אז הרכיב הזה כעת מורכב על האופנוע או לא?
ואם כן, אתה טוען שהרכיב הזה הגיע לארץ רק השנה, אז מה הבעיה להזמין אותו מחול? אולי זה מה שהוא עשה?
יש כלי מסויים - KTM SM990 שנת 2008
30,000 ק"מ מבחור מבוגר שבקושי רכב עליו מאז שהוציא אותו מהחברה באוקטובר 2008 (יד 1 כמובן).
על הכלי יש סט אגזוזי FMF פול סיסטם יחד עם קיט פילטר אוויר פתוח ופאוור קומנדר דיינוג'ט 3.
הקאץ'- חבר מוסכניק הגיע איתי לבחון את הכלי אצל הבעלים ואמר לי שלא עשו כיוונון לפאוור קומנדר בוודאות כי הרכיב
או משהו כזה שמכוון אותם הגיע לארץ רק השנה, כך שככל הנראה הוא נסע כל הזמן הזה בלי לכוון את המחשב ניהול הזה.
השאלה היא כמה זה מסוכן/צריך להדאיג אותי?
אז הרכיב הזה כעת מורכב על האופנוע או לא?
ואם כן, אתה טוען שהרכיב הזה הגיע לארץ רק השנה, אז מה הבעיה להזמין אותו מחול? אולי זה מה שהוא עשה?
כן ניהול לא נכון מאיץ בלאי (ה MT של relz,כנראה בגלל ניהול לא נכון) וגם שיפורים מאיצים,מי שמשפר לא יסע כמו סבתא אז אישית אני לא מוצא היגיון לקנות כלי שקרעו.
נערך לאחרונה על ידי Tribalmistyc2; 04-11-2016 בשעה 22:14.
הבחור טוען שהוא לא ידע בכלל מה זה וששמו לו את זה במוסך כנראה יחד עם הקיט פילטר אוויר שהגיע מחו"ל
והאמת אני נוטה להאמין לו. הוא שם את האופנוע פעם בשנה במוסך לטיפול גדול ובקושי רוכב עליו.
עכשיו, עד כמה המחשב ניהול הזה הוא בעיה בדרך לעסקה?
אני אסביר שוב - כנראה ששמו לו את הקיט פילטר אוויר עם המחשב ניהול לפני שנה (פלוס מינוס).
ז"א שבפרק זמן של שנה המחשב ניהול נמצא על הכלי, מה הקאץ'?
חבר שלי אומר ש99% שלא כיוונו אותו עד היום וזה מאוד לא בריא למנוע.
בקצרה,
מסנן אוויר פתוח בתוספת מפלטים פתוחים = זורם יותר אוויר דרך הראש מנוע.
על אותו אוויר צריך לפצות בדלק,הרבה אוויר + מחשב ניהול שלא מכוון = תערובת עשירה,תערובת עשירה מזהמת את השמן בגלל שנשאר הרבה דלק שלא נשרף.
שמן שמזוהם בהרבה דלק לא שומר טוב על המנוע.
מי שמשפר במילא דוחק את המנוע לפינה וכשזה מגיע עם דילול של השמן זה נזק כפול.
נערך לאחרונה על ידי Tribalmistyc2; 05-11-2016 בשעה 11:07.
הבנתי. זה משהו שאפשר לראות בבדיקה לפני קנייה? ז"א לראות אם השמן לא במצב טוב או כן?
אפשר לקבל אינדיקציה על בריאות המנוע בבדיקה לפני קנייה?
אם אני לוקח את הכלי, אתה ממליץ להוריד את הקיט והמחשב ניהול ולהשאיר רק את האגזוזים?
לא אי אפשר לעלות על זה בבדיקה לפני קנייה אלא במקרי קיצון,שהשמן מאוד דליל ותראה עישון או רעשים חריגים,כמו כן אם יש מדיד תראה שהשמן דליל מאוד.
אפשר לקבל אינדיקציה על מצב האטימה של השסתומים והטבעות דחיסה,רעשים חריגים,בעיות סחיבה ועוד דברים שמסתכמים בניסיון של הבודק.
אי אפשר לקבל אינדיקציה על בלאי מואץ אלא אם הוא כבר קיים.
אגזוזים פתוחים על פי רוב מאיצים עייפות חומר בשסתומי פליטה מצב סטוק יתן אורח חיים אופטימלי.
מדוע אתה קובע זאת? ניתן לשפר את התנהגות המנוע במגוון דרכים, לאו דווקא כדי להגיע להספקים גבוהים יותר אלא כדי להתגבר על תפקוד לא מספק של המנוע אותו נאלץ היצרן לשתול בעקבות הצורך לעמוד בתקני זיהום האוויר והרעש...
מסכים לגבי האמירה כי יש צורך בשינויים במחשב ניהול המנוע על מנת להגיע לתנאי עבודה נאותים אחרי שינויים במערכת הפליטה/יניקה.
לא מצליח להבין כיצד תערכובת עשירה מדי מזהמת את השמן, אשמח אם תוכל לשפוך אור על הנושא...
על הקביעה הזו אני מניח שאפשר לומר "נכון אבללללללל"
לטעמי ניתן לתאר טוב יותר כך, אגזוז זרימה חופשית ובעיקר כזה אשר מבטל את השימוש בממיר הקטליטי מכניס את מערכות ההזרקה ובעיקר את המודרניות שלהם לסוג של בעיה, עם התקדמות הטכנולוגיה ויכולות החישוב של ניהול המנוע ובאותו הזמן הגדלת והחרפת תקני זיהום האוויר בהם נאלצים היצרנים לעמוד אין כל ברירה לייצרן אלא להגביל את יכולת מחשבי ניהול המנוע לתקן ולהתאים את כמויות הדלק/אוויר ותזמון ההצתה.
בתנאים האלה ממליצים היום בכל החברות כי במקרה של שינויים במערכות הפליטה/יניקה יש לבצע עדכון של מפות ההצתה/הזרקה הצרובות על מחשב ניהול המנוע.
מכיוון שלא כל היצרנים מאפשרים עדכון של מפות ה ECU ניתן היום לרכוש מחשבים שנפתחו לכך על ידי היצרן או נפרצו לצורך כך על ידי טיונרים ברחבי העולם.
לא חסרים מקרים בהם "מאלצים" היצרנים את המנוע לעבוד בתנאים לא אופטימלים על מנת לאפשר לעצמם לצלוח את מבחני התקנים וזאת גם במצב "סטוק".
אז נכון, אבל החלפת מערכת הפליטה לפתוחה ביחד עם התיקונים הנדרשים במערכת היניקה והקפדה על תנאי עבודה אופטימליים דווקא ישמרו על שסתומי הפליטה.
רק בעיה אחת.... לא לגמרי חוקי כל העסק הזה...
נערך לאחרונה על ידי Max; 05-11-2016 בשעה 15:18.
תערובת עשירה = עודף דלק שנשאר לא שרוף.
אותו דלק מדלל את השמן על דפנות הצילינדר וחודר לאגן.
תערובת אופטימלית בין היתר מחושבת לדלל את השמן בכמות שלא תאיץ בלאי,או במלים אחרות כמה שפחות דלק יגיע לשמן ככה יותר טוב.
מה שבעייתי לשסתומים זה זרימת האוויר דרכם,תערובת לא שייכת לזה,מפלטים פתוחים ככלל מכניסים אוויר בזליגה (יונקים יותר אוויר מהאגזוז,גלי יניקה הפוכה עשויים להתארך וכו),אותו אוויר שמגיע לראש מנוע גורם לשוק טרמי לשסתומים והם נחלשים,שסתום שלא אוטם לא מקבל קירור ועם הזמן יכול להישבר פנימה ולהידחס.
בעניין הסירוס\זיהום - מסכים.
הפוך גוטה הזרקה מודרנית לא דורשת שום שינוי בהחלפת אגזוז או פילטר אויר
היא פשוט עושה fuel trim על כל המפה הקיימת וזהו.
דווקא שימוש בפאוואר קומנדר שהוא לא מודד כלום הוא סתם דוחף דלק תוך כדי התעלמות מוחלטת מהתנאים למעט חום מנוע, שם כל שינוי ידרוש כיוון מחדש אפילו שינוי כמו גובה מעל פני הים ישפיע או סתם פילטר אוויר חדש או לא גם משפיע.
הזרקה מודרנית יודעת לפצות על כל המקרים שרשמתי על ידי חיישן הלמבדה, חיבור פאוור קומנדר מבטל את הלמבדה.
ההזרקות היפניות של עד 2010 בערך לא יודעות לעשות fuel trim ויש צורך בכיוון לאחר שינויים.
האירופאים (בוש,מגנטי מרלי) מאפשרות לעשות לא רק global fuel trim
אלא גם לפי באנקים.
נגיד ההזרקת בוש ב650 סינגל של במוו יודעת לעשות טרים גם גלובאלי וגם ב2 בנקים.
אצלי ב800 כבר יש 6 בנקים ו2 גלובאלי לכל צלינדר בנפרד.
כנל האפריליות ודוקאטי עם מגנטי מרלי יודעות לכוון עצמן.
לקטום יש הזרקה של בוש לרוב ואין שום צורך להיתעסק איתה.
הדבר היחיד זה אחרי החלפת אגזוז להניע בסרק ולא לגעת בו עד שתדלק הוונטה.
זה יכוון את הטרים הגלובאלי ומשם לתת לו שבוע לכוון את הבנקים לבד לרוב זה יכוון תוך כמה רכיבות בודדות
ובעניין הסירוס השידרוג הראשון שיש לעשות זה להעיף ממיר קטליטי חוץ מחום ומנוע חנוק הוא לא עוזר בכלום. אולי איזה טיפונת בזיהום אוויר אבל זה כל כך לא רלוונטי בארץ.
פילטר אוויר פתוח ברוב המוחלט של המקרים הוא מיותר כי המקורי מזרים מספיק אוויר גם לאחר ביטול ממיר והחלפה לאגזוז זרימה חופשית
Sent from mTalk using windows 10 mobile
נערך לאחרונה על ידי strelok89; 05-11-2016 בשעה 16:30.
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
תהיתי כמה זמן מרגע פרסום ההודעה שלי יקח לך לצוץ ולחזור על המנטרה שלך...
האלגוריתם במערכות הזרקה מודרניות לא מאפשר שינויים שעלולים לפגוע בפליטות המזהמים, כל החיישנים שבעולם לא ישנו את העובדה הזו.
באפריליה ממליצים בחום על התקנת מחשב מעודכן מפות, בדוקאטי מודעים לך מראש כי התקנת אגזוז בלא מחשב מבטלת את האחריות, אני מניח שהם לא טרחו לעדכן אותך.
התקנת המפות הללו מאפשרות למחשב להתעלם מכל חיישן "מחבק עצים" ולהתרכז אך ורק במה שחשוב, שחרור הסוסים ותנאי עבודה נאותים למנוע.
אבל אתה בשלך...
אגב מכיר עוד בחור מלומד כמוך, האפריליה 2015 שלו מאושפזת כבר קרוב לחודשיים במוסך המרכזי וממתינה לראש אחורי חדש (שסתום פליטה מבושל היטב), בסך הכל אגזוז ללא ממיר, האופנוע עם 10000 ק"מ בסך הכל.
הוא אגב עדיין ממתין שה ECU יעשה "TRIM" לשינויים במערכת הפליטה.![]()
אם זה אגזוז מתאים של יצרן שתואם דגם אופנוע זה לא יקרה לעולם.
כמובן שהיצרן יסיר אחריות על פי תקנות יורו 3 הכלי רכב חייב לעמוד בתקני זיהום אוויר מקפידים מאוד עד 25 או 40 אלף קמ לא זוכר וודאית.
ברגע שהחלפתה אגזוז מן הסתם שתוסר לך האחריות.
אתה לא עומד יותר בזיהום האוויר, ונגיד קטם ובמוו נותנים מפות של מרוצים בלבד שלא תואמות זיהום אוויר וזה גם מופיע על המסך בהנעה.
מפה שמנטרלת חיישן חמצן זו מפה שהופכת את ההזרקה לחוג פתוח בלבד משמע אין לה מושג אם מה שנכנס למנוע יצא תקין.
זה שיטת מה יוצא אני מרוצה, בידיוק כמו פאוור קומנדר.
בפשטות זה קרבורטור מדויק וזהו זה כבר לא ממש הזרקה
יש שרשור שלם של מיקי שבו חפרנו אני גק ודרזדנר באיך כל העסק עובד אתה מוזמן לקרוא ולהבין.
וכן אין שום דבר שמונע מהדלק להיכנס לשמן הדבר היחיד שמונע זה שהדלק נשרף עם הזרקה מודרנית שעובדת בחוג סגור חלק מהזמן ועושה טרים אין שום סיבה שתהיה תערובת עשירה מידי שתזהם שמן.
זה מה שאיפשר ליצרנים להגיע למרווחי הטיפולים הגדולים היום.
יש גם את מערכת הpcv שעוזרת בעסק אבל היא אפקטיבית לזיהום נמוך של עד 3% מכלל השמן של מים ודלק .
אם המנוע על תערובת עשירה אין מניעה השמן מתבלה מאוד מהר, כמה מהר? אני הייתי שולח דגימה לאחר 3000 לבדיקת מעבדה ואם הדילול לא הגיע ל6% אפשר למשןך ל6000.
דילול של 6% פוגע מאוד ביכולת הסיכוך ושם מחליפים את השמן.
ובקשר להנדסת חומרים תראה את חבר שלך שמחכה לראש מנוע חדש על התעסקות בפליטה שאני משער שזה לא קיט תואם דגם אחרת הוא לא היה ממתין לראש חדש.
אני עשיתי רק 110 אלף קמ על אגזוז אררואו ללא ממיר ועדיין השסתומים שלי במצב מעולה.
וכל מה שקרה זה שהמחשב עשה טרים וזהו
Sent from mTalk using windows 10 mobile
נערך לאחרונה על ידי strelok89; 05-11-2016 בשעה 18:44.
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor