שלום,
מקווה שהשאלה במקום הנכון ומותרת.
האם החלפת שמן בלי קשר לטיפולים השוטפים (נגיד להחליף שמן כול 3000 קילומטר שמרווח הטיפולים הוא כול 6000 קילומטר) תורמת לאריכות חיים של האופנוע? או שזה מיותר?
תודה.
שלום,
מקווה שהשאלה במקום הנכון ומותרת.
האם החלפת שמן בלי קשר לטיפולים השוטפים (נגיד להחליף שמן כול 3000 קילומטר שמרווח הטיפולים הוא כול 6000 קילומטר) תורמת לאריכות חיים של האופנוע? או שזה מיותר?
תודה.
שאלה קשה מאוד, כי אין תשובה מדעית.
התשובה תלויה באיכות השמש שאתה משתמש בו, באופן הרכיבה, וכו'.
תשובה לא מדעית:
כל עוד היצרן קבע איזשהו מרווח בין ההחלפות, השמן שנבחר לשימוש לפחות עונה על דרישות היצרן ותנאי השימוש סבירים (לא שימוש מאומץ מאוד) - ההשפעה לטובה תהיה כנראה זניחה.
כל עוד אתה בנסגרת התכנון של המנוע , ואם שמן שהמנוע תוכנן אליו תשתמש לפי המרווחים בספר.
הנושא נטחן בפורומים של במוו כשבשנות ה90 במוו המליצו על טיפול כל 10 וכל השאר פחות אז התחילו ספקולציות.
ובוצעו מבחני מעבדה לשמן, ויצא שכל עוד המנוע לא מאומץ ברכיבת שטח קשה או מסלול אין הבדל ממשי בין שמן שעשה 5 אלף לשמן שעשה 10 אלף וכן יש ירידה חדה באיכות השמן לאחר 13 אלף.
Sent from mTalk using windows 10 mobile
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
השאלה הזאת תמיד מזכירה לי את הסיפור עם בשר וחלב. היצרן הגדיר משהו וכולם לקחו את זה הרבה יותר רחוק
הבנתי, זה מיותר, תודה רבה.
בוא נגיד שזה לא יכול להזיק אלא להפך אבל יכול להיות שזה לא שווה את זה וסתם מייקר לך את התחזוקה של האופנוע.
המוסכניק שלי רוכב על סיביאר 1000רר רק בסופי שבוע וכל שבת הוא עושה איתו 400-500 קילומטר בסדופ ערד ובנס הרים, שורף כמה מכלים ומאוד מאמץ את האופנוע והוא מחליף שמן כל 2000-2500 קילומטר.
כן יכול להזיק. אפילו מזיק חד משמעית.
יש לך בלאי של ההברגת ריקון שמן, ויש לך בלאי פנימי במנוע כי ההנעה לאחר החלפת השמן בערך 30-40 שניות המנוע עובד ללא שימון כלל .
אתה רוצה למזער למינימום זמן עבודה ללא שמן.
בגלל זה עדיף לשים שמן איכותי יותר וללכת לפי הוראות יצרן
Sent from mTalk using windows 10 mobile
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
אני לא מבין למה אחרי ההחלפה של השמן המנוע עובד בלי שמן הרי הוא נכבה עם אגן מלא(בשמן הישן) ונדלק עם אגן מלא(בשמן החדש)?
למה זה שונה מכיבוי והדלקה רגילים של האופנוע
זה לא שונה, אלא אם אתה מחליף פילטר. בהחלפת פילטר אתה מרוקן את מעבר השמן הראשי, ושם לוקח קצת זמן למלא אותו. בהחלפת שמן בלבד - אין שום הבדל מכיבוי והדלקה רגילים, כמו שכתבת.
גק זה לא תמיד הרבה פעמים עושים הפרשי גובה שלפיהם במעברי שמן לא מתרוקנים ריקון כלל השמן מרוקן את רוב מעברי השמן במנוע
Sent from mTalk using windows 10 mobile
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
"עליה באיכות" זה מושג בעייתי.
השמנים השתפרו בעיקר בתכנות ההתנגדות גזירה והמידות בחום משמע המנוע מקבל שימון מתאים גם בתנאים קשים יותר.
קח לדוגמא יש לי במוו 650 שנת 2002 השמן המומלץ זה מנראלי של רכבים 15-40 או 20-50 בהכי זול.
החלפה כל 3 אלף בנסיעה ערונית או שטח וכל 10 בתיורית יותר.
אני שם שמן סינטטי מלא ואין שום צורך ללכת לפי 3 אלף אלא לפי הגבוהה.
אבל יצרן יש את נושא חימצון השמן, מרגע שפתחתה את האריזה השעון מתקתק והשמן מאבד מהתכונות שלו. יש שמני רכב שמקבלים סט מיוחד של תוספים ששומרים עליו ליותר זמן מחימצון, לדעת אם השמן הסינטטי לאופנוע שיש היום מקבל אותם? סביר שלא ועדיף להיכנס לאתר יצרן השמן להזין דגם אופנוע ולקבל המלצת יצרן שמן לדגם שמן ולזמני החלפה. לרוב זה שנה מהסיבה שרוב המוחלט של הדוג בעולם רוכב מעט , עכשיו בכל מקרה חייב להחליף שמן לפני העמדת האופנוע לזמן ממושך כמו שקורה באירופה,וארהב. אז מיותר לייצר שמן שידע להחזיק 30 אלף קמ עם מרווחי החלפה כל 4שנים כשרוב העולם יחליף אותו כל שנה
Sent from mTalk using windows 10 mobile
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor