צפיתי בסרטון ומוזר שאף אחד לא ציין את הטעות הקריטית שעשית, כן אתה עשית - שכמעט גרמה לך להתנגש ברכב, מה שהיה כנראה גורם לפציעה לא קטנה.
בחרת לעקוף את הרכב בזמן הכי מסוכן לעקיפה, מבחינתי לפחות - בדיוק לפני כניסה לצומת. אם היית מחכה חמש שניות ומבצע עקיפה אחרי הצומת היית נמנע מכל הסיטואציה המסוכנת.
שתי נקודות ההנחה שלך תמיד צריכות להיות:
- שהנהג לא רואה אותך.
- הנהג לא צפוי
אם שתי נקודות ההנחה האלה תמיד יהיו אצלך בראש שאתה רוכב, תמנע מרוב התרחישים המסוכנים. לדעתי.
אני למדתי לא לבצע עקיפה של רכב לפני כניסה לצומת או בזמן שהייה בצומת, כי אני תמיד פועל על פי שתי נקודות ההנחה שהבאתי לך. שבמקרה הנ"ל מתורגמות לכך ש:
שהנהג לא מודע אליי והוא הולך לגנוב את הפנייה ברגע האחרון ולפנות. ולצערי יותר מדי פעמים גיליתי שצדקתי ומנעתי מעצמי מצב מסוכן ומיותר.
כן. הנהג אשם. אבל להגיד הנהג אשם לא יעזור לך אם תשב בכסא גלגלים או חמור מכך, מתחת לאדמה. אז, אל תסמוך על נהגים לעולם, ואל תכנס למצבים שבהם תצטרך להסתמך עליהם.
המציאות היא, נרצה או לא:
- נהגי הרכב עסוקים בסמארטפונים מפעם לפעם בזמן שהם נוהגים, ופחות מרוכזים על הנעשה בכביש עקב כך.
- נהגי הרכב פחות מודעים לדו גלגלי סביבם ויותר קשה להם להבחין בהם ויש גם מחקרים מדעיים שאיששו את זה.
- הנהג הישראלי חסר סבלנות. לא צפוי. לא שומר תמיד על חוקי התנועה.
- יש סביבך בכל רגע נתון נהגים ממהרים, נהגים שיכורים, נהגים מסוממים, נהגים עבריינים פורעי חוק, נהגים עייפים ומתעפצים, נהגים לא בקו בריאותי תקין, נהגים שדעתם מוסחת עקב דו- שיח בטלפון או עם היושב לידם וכהנה וכהנה. רשימת המשתנים הזאת לא נגמרת .
אז למה לרכוב ולשים את חייך בידיהם מכתחילה? תשאיר את חייך בידיים שלך.
סמוך רק על עצמך ואל תכניס עצמך למצבים בהם אתה צריך להסתמך עליהם, ומובטח שתגיע הביתה בשלום ב99% מהמקרים.