כעת מתחילים במשרד התחבורה מהלך נוסף, שאותו מוביל המדען הראשי של המשרד – ד"ר שי סופר,ושבמסגרתו תיבחן נסיעת רכב דו-גלגלי על נת"צים בכל רחבי הארץ. את המחקר יבצע צוות מהטכניון בראשותו של פרופ' שלום האקרט, והוא יכלול התקנת רכיבי GPS על ציי דו-גלגלי של ארגונים שונים ועל כלים פרטיים של רוכבים שיתנדבו לניסוי. נתוני הרכיבה יועברו לצוות המחקר, ואלו יוכלו לנטר את זמני הנסיעה ואת המסלולים הנפוצים והיעילים. המחקר תוקצב ב-906 אלף ש"ח.מקווה שזה עוזר להבין את לוחות הזמנים."לראשונה המדינה ומשרד התחבורה בוחנים מדעית ויסודית את תרומת הכלים הדו־גלגליים להפחתת עומסי תנועה וזיהום", אומר ד"ר שי סופר. "המחקר יימשך שנתיים ויהיה הבסיס למדיניות התחבורתית לגבי אופנועים וקטנועים מבחינת מיסוי, ביטוח ועוד. כלים דו-גלגליים מציעים זמני נסיעה קצרים ומחיריהם נגישים מבעבר. הבעיה היא תדמית של היפגעות גבוהה. בנתיב רגיל יש הרבה נהגים, עם עצירות פתע, פתיחת דלתות למרכז הכביש וסיכונים שמתבטאים ביותר תאונות. בנת"צ יש נהגים מקצועיים, עם עצירות קבועות, ודלתות שנפתחות למדרכה. הרכיבה שם בטוחה יותר".
בנוגע ללמה "מורחים" אותנו - פנה למשרד התחבורה\ד"ר סופר\פרופ' שלום האקרט.