ברוך הבא למחלקה הסגורהובדיוק בזמן למסיבת העיתונאים באוסטרליה
כן, כן, על אף שהאליפות הוכרעה בשתי קטגוריות הקיצון של הליגה, המקומות השניים בוערים ובתווך העשיריה בכלל יש כוכבים וכוכבנים
בנוגע להבחנות שחלקת - דורנה משנה ומעדכנת החוקים כל כמה שנים, מה שהרחיק את סוזוקי לזמן מה (וגם אפריליה ובטח קווא' וב.מ.וו)
אבל מאז התקבע הנפח, הרי שדורנה משתדלת לתת לקבוצות החצי רשמיות והפרטיות יותר אפשרויות (בעיקר תקציביות) להשאר תחרותיות מול אבות הטיפוס הרשמיים של המפעלים.
הם מאפשרים רכיבות פיתוח בשילוב כ'ווילד קארד' אך במקביל מקבלים החלטות ש'מרגיעות' את הייצרנים העשירים מלפתח מהר מדי - כמו בהחלטה שפורסמה היום על האפשרות לשינוי עיצוב הפיירינג והכנף הקד' רק פעם בעונה, פר רוכב ( כתגובה להורדת הכנפונים בעונת 17' וזאת לאחר שבוועדה הקודמת פורסמו מגבלות רוחב לפירינג העתידי )
לגבי המנועים - לפני המחשוב האחיד היו להונדה הרבה טריקים (וסוסים) בשרוול.. לא רק מרקז, גם קייסי סטונר נהנו מהאלקטרוניקה העדיפה.
ימאהה לא היו רחוק מאחור גם באלק' וגם בסימלס בגיר (וגם לקחו אליפויות בהתאם).
דוקאטי עם מנוע חזק ביותר וגם שתיין לא קטן... עם שלדות מתחלפות ורוכבים מוכשרים מתחלפים... אבל אפילו איאנונה 'הפסיכי' לא הצליח ממש... רק קייסי
סוזוקי לקחו את הזמן ולמדו את הקטגוריה ונכנסו בצורה מסודרת ומושקעת ומתחילים לקצור פירות בעונה השנייה...
גם אפריליה!
ובשנה הבאה?
בעונת 2017 מצטרפת KTM, לורנזו עובר לדוקאטי, וויניאלס לצד רוסי, איאנונה לסוזוקי ואספרגרו חוזר לאפריליה, מארקז נשאר עם הונדה...
יהיה שמח
יאללה, להתראות בשרשור motoGP phillip island![]()