שושו אגזוז יכול לגרום לציפת שסתום ושריפת בוכנה שהטלטל ישבור קייסים זה אני לא מכיר שקורה בגלל ציפת שסתום
Sent from mTalk using windows 10 mobile
עד כמה שידוע לי, ועד כמה שהצלחתי להבין מאנשי מקצוע אין שום קשר בין האגזוז לתקלה הזאת.
לא התקנתי אותו במטרו, אך אין שום סיבה בעולם שזה ישנה משהו. כמו שלא כתקנתי את המתקן לפלאפון, הכידון, המושב והרגליות במטרו...
התקנה של אגוז היא פשוטה (יחסית) ואינה כוללת פתיחה של מנוע או שום דבר כזה.
You live more in five minutes on a bike like this going flat out than some people live in a lifetime" - Burt Monroe"
KTM 790 Adventure R
שושו אגזוז יכול לגרום לציפת שסתום ושריפת בוכנה שהטלטל ישבור קייסים זה אני לא מכיר שקורה בגלל ציפת שסתום
Sent from mTalk using windows 10 mobile
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
טריבל נכון נפוץ יותר במוגדשים אבל קיים בכל מנוע
Sent from mTalk using windows 10 mobile
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
עדיין האם יצרן עולמי יכיר בתקלה אחרי שהותקן רכיב לא מקורי ולא מאושר? אני בספק
You live more in five minutes on a bike like this going flat out than some people live in a lifetime" - Burt Monroe"
KTM 790 Adventure R
נכון אבל לא מאותה סיבה,או לא נפוץ מאותה סיבה.
ציפת שסתום במנוע בלי מגדש מתרחשת לרוב בגלל התנודתיות של הקפיץ,זה לא שייך לגזים או,ברוב המקרים שייך לקפיץ של השסתום - הוא מקפץ בגלל המהירות לחיצות על השסתום.
המטרה העיקרית בשיטת דזמו היא למגר את זה.
במנוע מוגדש לגזים יש השפעה הרבה יותר גדולה בגלל הכמות הגדולה של לחץ חוזר בסעפת פליטה (לחץ חוזר - back pressure).
דווקא הסיבה דומה , פשוט יש פחות גזים בפליטה - ההשפעה שלהם נמוכה יותר.
וזה כי גם ביניקה יש פחות גזים.
שוב זה נפוץ פחות אבל זה קיים אם היה מדובר על.דוקאטי עם שיטת דזמודיסי אז ברור שאין בעיה כזו.
במקרה הנל לא יודע וודאית להגיד שהקפיצים מתוכננים ככה שלא צריך לחץ הפוך בשבילם, אז זו אפשרות סבירה והגיונית כל עוד לא נשללה.
יש סופר ספורטים שנשענים מאוד חזק על גזי פליטה לסגירת שסתום והחלפת אגזוז גורמת אצלם להרבה צרות של שריפת שסתומי פליטה, זה לא תרחיש מנותק מהמציאות.
ושאלו אם יש סיכוי אז תאכלס כן יש סיכוי.
בפועל לא חושב שזו הסיבה אבל זו רק השערה עד שנדע וודאית
Sent from mTalk using windows 10 mobile
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
יש ציפת שסתומים בגלל לחץ שנוצר מהגזים ויש ציפת שסתומים שנוצרת בגלל תנודיות של קפיץ.
לחץ של גזים מתנגד לקפיץ ובגלל זה השסתום נוטה לא להיסגר,אבל לא גורם לתנודתיות של הקפיץ - אלה שני דברים שונים.
במנועים שהם "נאטורלי אספירייטד" אין לחץ גזים חזק בניגוד למגדש.
בסרטון זה תנודתיות מכנית.
https://youtu.be/_REQ1PUM0rY?t=25
עדכון קטן:
יומיים אחרי שהפקדתי את האופנוע אצל יואש הוא התקשר אלי לדווח שיש לו אישור ממטרו לפתוח את המנוע ולחקור את הבעיה. בהתחלה זה היה נשמע לי מוזר שהוא מחכה לאישור (חשבתי שלשם כך הסעתי את האופנוע למוסך), אך אני מניח שלפני שיפתחו את המנוע הוא רצה לסקור את המנוע מבחוץ כדי לשלול פגיעה חיצונית, כמו כן הוא קיבל לידיו את הסטוריית הטיפולים של האופנוע בכדי לבדוק שהכל תקין.
אבל - הוא אמר לי שהוא יוצא לחופש שבוע ולכן כשיחזור בראשון לספטמבר הוא יתחיל בפתיחת המנוע.
המתנתי בסבלנות שבוע שלם... וגם אתמול בבוקר עוד לא התקשרתי שכן רציתי לתת לו זמן לנחות.
היום התקשרתי כדי לשאול איך ההתקדמות והאם כבר התחיל בפתיחה.
אבל להפתעתי הוא אמר לי שאינו מתכוון כלל לפתוח את המנוע. מסתבר שהוא קיבל הוראה חדשה ממטרו שלא לפתוח את המנוע, וכנראה שהם החליטו לא לקחת אחריות על הבדיקה או התיקון!
אני חייב לומר שאני מאוכזב קשות - עד שהייתה לי קצת תקווה.
אין לי מושג מה השתנה במהלך השבוע האחרון, שבו יואש היה בחו״ל, שגרם למטרו להפוך את ההחלטה שלהם. ניסיתי לפנות אליהם היום ללא הצלחה (זה היה בסוף יום השישי), אז אני מחכה לשמוע מהם מה גרם להם לשינוי.
מקווה ללמוד כבר בתחילת השבוע הבא, אעדכן פה כשיהיה מה לעדכן.
You live more in five minutes on a bike like this going flat out than some people live in a lifetime" - Burt Monroe"
KTM 790 Adventure R
בקשר לבלוק הייתי ממליץ לך ליצור קשר אם מריאן מגמא ראשים ברח' בן אביגדור ...
אולי אפשרי לסדר את זה
למיטב ידיעתי, ימאהה מנחים את מטרו האם לפתוח את המנוע (הליך שחופשי יכול לקחת שבועות) ולא מדובר בהחלטה בלעדית של מטרו. זאת כיוון שאם מטרו יפתחו את המנוע על דעת עצמם, סביר להניח שימאהה יתנערו מהאחריות (מסיבות מובנות) ומטרו יאלצו לשאת בעלויות ככל והתקלה לא נובעת מהזנחה.
על פניו, לא נשמע סביר שסתם כך לא יאשרו לפתוח את המנוע - הרי תמיד יכולים לפתוח ולהתנער מאחריות בשל אחזקה לקויה. ייתכן שימאהה מבקשים שישלחו אליהם את המנוע לחו״ל או שהעניין עדין נופל בין הכיסאות.
מה שכן, הייתי מנדנד ולוחץ בעניין (יתכן שאף מערב עו״ד שיוציא מכתב למטרו) לצורך קבלת תשובה לפני החגים, אחרת גם אם ימאהה יאשרו פתיחה / נשיאה באחריות, אתה תאלץ להמתין שמטרו יחזרו מחופשות החגים... והמשמעות היא שהאופנוע יהיה מושבת למשך חודשיים...
נערך לאחרונה על ידי מצמץ; 05-09-2016 בשעה 13:13.
מה קשור פניה משפטית? הכלי יצא מזמן מתחום האחריות. מדובר באמינות המוצרים של החברה וכך בדיוק פועל הבחור משתף אותנו בכדי לצלוב את מטרו וימאה שיטפלו בכלי שלו. בהצלחה בכל אופן כל עניין הצביעות מיותרת, מקסימום תעביר לפורום הרלוונטי.
בהצלחה.