קודם כל אין בעיה לבלום בפניה רק צריך לדעת שזה לרוב ירים את האופנוע ולתכנן בהתאם.
הכי טוב שתלך לקורס רכיבה
Sent from mTalk using windows 10 mobile
שלום לכולם
לאחרונה רכשתי נינג'ה 250, חלום שהתגשם רק בגיל 24 אבל סוף סוף נרכש.
יש לי ניסיון ארוך טווח בכביש, עברתי קורסים ואני נוהג ברכב ברמה מאוד גבוה.
בכל מקרה אני רוכב מתחיל, מלבד שליחיות לפני שנתיים לא היה לי שום ניסיון אמיתי ובטח לא באופנוע
לאחרונה עצר אותי רכב באחת מנסיעותי הראשונות, ואמר שהוא רוכב 20 שנה וראה שנתתי ברקסים בפניות ושאסור בחיים לתת ברקס בפניה
קראתי על זה והפנמתי למה פעמים האופנוע היה רוקד והבנתי למה.
בכל מקרה אני ישמח שכל אחד פה יתן קצת מעצמו ויתן לי טיפים משלו על רכיבה למתחילים וסתם טיפים יום יומים כאלה.
אני בקרוב עומד לעבור קורס רכיבה אבל עד אז אני ישמח לקבל טיפים
תודה
קודם כל אין בעיה לבלום בפניה רק צריך לדעת שזה לרוב ירים את האופנוע ולתכנן בהתאם.
הכי טוב שתלך לקורס רכיבה
Sent from mTalk using windows 10 mobile
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
מה שאתה אומר נכון לכל כלי תחבורה עם הנעה אחורית, צריך לדעת לבלום ולפתוח גז בפניות. לדעתי הדבר נרכש בניסיון.
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
בבקשה, טיפים לרוכב המתחיל זו לא כותרת.
אולי אשכול טיפים לרוכב המתחיל, או מבקש טיפים לרוכב מתחיל...
כי על פניו...זה נראה כאילו אתה נותן טיפים, אבל בעצם, אתה לא.
ובכלל, למה את האשכול הזה, לא פתחת בפורום לרוכב המתחיל?
אז קודם כל העברתי, תבחר כותרת ואשנה בהתאם...
ושים לב בפעם הבאה.
תודה.
נערך לאחרונה על ידי MasterOz; 14-10-2016 בשעה 19:53.
אשכול טיפים לרוכב המתחיל נשמע טוב...
נערך לאחרונה על ידי MasterOz; 14-10-2016 בשעה 20:40.
שני טיפים חשובים:
1. מיגון איכותי לרוכב (קסדה שלמה, מעיל, כפפות, מגיני ברכיים ומגפי רכיבה)
2. קורס רכיבה מתקדמת.
וכקוריוז: http://www.doogigim.co.il/?p=466
וקוריוז מס' 2: תמיד תלבש תחתונים נקיים לפני הרכיבה - לך תדע, אולי זו תהיה חובשת... (טל שביט ז"ל)
Sent from my GT-I9301I using Tapatalk
נערך לאחרונה על ידי rusty james; 14-10-2016 בשעה 23:02.
יחי המלך המומנט
גילוי נאות ולכבוד_הוא_לי: חבר מערכת מוטו
לגבי קורס רכיבה, יש המלצה לאופנוע מאומן אוproriding?
שניהם מעולים. מה שתבחר - לא תטעה.
אני עשיתי בפרוריידינג ונהנתי מאוד גם מאופן ההדרכה וגם מהיחס.
יחי המלך המומנט
גילוי נאות ולכבוד_הוא_לי: חבר מערכת מוטו
איך להרים אופנוע כבד שנפל:
https://www.youtube.com/watch?v=XqyUsurNSFc
אוסיף את הדברים הבאים:
1. סבלנות וסובלנות. כשלא נמצאים על הכביש המהיר אז חם ובנוסף כשרוכבים על דו״ג אז מתפתים לבצע דברים שלא הייתם שוקלים לבצע או להתנהג כך כאשר אתם במכונית. תשלטו על היצר.
2. על הכביש, כשיש ספק - אין ספק.
3. לרכוש ציוד, קסדה ו/או עזרים ויזואליים (בגבול הטעם הטוב) לדו״ג. שחור זה מגניב אבל פחות נראה על הכביש...
4. תמיד ללבוש מיגון. גם אם קופצים רגע למקום קרוב.
5. לעשות לדו״ג בדיקה בטרם רכיבה (האם יש ברגים בצמיגים? האם יש משהו רופף? האם הורדתם את כלל המיגונים? בדיקת רמת שמן וכו׳). בסוף הרכיבה לבדוק שהמפתחות לא נשארו בסוויטץ׳.
6. לא לרכב ללא ביטוח חובה ולפחות צד ג׳. אין כסף? אל תרכוש דו״ג!
7. לא לרכב בצידי הנתיב (נהגים ינסו להידחף לכם לנתיב). תרכבו במרכז הנתיב.
8. הראש לוקח את הגוף לאן שמסתכלים בעת רכיבה (בכלל זאת, לא לקבע מבט כאשר רואים מפגע אחרת אתם מסתכנים בהתקבעות במפגע ולא בלחלוף על פניו).
9. כשיש רוחות אז לא להחזיק בכידון בקשיחות (ככלל האופנוע ימשיך ישר גם אם לא תכתיבו לו בקשיחות). יש לאפשר לכידון גמישות מסויימת ולהיאחז במיכל הדלק עם הברכיים.
10. לרכב תחת הנחה שכלל הנהגים לא רואים אותך ולמקם את עצמך בכביש בהתאם על מנת להימנע ממצבים לא נעימים.
11. כשהרמזור מתחלף לירוק בצומת, להמתין רגע ולוודא שאין כלי רכב שנכנס לצומת ומסכן אתכם (בימנו, הדגש הוא על רוכבי אופניים שמנכסים לעצמם את הכביש ושמסתבר שהרמזור הוא בגדר המלצה עבורם...).
יש עוד המון דברים שבטח אוסיף בהמשך.
נערך לאחרונה על ידי מצמץ; 17-10-2016 בשעה 10:42.
מקבל את הערתך בהבנה, אלא שכשאתה רוכב ממרכז הכביש-ימינה, אתה יוצר אפשרות שנהג רכב יזמין את עצמו להידחף לנתיב שבו אתה רוכב ובארצנו הסובלנית, זהו דבר שהוא בעל היתכנות רבה יותר (שלא לומר וודאית) מאשר שתאכל אותה בפן האחיזה מכתם שמן וכיו"ב (סיכון שאכן קיים). עם זאת, אתגמש ואקבל את דבריך לעניין ממרכז הכביש שמאלה.
נערך לאחרונה על ידי מצמץ; 17-10-2016 בשעה 18:50.
בגלל זה בנתיב הימני קיצוני רוכבים בצד השמאלי שלו ליד הקו המקוקו איפה שהרכבים ממקמים צמיג שמאל שלהם.
במקרה של חיות משול זה נותן עוד זמן תגובה , נהגים לא סוטים עלייך( סוטים אבל פחות) ויש לך אופציה לחמוק לשמאלי. בשמאלי רוכבים בצד הימני איפה שהגלגל הימני של המכוניות אותה לוגיקה רק שכאן משאירים אופציה מהירה לבריחה לימין.
המטרה זה תמיד להכין תוכנית ב ולהגיד אותה לעצמך בראש בצורה כזו זמן התגובה מתקצר פי 2.
שזה מציל חיים, ובגדול הכי הכי הכי חשוב זה אסטרטגיה נכונה שלפיה תבנה טקטיקה נכונה.
Sent from mTalk using windows 10 mobile
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
ראש מורם ולהסתכל רחוק לכיוון הנסיעה!, המקום שאליו אתה מסתכל - זה המקום אליו אתה תגיע. טיפ קטן לכל חייl כרוכב - רוב התאונות נגרמות כתוצאה מנעילת מבט, כבני אדם יש לנו אינסטינקט שגורם לנו להסתכל לכיוון הסכנה, בעת רכיבה על אופנוע האינסטינקט הזה פועל לרעתנו, מכיוון שהמקום אליו אנו מסתכלים, זה המקום שאליו נגיע, לדוגמה אם עכשיו נכנסת לסיבוב מהר מידיי, האינסטינקט שלנו הוא להסתכל לעבר המעקה בטיחות אליו אנו מתקרבים, מה שיגרום לנו פשוט להיכנס בו בכל הכוח, במקום זה צריך להסתכל לתוך הפניה, אל המסלול אליו אנחנו רוצים להגיע ובעצם לברוח מהמעקה, וככה בעצם אפשר למנוע תאונה קשה..
סתם דוגמה לגבי הנעילת מבט, נסעתי יחסית מהר בסיבוב, באמצע הסיבוב הפתיע אותי פקק של רכבים, בלמתי בכל הכוח, גלגל אחורי כבר נעול ואני עדיין מתקדם במהירות לעבר הרכב שעומד לפניי וידעתי שאין סיכוי שאני מצליח לעצור בזמן, תוך שניה קלטתי שהמבט שלי נעול על הטמבון האחורי שלו, ישר הסטתי מבט אל עבר נתיב בריחה (מימינו היה רווח ממש קטן בינו לבין המדרכה), אוטומטית שחררתי ברקס אחורי, חזר ההיגוי, ובשניה האחרונה הצלחתי להשתחל שמה ולמנוע תאונה קטלית, זה אינסטינקט שקשה להיפטר ממנו, אך חובה לעשות את זה.
וכמובן שיהיה המון הצלחה, ותתחדש!