דבר ראשון - החלפת שמן עושה פלאים לבולמים.
פרונט הפוך לעניות דעתי עדיף על פרונט רגיל כמעט בהכל.
קפיצים + החלפת שמן בבולם רגיל ירגישו יותר טוב מבולם הפוך מוזנח.
כששניהם חדשים כאמור למעלה.
שלומות.
הקורבן - טנרה 660 97
אני צריך , או בעצם רוצה, לשפץ בולמים קדמיים.
כרגע במצב סביר וזה לא מאוד קריטי אבל!
הם רכים לי מידי בכביש ובשטח.
בשטח כל הפרונט מרגיש כאילו הוא נלחם בי.
יש מולי שתי אופציות לשפץ ולהחליף בבולמים הקיימים קפיצים לפרוגרסיבים או להרכיב פרונט הפוך שאפשר לכוונן של אופנוע אינדורו שמתאים לכלי שלי.
ההבדל בעלויות זניח עבורי.
הנסיעות שלי הן חצי עירוניות בכבישים זוועה עם יותר בורות וקוליסים מהרומניאקס החצי השני נע בין שטח לבין עירוני בנסיעות ארוכות.
אני לא יודע מה יהיה עדיף עבורי - רוכב כבד.
עזרתכם?
דבר ראשון - החלפת שמן עושה פלאים לבולמים.
פרונט הפוך לעניות דעתי עדיף על פרונט רגיל כמעט בהכל.
קפיצים + החלפת שמן בבולם רגיל ירגישו יותר טוב מבולם הפוך מוזנח.
כששניהם חדשים כאמור למעלה.
ברור שבולמים הפוכים עם יכולות כיוון יהיו עדיפים על קפיצים פרוגרסיבים (שהם טובים גם כן אבל לא כמו...)
בולם רגיל עדיף .
מבחינת ביצועים ההבדל מאוד זניח לרוכב כביש ואו רוכב מהשורה. ההבדל במשקל לא משוכך די נמוך בימינו. וזה ההבדל היחיד בין ה2.
יש גם נושא של חוזק מבני כשיש משולש יחיד אז עדיף הפוך אם יש עליון ותחתון רגיש והפוך לא משפיעים כמעט
אבל בולם רגיל לא נוזל כל הזמן ואמין הרבה יותר, וגם פשוט יותר בתחזוקה.
לדעתי אם כבר אתה מתעסק בבולמים תוודא שהסאג נכון ותכוון עם צמיגות שמן למצב הרצוי מבחינת שיכוך והחזרה עושה פלאים.
אם הקפיצים מתים ואתה מזמין קפיצים קנה כבר פרוגרסיביים, אגב גם במצב מקורי הבולמים פרוגרסיביים
עכשיו בקשר להפוכים שאתה מתלבט להבנתי זה משומשים? אם כן חד משמעית לשפץ כי גם את ההפוכים תצטרך לשפץ וזה כבר מייקר את העסק סתם
Sent from mTalk using windows 10 mobile
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
סטרלוק,כנראה מעולם לא רכבת בשטח כי אתה לא מבין על מה מדובר.
אם אתה רוכב כמו זקנה אז הבולמים הרגילים מספקים,ככל שעולה המהירות כך גובר הצורך לרסן את קפיצת האופנוע לכל עבר
וזה מה שההפוך עושה בקלות.
בשטח לא אבל בכביש כן , וגם בכביש צריך בולם טוב. אם יש לך בולם רגיל טוב ומכוון ובולם הפוך תואם מכוון ההבדלים זניחים.
אם מדברים על בולם רגיל 36 ממ והפוך 46 אז כמובן שההפוך לוקח.
אגב אופנת הבולמים ההפוכים זה לא משהו חדש אבא שלי עוד זוכר שכשהוא היה בגיל 12 והיה לו אופנוע 50 סמק עם פדלים כי לא סחב בעליות. נכנסה אופנת ההפוכים ואז נמאס לכולם מהנזילות התמידיות של זה וחזרו לרגילים.
זה מן גלגל כזה של אופנה באה וחולפת.
בפועל אם נקח בולמים זהים נניח 36ממ הפוך או רגיל לא ממש אקטואלי לרוכב ממוצע
Sent from mTalk using windows 10 mobile
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
אם לא היה הבדל לא היו זונחים את הבולם הרגיל.
לא מייצרים יותר בולם רגיל באופנועי ספורט,בסטריט פייטרים ולא באופנועי שטח תחרותיים.
באופנועי GP לא עושים בו שימוש ולא ב SBK,גם לא בקטג' הקטנות של ה GP.
בולם רגיל נשאר נישה של אופנועי טיור דוגמת ה CBR500 ודומיו,כנ"ל באופנועי שטח שלא מיועדים לעבודה קשה - KLE,XR125,XT125,KLR ועוד דגמים שלא עולים כרגע - וגם זה לא לחלוטין.
נערך לאחרונה על ידי Tribalmistyc2; 05-08-2016 בשעה 11:24.
אל תשווה מסלול ששם יש הבדל לכל גרם של משקל לא משוכך.
זונחים בולם רגיל בעיקר בגלל אופנה כי הלקוח קצה רוצה בולם הפוך אז זה מה שמוכרים לו בולם הפוך.
יכול לתת לך דוגמא מעולה של ה BMW f800r
עד 16 היה עם בולם רגיל ופנס אסימטרי. לקוחות התלוננו שזה לא נראה להם טוב השנה קיבל בולם הפוך ופנס סימטרי.
זה שיפר משהו? כלום לא שיפר הפוך הפנס מאיר פחות טוב והבולם דורש שיפוץ כל 30 אלף או 40 משהו כזה.
כנל הרבה כלים שלקוחות קצה רצו בולם הפוך.
שוב פיזית וטכנית אין הבדל בין בולם רגיל להפוך, ביכולות השיכוך של שניהם.
ההבדלים זה איפה אתה שם את השמן למעלה או למטה, אם זה למעלה חסכתה לך קילו משקל לא משוכך, אבל קיבלתה נזילות בכמויות.
ועוד הבדל זה מה אתה מחבר לשילדה חלק עבה או דק יותר , עכשיו באופנוע מוטוקרוס עם משולש יחיד כמובן שיעדיפו את החלק העבה כי זה מחזק את מבנה המזלג היגוי.
באופנוע כביש ממוצע אין שום יתרון לזה אפילו תשים לב שהמשולשים נשארים זהים רק חרוטים לחור גדול יותר מה שלא מוסיף שום חוזק מבני כלל.
סטייל מזלג חד צדדי שלא מוסיף כמעט כלום כמעט למעט יופי ונוחות פירוק גלגל אחורי מהיר יותר וזהו.
אבל עולה הרבה יותר יקר בתחזוקה
Sent from mTalk using windows 10 mobile
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
במוו אולי עושים טוב מנועים [לא בימינו],בבולמים הם חלשים.
אלה של ה-800 שווים לכל מה שעושים האיטלקים [חרא בלבן].
בולם הפוך יכול להיות מחורבן כשמרכיבים מלכתחילה קפיצים של עט פרקר.
פה מדובר על מזלג הפוך מתוצרת יפנית שירד מאופנוע שטח.
פלג במוו לא עושים בולמים הם מזמינים משוואה או מאוהלינס או מרזוקי או זאקס.
נגיד הבולמים של ה800 הרגילים וההפוכים הם שוואה יפני לחלוטין.
ואין שום הבדל וגם ללא קשר לארץ המוצא טכנית לא קיים הבדל ביכולת השיכוך של בולם זהה.
אם אתה מדבר על בולם 36 סטנדרטי אל מול 42 הפוך ההפוך עדיף
אם ההפוך 36 והרגיל 42 הרגיל עדיף.
אם שניהם זהים וזה רגיל משופץ.או הפוך לא הרגיל עדיף.
Sent from mTalk using windows 10 mobile
נערך לאחרונה על ידי strelok89; 05-08-2016 בשעה 23:13.
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
כשאתה מדבר על 36 או 41
אתה מדבר על הקוטר של הצינור שנכנס לתוך הבולם? אם כן אז יש הבדל מורגש
לפחות לי
לטובת ההפוך כמובן
אני חיי בשביל למות על האופנוע שלי.
כן קוטר הצינור וככל שהקוטרנגדול יותר ככה השיכוך טוב יותר .
וברור שיש הבדל בין 36 ל41 וההבדל מורגש.
אתה לא תרגיש בין 36 הפוך או רגיל
זה כמו שתגיד וי2 לאורך פחות טוב מלרחוב כי ה1200 גי אס חזק יותר משמעותית מהואראדארו 700.
זו טענה שגויה ביסוד, כי אתה משווה מנוע אחר ולא צורת חיבור לשלדה.
כנל בבולם אם זה בולם אותו קוטר וסוג אין הבדל
Sent from mTalk using windows 10 mobile
נערך לאחרונה על ידי strelok89; 16-08-2016 בשעה 07:04.
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
43 ממ שהורכב במקור על דו"ש רך יהיה לעולם נחות יותר מ 43 ממ שהיה על דו"ש קרבי.