן בלי קשר לטיפולים השוטפים (נגיד להחליף שמן כול 3000 קילומטר שמרווח הטיפולים הוא כול 6000 קילומטר) תורמת לאריכות חיים של האופנוע? או שזה מיותר?
    תודה.

  2. #2
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של Jack_R1
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,155
    שאלה קשה מאוד, כי אין תשובה מדעית.
    התשובה תלויה באיכות השמש שאתה משתמש בו, באופן הרכיבה, וכו'.

    תשובה לא מדעית:
    כל עוד היצרן קבע איזשהו מרווח בין ההחלפות, השמן שנבחר לשימוש לפחות עונה על דרישות היצרן ותנאי השימוש סבירים (לא שימוש מאומץ מאוד) - ההשפעה לטובה תהיה כנראה זניחה.

  3. #3
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    כל עוד אתה בנסגרת התכנון של המנוע , ואם שמן שהמנוע תוכנן אליו תשתמש לפי המרווחים בספר.

    הנושא נטחן בפורומים של במוו כשבשנות ה90 במוו המליצו על טיפול כל 10 וכל השאר פחות אז התחילו ספקולציות.

    ובוצעו מבחני מעבדה לשמן, ויצא שכל עוד המנוע לא מאומץ ברכיבת שטח קשה או מסלול אין הבדל ממשי בין שמן שעשה 5 אלף לשמן שעשה 10 אלף וכן יש ירידה חדה באיכות השמן לאחר 13 אלף.



    Sent from mTalk using windows 10 mobile
    Si fractum non sit, noli id reficere

    adversus solem ne loquitor

  4. #4
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,054
    השאלה הזאת תמיד מזכירה לי את הסיפור עם בשר וחלב. היצרן הגדיר משהו וכולם לקחו את זה הרבה יותר רחוק

  5. #5
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2015
    הודעות
    1,608
    הבנתי, זה מיותר, תודה רבה.

  6. #6
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    114
    בוא נגיד שזה לא יכול להזיק אלא להפך אבל יכול להיות שזה לא שווה את זה וסתם מייקר לך את התחזוקה של האופנוע.
    המוסכניק שלי רוכב על סיביאר 1000רר רק בסופי שבוע וכל שבת הוא עושה איתו 400-500 קילומטר בסדופ ערד ובנס הרים, שורף כמה מכלים ומאוד מאמץ את האופנוע והוא מחליף שמן כל 2000-2500 קילומטר.

  7. #7
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    ציטוט נכתב במקור על ידי Ziv4 צפיה בהודעה
    בוא נגיד שזה לא יכול להזיק אלא להפך אבל יכול להיות שזה לא שווה את זה וסתם מייקר לך את התחזוקה של האופנוע.
    המוסכניק שלי רוכב על סיביאר 1000רר רק בסופי שבוע וכל שבת הוא עושה איתו 400-500 קילומטר בסדופ ערד ובנס הרים, שורף כמה מכלים ומאוד מאמץ את האופנוע והוא מחליף שמן כל 2000-2500 קילומטר.
    כן יכול להזיק. אפילו מזיק חד משמעית.
    יש לך בלאי של ההברגת ריקון שמן, ויש לך בלאי פנימי במנוע כי ההנעה לאחר החלפת השמן בערך 30-40 שניות המנוע עובד ללא שימון כלל .
    אתה רוצה למזער למינימום זמן עבודה ללא שמן.

    בגלל זה עדיף לשים שמן איכותי יותר וללכת לפי הוראות יצרן

    Sent from mTalk using windows 10 mobile
    Si fractum non sit, noli id reficere

    adversus solem ne loquitor

  8. #8
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    ציטוט נכתב במקור על ידי strelok89 צפיה בהודעה
    ויש לך בלאי פנימי במנוע כי ההנעה לאחר החלפת השמן בערך 30-40 שניות המנוע עובד ללא שימון כלל .
    אתה רוצה למזער למינימום זמן עבודה ללא שמן.


    Sent from mTalk using windows 10 mobile
    30 שניות זה הגזמה גדולה.
    יש לכל היותר כמה שניות 5 - 10 ועשר זה כבר מעבר לטווח הנורמלי.

  9. #9
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    ציטוט נכתב במקור על ידי Tribalmistyc2 צפיה בהודעה
    30 שניות זה הגזמה גדולה.
    יש לכל היותר כמה שניות 5 - 10 ועשר זה כבר מעבר לטווח הנורמלי.
    תלוי מנוע ועדיין זה יותר משמן באגן

    Sent from mTalk using windows 10 mobile
    Si fractum non sit, noli id reficere

    adversus solem ne loquitor

  10. #10
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    ציטוט נכתב במקור על ידי Ziv4 צפיה בהודעה
    בוא נגיד שזה לא יכול להזיק אלא להפך אבל יכול להיות שזה לא שווה את זה וסתם מייקר לך את התחזוקה של האופנוע.
    המוסכניק שלי רוכב על סיביאר 1000רר רק בסופי שבוע וכל שבת הוא עושה איתו 400-500 קילומטר בסדופ ערד ובנס הרים, שורף כמה מכלים ומאוד מאמץ את האופנוע והוא מחליף שמן כל 2000-2500 קילומטר.
    הרבה פעמים אנשים הולכים לפי תחושות או שמועות,אם השמועה מגיעה ממוסכניק היא בד"כ עושה יותר הד - "אם אתה מאמץ את המנוע תחליף לפני הזמן",אבל אף אחד מהם לא בדק בכלל מה המצב של השמן הישן לפני שהוא רץ להחליף אותו.

  11. #11
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    48
    אני לא מבין למה אחרי ההחלפה של השמן המנוע עובד בלי שמן הרי הוא נכבה עם אגן מלא(בשמן הישן) ונדלק עם אגן מלא(בשמן החדש)?
    למה זה שונה מכיבוי והדלקה רגילים של האופנוע

  12. #12
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של Jack_R1
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,155
    זה לא שונה, אלא אם אתה מחליף פילטר. בהחלפת פילטר אתה מרוקן את מעבר השמן הראשי, ושם לוקח קצת זמן למלא אותו. בהחלפת שמן בלבד - אין שום הבדל מכיבוי והדלקה רגילים, כמו שכתבת.

  13. #13
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    גק זה לא תמיד הרבה פעמים עושים הפרשי גובה שלפיהם במעברי שמן לא מתרוקנים ריקון כלל השמן מרוקן את רוב מעברי השמן במנוע

    Sent from mTalk using windows 10 mobile
    Si fractum non sit, noli id reficere

    adversus solem ne loquitor

  14. #14
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של Jack_R1
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,155
    ציטוט נכתב במקור על ידי strelok89 צפיה בהודעה
    גק זה לא תמיד הרבה פעמים עושים הפרשי גובה שלפיהם במעברי שמן לא מתרוקנים ריקון כלל השמן מרוקן את רוב מעברי השמן במנוע
    זה יכול להיות וכנראה נכון למנועי עוקה יבשה, כשהשמן יושב גבוה. למנועי עוקה רטובה, כשהשמן יושב נמוך מתחת למנוע, אין משהו שהוא יכול להחזיק במעברים - יש להם שסתום אל-חזור במעבר הראשי לטובת העניין. כל מה שמעליו נשאר במקום, כל עוד השסתום תקין וכל עוד לא מוציאים את הפילטר.

  15. #15
    Senior Member הסמל האישי של rusty james
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,065
    מעבר לגזירה ואיבוד תכונות שגדלים עם הק"מ והסל"ד, לחות מצטברת גם היא וזה כבר אלמנט של זמן.
    גם בשמן מנוע וגם בנוזל בלמים.
    בקיצור, אם לא הגעת לק"מ הנדרשים לטיפול בתום שנה - תחליף שמן בכל מקרה.
    יחי המלך המומנט
    גילוי נאות ולכבוד_הוא_לי: חבר מערכת מוטו

אשכולות דומים

  1. (כ"ע) מעבר מ-z750 ל-z800 או MT-09
    על ידי shaixz בפורום כללי
    תגובות: 22
    הודעה אחרונה: 23-07-2016, 09:38
  2. מחפש המלצות לרכישת חלפים לטיפולים שוטפים
    על ידי arariear בפורום פורום טכני
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 12-03-2016, 23:31
  3. מעבר מאופנוע 250 ל-650 סמ''ק
    על ידי noamw בפורום כללי
    תגובות: 19
    הודעה אחרונה: 01-02-2016, 00:21
  4. מעבר לדיוק 690 מסיביאר 250
    על ידי DANKAT1990 בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 19
    הודעה אחרונה: 13-01-2016, 20:00
  5. השתדרגות מעבר לקטנוע חדש
    על ידי Eladnh בפורום כללי
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 19-08-2015, 23:47

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO