תערובת עשירה = עודף דלק שנשאר לא שרוף.
אותו דלק מדלל את השמן על דפנות הצילינדר וחודר לאגן.
תערובת אופטימלית בין היתר מחושבת לדלל את השמן בכמות שלא תאיץ בלאי,או במלים אחרות כמה שפחות דלק יגיע לשמן ככה יותר טוב.

מה שבעייתי לשסתומים זה זרימת האוויר דרכם,תערובת לא שייכת לזה,מפלטים פתוחים ככלל מכניסים אוויר בזליגה (יונקים יותר אוויר מהאגזוז,גלי יניקה הפוכה עשויים להתארך וכו),אותו אוויר שמגיע לראש מנוע גורם לשוק טרמי לשסתומים והם נחלשים,שסתום שלא אוטם לא מקבל קירור ועם הזמן יכול להישבר פנימה ולהידחס.

בעניין הסירוס\זיהום - מסכים.