עד התאונה - זה מיומנות/ביצועי הכלי. משם - זה רק מזל. בלי קשר לאופנוע/קטנוע.עד שאתה נופל והאופנוע נופל לך על הרגל.
או רכב שנכנס בך מהצד והרגל שלך סופגת את המכה הראשונה ולא הפיירינג\רגלית אמצע\שלדה.
לא מובטח שזה יציל אותך אבל זה יותר טוב מכלום. במיוחד בהחלקה.
ול- alexsupreme:
כמובן שאני יכול להיכנס איתך שוב לאותו דיון. אין כאן "יותר טוב מכלום". כשאתה רוכב - תדאג לא להתרסק, כי זה לא כיף בכל מקרה. עדיף שבכל זאת תהיה עם מיגון מלא ככל הניתן, למקרה שתתרסק. כל מה שמעבר לזה, זאת חפירה לשם חפירה. לא, קטנוע לא מגן עליך מנפילות - הוא מגן עליך (קצת) מגשם ורוח, למקרה שאתה עשוי מסוכר ותפרן מכדי להשקיע בציוד מתאים. כן, לאופנוע יש יתרונות דינמיים ברורים על קטנוע, שניתן לקחת אותם לאחד משני מקומות - העלאת קצב הרכיבה, או הגדלת מרווחי הביטחון. ובסוף - כמעט אף אחד כאן (פרט אולי לכמה שליחים) לא רוכב לפרנסתו, ולכן העדפה של אחד מהשניים היא עניין של טעם וריח. אני מסרב לנהוג ברכב שאין לו שלוש דוושות - מה הפלא שאני מעדיף אופנוע על פני קטנוע?