קצת מרחיק את השרשור מהדיון בבעיה של פותח השרשור, אבל:
- אמפר הוא זרם, זאת מדידה רגעית - כשאתה מודד, זה תקף לאותה נקודת הזמן שבה מדדת. בגסות - זה בעצם כמות האלקטרונים שעוברת ביחידת זמן נתונה בקו שאתה מודד בו זרם.
- אמפר-שעות זה קיבול, מהשם שלו - זה אומר שהמצבר מסוגל להחזיק זרם מסוים למשך זמן מסוים. נניח, 6 אמפר-שעות - אומר שהמצבר מסוגל להחזיק זרם של 6A במשך שעה, או לחילופין זרם של 1A במשך 6 שעות, או כל מכפלה אחרת בין הזמן בשעות לזרם באמפרים שנותנת את המספר 6 (בערבון מוגבל - בהמשך).
אם משתמשים באותה ההקבלה הגסה של הזרם - אז אמפר-שעות זה כמות האלקטרונים הכוללת שנמצאת במצבר ויכולה לזוז. אפשר לרוקן אותה לאט יותר או מהר יותר, ובהתאם לזה ייקח יותר או פחות זמן לעשות את זה, אבל הכמות היא קבועה. כמובן שמדובר על מצבר טעון במלואו.
לגבי הקשר בין הקיבול (או קיבולת, לא יודע מה המושג הנכון יותר) לזרם וההערה מקודם:
יש פרמטר נוסף למצבר והוא הזרם הרגעי המקסימלי אותו הוא מסוגל להעביר. את הנתון הזה לא ניתן להסיק מהקיבול של המצבר, זה נתון נפרד והוא ניתן לכל מצבר, רק לא באותיות גדולות. סטרטר דורש זרם גבוה מאוד, כמה עשרות אמפרים, ולכן לנתון הזה יש חשיבות - מצבר חלש מדי לא יאפשר לסטרטר להסתובב.
מצבר מאותו סוג (רטוב\יבש\ליתיום\וכו') שהקיבול שלו יותר גבוה, לרוב יהיה גם בעל זרם רגעי גבוה יותר, וזה לרוב גם תקף לזרם הטעינה - כשטוענים מצבר, מפעילים עליו מתח יותר גבוה ממה שהוא אוגר, ואז הזרם זורם לתוכו ולא החוצה ממנו. הזרם הזה עולה ככל שקיבול המצבר גבוה יותר (שוב, באותו סוג של מצבר). אז אם לוקחים מצבר בעל קיבול גבוה יותר ושמים ברכב - מע' הטעינה של הרכב תצטרך לספק זרם טעינה גבוה יותר. אם מגזימים (למשל, מנסים לטעון מצבר פרוק לגמרי של רכב ממע' הטעינה של קטנוע קטן) - אז במקרה הטוב יש הגבלת זרם טעינה והמצבר פשוט ייטען נורא לאט, ובמקרה הרע זה יעמיס יותר מדי על המיישר\מייצב של מע' הטעינה והוא יתחמם ויישרף.



ציטוט ההודעה בתגובה