
נכתב במקור על ידי
אסף זומר
מה רע ב-FMF? אם מדובר בדגם APEX אז זה אגזוז מצוין, למעט העובדה שהוא יותר רועש מאקרפוביץ'.
לגבי חיישן - לעיתים יש צורך בהחלפה של חיישן מצב מצערת (Throttle Position Sensor - TPS). זה לא מחלה, זה בלאי ובדגמי ה-LC8 השונים הוא נוטה להתבלות מעט מהר יותר מבאופנועים אחרים. לא כל יום מחליפים חיישן כזה, הוא לא מתקלקל כל כמה אלפי קילומטרים וכשהוא בסוף חייו ניתן להרגיש זאת מאחר והאופנוע יעבוד בצורה לא סדירה. לא זכור לי חיישן נוסף שעושה בעיות כלשהן.
דווקא לא מכיר בעיה רוחבית בכל ה-LC8 עם הקלאץ' ההידראולי. יש בעיות שונות בדגמים שונים, ויש מעט שהן רוחביות לכולם, כמו למשל אכילת שמן יחסית מוגברת ברכיבה מאוד אגרסיבית (אבל זה לא ממש בעיה, פשוט משהו שצריך להקפיד לבדוק כמו בכל אופנוע ובמידת הצורך להוסיף). כמו כן, יש מדי פעם נזילות שמן - החל מהזעות בבסיס הצילינדרים ועד נזילות שמן דרך תיבת האוויר או באזור רגלית ההילוכים, בד"כ בגלל בלאי באו-רינג של ציר הבלאנסר.
שני דברים נוספים שצריך לשים לב אליהם - משאבת המים לעיתים נשחקת ויש מעבר מים לשמן. זה די רוחבי לכל דגמי ה-LC8, יש כאלה שגם החליפו משאבה אחרי פחות מ-10 אלף קילומטר ואף יותר מפעם אחת, יש כאלה שלא נגעו עשרות אלפי קילומטרים והכל תקין.
דבר אחרון שזכור לי מהסופרדיוק ונראה לי שגם ב-SM\R צריך לשים לב - פילטר הדלק הוא מסוג נייר ולא טוב לו להיות לאורך זמן במצב שבו הוא לא כולו בתוך דלק, כי הוא מתייבש, מתפורר וסותם את המשאבה. זה לא מחלה ולא משהו שקורה באופן תכוף, פשוט משהו שצריך לשים לב בעיקר באופנועים קצת יותר ישנים - אם האופנוע מגמגם זה יכול להיות סימן. אין ממש דרך לבדוק מלבד לפרק וזה לא משהו שעושים סתם, אם כבר מפרקים מומלץ להחליף ולהיות בראש שקט.
אכן הזמזום זה המשאבה. סיבה נוספת שבגללה יכול להיות שהצליל נשמע חזק זה אם על האופנוע היה מורכב קיט פילטר אויר פתוח - אצלי היה קיט של ביטול תיבת האויר כך שגופי המצערת חשופים בעצם לאויר ולא יושבים בתוך התיבה והצליל היה נשמע הרבה יותר חזק (וגם אפשר היה לראות את המשאבה עושה את פעולות האיפוס שלה, די מגניב) - בקיצור, לא בהכרח בעיה.
שורה תחתונה - לא יודע אם חרא אופנוע או בונבון, בעיקרון יותר חדש תמיד יהיה יותר טוב מיותר ישן אבל בסדרת אופנועי ה-LC8 מה שיותר חשוב זה שהאופנוע יהיה טוב ומטופל היטב, באופן סדור ואצל מישהו שמכיר את האופנועים האלה ויודע מה הוא עושה. אופנועים כאלו שטופלו בצורה לא טובה הופכים להיות בעיתיים עם "בעיות שלא ניתן לפתור" ומוציאים שם רע לליין דגמים מהמגניבים ביותר שעולם האופנועים ידע בעשרים שנים האחרונות.
האופנועים עצמם מאוד עמידים לרכיבה אגרסיבית, הן מבחינת המנוע והן מבחינת מכלולי השלדה.
ראיתי אחד שהחליק לתוך קיר במסלול בקרוב ל-200 קמ"ש, אמנם כל המסביב הלך קאפוט אך המנוע והשלדה עצמה היו ללא פגע וסביבם נבנה האופנוע מחדש ושימש עוד שתי עונות מרוצים...