תוצאות 1 עד 10 מ 10

אשכול: מתלבט בין קטנוע 250\אופנוע 250\אופנוע 300

צפייה משולבת

  1. #1
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Nov 2016
    הודעות
    1

    מתלבט בין קטנוע 250\אופנוע 250\אופנוע 300

    אהלן
    עשיתי כרגע רישיון A1, ומתלבט איזה כלי רכב לקנות.
    הנסיעות שלי ביום יום זה עבודה, לימודים, חדר כושר בדרך כלל בין רמת גן, תא ופתח תקווה.
    פעם בשבועיים נוסע מרמת גן לאשקלון (אולי אם יהיה לי ממש כיף לנוסע עם הכלי רכב אתחיל לטייל איתו יותר בסופי שבוע).
    יש לי בת זוג שלפעמים מרכיב אותה לנסיעות קצרות וממש פעם ב נסיעה ארוכה (אני משאיר את הרכב שיש לי).
    התקציב שלי הוא סביבות ה 20K.
    אני מתלבט בין אופנוע לקטנוע 250, ואם אפונוע האם 250 או 300.
    ממה שהסתכלתי (ולא הרבה) אהבתי את הקטנוע גוי מקס, ואופנוע נינגה 300 ו Z300.
    יש לציין שאני דיי אוהב מהירות ואקסטרים ומצד שני רוצה להיות פרקטי לכן מחפש את עמק השווה.

    השאלות שלי הם:
    1. האם יש הבדל בין אופנוע 250 לקטנוע 250 מבחינת המהירות, התאוצה, היציבות, הפניות וכו?
    2. עד כמה ההבדל בין 250 ל 300 בכללי מבחינת מהירות ותאוצה? מה המהירות המירבית הנוחה (שלא מאמצת יותר מידי את המנוע) בשני הסוגים?
    3. מבחינת נוחות האם הרכבה באופנוע ממש לא נוחה וההבדל ממש גדול בין קטנוע לאופנוע או שזה סביר?
    4. רוב הנסיעות שלי כמו שכתבתי זה בין רג תא פת, יש הרבה עומס מכוניות, איך לנסוע עם אופנוע יום יום במצב כזה האם זה נוח?
    5. אומרים שאופנוע זה הרבה יותר מסוכן מקטנוע והתאונות בו קטלניות הרבה יותר, האם זה תקף גם לגבי אופנוע 300 או שמדובר באופנועים כבדים?
    6. איזה אופנועים\קטנועים אתם יכולים להמליץ לפי מה שכתבתי?

    תודה על העזרה

  2. #2
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,688
    ברוך הבא.
    1-2. כעיקרון, הפערים בביצועים לא משמעותיים. אופנועי 250 חזקים יגיעו למהירות מירבית גבוהה יותר משל קטנועים בנפח מקביל (בייבי נינג'ה יכול להגיע קרוב ל-160 קמ"ש אמיתיים, בעוד שרוב הקטנועי ה-250 יגיעו לאיזור ה-130 אמיתי. על הסקאלה זה יהיה 5-8% יותר, תלוי בכלי). מצד שני, לקטנוע יש תמסורת אוטמאטית רציפה, במקום גיר רגיל באופנוע - ולכן, ההאצה תרגיש (סובייקטיבית) פחות מאומצת. באופנוע קטן, תצטרך למשוך את המנוע לסל"ד גבוה ולעבוד אינטנסיבי על הגיר כדי לסחוט האצה ראויה.
    אופנועי ה-300 (בעיקר הנינג'ה וה-Z שדיברת עליהם, דיוק 390) מגיעים כבר למהירויות מכובדות למדי של מעל 170 קמ"ש אמיתיים.
    מהירות השיוט הנוחה (והבריאה לכלי) - תהיה לרוב סביב ה- 110-120 ל-250, אני מניח שה-300 ישייטו בכיף יחסי על 130.
    3. שוב - תלוי מאוד בדגם הספציפי. אופנוע טורינג כבד זה הדבר הכי נוח שניתן להשיג על שני גלגלים, אבל אלה לא הכלים שעליהם אנחנו מדברים. רמת הנוחות למורכב באופנועי 250-300 לרוב נעה בין סבירה למזעזעת - הכלים האלה די קטנים וצפופים. בקטנוע "מנהלים" 250 (כמו הג'וימקס/XEVO) - הייתי מגדיר את רמת הנוחות כ"סבירה". יש הרבה מקום, אבל החיבור בין הרוכב למורכב פחות טוב.
    4. בשביל זה קונים אופנוע, לא? הרי אנחנו ישראלים, ולא אוהבים לעמוד בתור. כדי לקבל עצות פרקטיות להתנהלות נכונה ובטוחה, אני ממליץ לך על הספר "אופנועים - רכיבה נכונה" של נחום לב.
    5. שטויות במיץ. גם אופנוע וגם קטנוע אלה מכונות, ומכונה לא יכולה להיות מסוכנת. מי שיכולך להיות מסוכן הוא האדם שמפעיל את המכונה. רוכב טוב וזהיר יהיה בטוח יחסית גם על אופנוע וגם על קטנוע. דווקא מבחינת מבנה המכונה, לאופנוע יש יתרונות על פני קטנוע - מתלים וצמיגים טובים יותר, יכולות פניה טובות יותר.
    6. קטנועים - מה שכולם קונים. ג'וימקס, XEVO, דאונטאון וכו'. אופנועים - הנינג'ה 300 חמוד, אבל לדעתי, לתנאים שלך הרבה יותר מתאים ק.ט.מ דיוק 390. סדרת ה-500 של הונדה הייתה נותנת מענה מעולה לכל הדרישות שלך, כולל נוחות בהרכבה, וביצועים בכביש מהיר, אבל הם עוברים את בתקציב שלך. כנ"ל סוזוקי גלדיוס מוגבל ל-A1.
    דווקא לריבוי רכיבות עירוניות אני ממליץ בחום על אופנוע דו"ש עם תנוחה גבוהה ומתלים ארוכים, כדון הימאהה WR250R, סוזוקי DRZ400 או DR650 - אבל פרט ל-DR הגדול, הם עונש בכביש מהיר ובהרכבה.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  3. #3
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,608
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    5. שטויות במיץ. גם אופנוע וגם קטנוע אלה מכונות, ומכונה לא יכולה להיות מסוכנת. מי שיכולך להיות מסוכן הוא האדם שמפעיל את המכונה. רוכב טוב וזהיר יהיה בטוח יחסית גם על אופנוע וגם על קטנוע. דווקא מבחינת מבנה המכונה, לאופנוע יש יתרונות על פני קטנוע - מתלים וצמיגים טובים יותר, יכולות פניה טובות יותר.
    עד שאתה נופל והאופנוע נופל לך על הרגל.
    או רכב שנכנס בך מהצד והרגל שלך סופגת את המכה הראשונה ולא הפיירינג\רגלית אמצע\שלדה.
    לא מובטח שזה יציל אותך אבל זה יותר טוב מכלום. במיוחד בהחלקה.
    נערך לאחרונה על ידי alexsupreme; 22-11-2016 בשעה 18:31.

  4. #4
    Senior Member הסמל האישי של torquser
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    643
    ציטוט נכתב במקור על ידי alexsupreme צפיה בהודעה
    עד שאתה נופל והאופנוע נופל לך על הרגל.
    או רכב שנכנס בך מהצד והרגל שלך סופגת את המכה הראשונה ולא הפיירינג\רגלית אמצע\שלדה.
    לא מובטח שזה יציל אותך אבל זה יותר טוב מכלום. במיוחד בהחלקה.
    כף רגל מנסיון כואב עד היום 3 שנים אחרי, בקטנוע לא היה קורה לי כלום

  5. #5
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,688
    ציטוט נכתב במקור על ידי torquser צפיה בהודעה
    כף רגל מנסיון כואב עד היום 3 שנים אחרי, בקטנוע לא היה קורה לי כלום
    עד שאתה נופל והאופנוע נופל לך על הרגל.
    או רכב שנכנס בך מהצד והרגל שלך סופגת את המכה הראשונה ולא הפיירינג\רגלית אמצע\שלדה.
    לא מובטח שזה יציל אותך אבל זה יותר טוב מכלום. במיוחד בהחלקה.
    עד התאונה - זה מיומנות/ביצועי הכלי. משם - זה רק מזל. בלי קשר לאופנוע/קטנוע.
    ול- alexsupreme:
    כמובן שאני יכול להיכנס איתך שוב לאותו דיון. אין כאן "יותר טוב מכלום". כשאתה רוכב - תדאג לא להתרסק, כי זה לא כיף בכל מקרה. עדיף שבכל זאת תהיה עם מיגון מלא ככל הניתן, למקרה שתתרסק. כל מה שמעבר לזה, זאת חפירה לשם חפירה. לא, קטנוע לא מגן עליך מנפילות - הוא מגן עליך (קצת) מגשם ורוח, למקרה שאתה עשוי מסוכר ותפרן מכדי להשקיע בציוד מתאים. כן, לאופנוע יש יתרונות דינמיים ברורים על קטנוע, שניתן לקחת אותם לאחד משני מקומות - העלאת קצב הרכיבה, או הגדלת מרווחי הביטחון. ובסוף - כמעט אף אחד כאן (פרט אולי לכמה שליחים) לא רוכב לפרנסתו, ולכן העדפה של אחד מהשניים היא עניין של טעם וריח. אני מסרב לנהוג ברכב שאין לו שלוש דוושות - מה הפלא שאני מעדיף אופנוע על פני קטנוע?
    נערך לאחרונה על ידי KKatkov; 29-11-2016 בשעה 10:46.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  6. #6
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,608
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    עד התאונה - זה מיומנות/ביצועי הכלי. משם - זה רק מזל. בלי קשר לאופנוע/קטנוע.
    ול- alexsupreme:
    כמובן שאני יכול להיכנס איתך שוב לאותו דיון. אין כאן "יותר טוב מכלום". כשאתה רוכב - תדאג לא להתרסק, כי זה לא כיף בכל מקרה. עדיף שבכל זאת תהיה עם מיגון מלא ככל הניתן, למקרה שתתרסק. כל מה שמעבר לזה, זאת חפירה לשם חפירה. לא, קטנוע לא מגן עליך מנפילות - הוא מגן עליך (קצת) מגשם ורוח, למקרה שאתה עשוי מסוכר ותפרן מכדי להשקיע בציוד מתאים. כן, לאופנוע יש יתרונות דינמיים ברורים על קטנוע, שניתן לקחת אותם לאחד משני מקומות - העלאת קצב הרכיבה, או הגדלת מרווחי הביטחון. ובסוף - כמעט אף אחד כאן (פרט אולי לכמה שליחים) לא רוכב לפרנסתו, ולכן העדפה של אחד מהשניים היא עניין של טעם וריח. אני מסרב לנהוג ברכב שאין לו שלוש דוושות - מה הפלא שאני מעדיף אופנוע על פני קטנוע?
    צודק.
    כל הפלסטיקה של הקטנוע מתאדה לחלוטין בעת מגע עם האספלט והרגל שלך נמחצת בין הקטנוע לכביש.
    אתה לא חייב לאבד את ההילוכים בשביל להגן על הרגליים שלך.

  7. #7
    חבר מערכת FullgaZ הסמל האישי של uriar
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,850
    ההבדל בביצועים אמנם קטן, אבל אופנועי ה-250 שציינת הם אופנועים מיושנים שתוכננו לפני המון שנים. דגמי ה-300 חדישים יותר וההבדל מורגש. על השאלה אם זה שווה את ההבדל בביטוח רק אתה יכול לענות. אני אישית בחרתי ב-300 (הונדה SH300) ואני מרוצה מאוד.



  8. #8
    מה מסוכן יותר אופנוע או קטנוע-
    זה בעייתי, בעקרון שניהם מסוכנים באותה מידה וכמו ש kkatkov ציין זה נכון שהכל תלוי ברוכב.
    ואם כבר מדברים על מכלולים אז אין ספק שדווקא האופנוע יותר בטוח מהקטנוע.
    אבל... קטנוע בניגוד לאופנוע לא מושך אותך לנסוע מהר ו"לעשות שטויות". אפילו שים לב פה בפורום! כשמשהו שואל ופותח דיון על קטנועים לרוב לא יעניין אותו המהירות הסופית של הקטנוע אלה מה מהירות השיוט שלו
    לעומת אופנוע שבמהות שלו עניין המהירות יותר קריטי

    לכן אתה צריך לשאול את עצמך מה יותר חשוב לך! להגיע מהר ושיהיה לך נוח מנקודה A-B או שאתה מחפש משהו מעבר.
    אם יש משהו קטן מעבר (וזה לא משנה אם אנחנו מדברים על מהירות, יופי הכלי, טיולים וכו') אז תלך על אופנוע! אם לא אז קטנוע זה הכלי בשבילך

  9. #9
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מרכז
    הודעות
    2,465
    שים סליידר על האופנוע והוא לא יפול לך על הרגל (או שהוא פחות יפול לך על הרגל, לא מבטיח 100%)

  10. #10
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מרכז
    הודעות
    2,465
    היית עם מגפי רכיבה?

אשכולות דומים

  1. תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 10-10-2016, 20:36
  2. מתלבט לגבי קניית אופנוע A1
    על ידי lirancoh85 בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 16-08-2016, 19:28
  3. מתלבט בין אופנוע וקטנוע
    על ידי Track בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 9
    הודעה אחרונה: 14-12-2015, 08:26
  4. תגובות: 15
    הודעה אחרונה: 02-12-2015, 16:55
  5. בחירה בין אופנוע לקטנוע
    על ידי dazrok בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 11
    הודעה אחרונה: 06-08-2015, 19:03

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO