צרות של עשירים. לי אין צג הילוכים בכלל
קרה לי בעבר עם מספר אופנועים ואני לא בטוח למה זה. כאשר אני מוריד הילוך, החיווי בצג לא מראה כלום ואני כאילו לא בהילוך (גם נורת ניוטרל לא דולקת), אבל שחרור של חצי קלאץ' מקפיץ חזרה את ההילוך והכל בסדר.
זה קורה גם בהורדה משישי לחמישי ככה שלא מדובר במעבר לניוטרל.
יש סיבה לעניין?
צרות של עשירים. לי אין צג הילוכים בכלל
אם אני לא טועה, חיווי ההילוכים נקבע על ידי חישוב של סל"ד ביחס למהירות, ולכן כשאתה מוריד הילוך והקלאץ' משוך אין קשר בין הסל"ד למהירות והמחשב לא יכול לדעת באיזה הילוך אתה (אולי הורדת כמה הילוכים?).
אני מנחש שכשאתה משחרר את הקלאץ' ומאיץ את המנוע לסל"ד המתאים למהירות הגלגל, המחשב יכול לבצע את החישוב והחיווי חוזר.
אני לא מעלה סל"ד, רק משחרר טיפה קלאץ'. מה שממש מוזר זה שברגע שאין חיווי, אני גם לא יכול להוריד הילוכים בכלל למרות שאני לוחץ על הדוושה, רק אחרי השחרור הקטן של הקלאץ' אני יכול להמשיך להוריד הילוכים. אני לא בטוח כמה זה קשור למחשב
אוקיי, הפרטים החדשים מצביעים כנראה על בעיה מכנית בהורדת ההילוך ולא בחיווי.
זה קורה תמיד או לפעמים?
לפעמים כשמעבירים הילוך הפינים של הגלגל המשלב מתיישרים בדיוק מול הפינים של הגלגל המשולב, וההילוך לא נכנס.
כשאתה משחרר קלאץ' הפינים זזים אחד מהשני וההילוך משתלב.
אני מכיר שזה קורה במעבר מניוטרל לראשון, כשגלגל השיניים עומד, אבל יכול להיות שזה יכול לקרות גם בהילוכים אחרים.
יכול להיות שאתה מוריד הילוך ממש ממש בעדינות? בגיר של אופנוע צריך להעביר בהחלטיות.
יתכן שזה בגלל שאני עדין בהורדת הילוכים, אני אנסה להוריד קצת יותר "אגרסיבי".
אגב, גם בהורדה אפשר לתת לחץ מקדים על הרגלית כמו בהעלאה?
קיים מפסק על הידית של המצמד?
נערך לאחרונה על ידי Tribalmistyc2; 25-07-2015 בשעה 10:40.
איזה מפסק? מה הוא אמור להפסיק?
אתה מדבר על רכב או אופנוע?
באופנועים בהם יש מפסק בטחון (חיישן על הידית מצמד אם יותר פשוט להבנה) שיודע מתי אתה לוחץ על המצמד.
אם המפסק מקבל חיווי "לחוץ" לא יהיה חיווי בצג ההילוכים (לרוב,לא אבסולוטי לכל הדגמים).
סיבה נוספת יכולה להגיע מחיישן גיר - אם ההילוך לא נכנס כתוצאה מבעיה מכנית לא יתקבל חיווי בחיישן ולא ישלח חיווי לצג.
ברכבים - לא יודע מניסיון אבל מאמין שאין הבדלים גדולים בינם.
נערך לאחרונה על ידי Tribalmistyc2; 25-07-2015 בשעה 11:35.
נתחיל מזה שאין מפסק על הידית
ונמשיך בזה שכמובן שמדובר על אופנוע, ואם אני לוקח את ההודעה האחרונה שלך אז הילוך לא משתלב.
ציטוט שלי
"אני לא מעלה סל"ד, רק משחרר טיפה קלאץ'. מה שממש מוזר זה שברגע שאין חיווי, אני גם לא יכול להוריד הילוכים בכלל למרות שאני לוחץ על הדוושה, רק אחרי השחרור הקטן של הקלאץ' אני יכול להמשיך להוריד הילוכים. אני לא בטוח כמה זה קשור למחשב"
כתבתי שאני לוחץ על הרגלית\דוושה וההילוך לא יורד, זה מרגיש כאילו אני לוחץ עם הרגל על ריק. רק אחרי שאני משחרר טיפה את הקלאץ ההילוך "קופץ" פנימה ויש חיווי, ואז במצב הזה אם אני מנסה ללחוץ שוב על הרגלית ההילוך כן יורד ומרגישים שילוב של הילוך ולא ריק.
האמת שלא בדקתי, אבדוק בהמשך היום. תודה על הכיוןן