עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 27

אשכול: איך לעבור את הנסיעה האיטית בטסט?

צפייה משולבת

  1. #1
    Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2016
    הודעות
    353

    איך לעבור את הנסיעה האיטית בטסט?

    האם מישהו יכול לתת טיפים מפורטים (מבט רחוק ומה עם הקלאץ? גז?ישיבה? וכו) איך לעבור את החלק של הנסיעה האיטית בקו ישר בטסט?תודה

  2. #2
    Member
    תאריך הצטרפות
    Oct 2016
    הודעות
    251
    משהו שיצא לי לרשום לא מזמן:

    "
    היי חברים, רציתי לשתף אתכם בכמה דברים שעזרו לי מאוד לעבור את הטסט, ובגלל שמורי הנהיגה היום נוטים פשוט לזרוק אתכם על אחד מהכלים ופשוט נעלמים, חשבתי לחלוק איתכם במסקנות שלי, ובטעויות שראיתי שאחרים עושים.

    אני ארשום בסוגריים לפני אם אני מתכוון למבחן שליטה הפנימי או לבוחן החיצוני.

    ( פנימי) 1.בשום אופן לא לגעת בברקס הקדמי!, בעת בלימה באמצעות הבלם הקידמי נוצר לנו הרבה יותר לחץ על הבולמים הקדמיים, מה שמוציא אותנו משיווי משקל וגורם לנו בעצם לסטות מהקו הלבן ולהיגוי מיותר, ואפילו עוד יותר בעת הסיבוב.

    (פנימי) 2. לשבת על קדמת המושב (A1 + A), וגב זקוף! ראיתי המון אנשים שיושבים באמצע המושב, גב כפוף, פשוט "זרוקים" על האופנוע, התוצאה? חוסר בשיווי משקל שגורם לירידה מהקו הלבן, הורדת רגל, הפלת האופנוע כל שניה, וכו' וכו'. כשיושבים על קדמת המושב עם גב זקוף, יש לנו הרבה יותר שליטה על האופנוע והרבה יותר שיווי משקל

    (פנימי) 3. ראש מורם ולהסתכל רחוק לכיוון הנסיעה!, המקום שאליו אתה מסתכל - זה המקום אליו אתה תגיע. טיפ קטן לא רק לטסט אלא לכל חייכם כרוכבים - רוב התאונות נגרמות כתוצאה מנעילת מבט, כבני אדם יש לנו אינסטינקט שגורם לנו להסתכל לכיוון הסכנה, בעת רכיבה על אופנוע האינסטינקט הזה פועל לרעתנו, מכיוון שהמקום אליו אנו מסתכלים, זה המקום שאליו נגיע, לדוגמה אם עכשיו נכנסתם לסיבוב מהר מידיי, האינסטינקט שלנו הוא להסתכל לעבר המעקה בטיחות אליו אנו מתקרבים, מה שיגרום לנו פשוט להיכנס בו בכל הכוח, במקום זה צריך להסתכל לתוך הפניה, אל המסלול אליו אנחנו רוצים להגיע ובעצם לברוח מהמעקה, וככה בעצם אפשר למנוע תאונה קשה.
    לסיכום - גם בטסט, לא להסתכל על הריצפה מטר קדימה, ראש מורם! להסתכל רחוק אל המקום אליו אתם רוצים להגיע, ותיהיה לכם יציבות הרבה יותר גבוהה, גם בעת הסיבוב החד לא להסתכל סנטימטר קדימה על הקו, כשנכנסים לפניה כבר להסתכל על סוף הפניה, היציאה ממנה, ולשם תגיעו, אם תסתכלו סנטימטר קדימה על הריצפה, לשם תגיעו, לא נעים.

    סתם דוגמה לגבי הנעילת מבט, נסעתי יחסית מהר בסיבוב, באמצע הסיבוב הפתיע אותי פקק של רכבים, בלמתי בכל הכוח, גלגל אחורי כבר נעול ואני עדיין מתקדם במהירות לעבר הרכב שעומד לפניי וידעתי שאין סיכוי שאני מצליח לעצור בזמן, תוך שניה קלטתי שהמבט שלי נעול על הטמבון האחורי שלו, ישר הסטתי מבט אל עבר נתיב בריחה (מימינו היה רווח ממש קטן בינו לבין המדרכה), אוטומטית שחררתי ברקס אחורי, חזר ההיגוי, ובשניה האחרונה הצלחתי להשתחל שמה ולמנוע תאונה קטלית, זה אינסטינקט שקשה להיפטר ממנו, אך חובה לעשות את זה.

    (פנימי) 4. לפי דעתי להבין מכאנית איך קלאץ' עובד יעזור לכם המון להבין איך גם לשלוט עליו, אני קצת עייף בשביל להסביר כרגע, אך הרבה יותר קל להבין מסרטונים שיש ברחבי האינטרנט.

    (חיצוני) 5. התמקמות בכביש - המון אנשים נכשלים בטסט בגלל דבר נורא בסיסי שצריך לדעת שהוא התמקמות בכביש, לאן לפנות מכביש חד סיטרי, לאן לפנות מכביש דו סיטרי, לאן נכנסים לחד ולאן נכנסים לדו עם 2 נתיבים, אם פניתי מחד לדו עם 2 נתיבים, וכו' וכו', לדוגמה כשעשיתי טסט לA2, הטסטר היה האחרון בשיירה ואני השני, הגענו לצומת T בכביש חד סטרי והיינו צריכים לפנות שמאלה לכביש חד סטרי, הפניה צריכה להתבצע מאמצע הכביש (בחיבור של 2 הנתיבים) אל ימין הנתיב שנכנסים אליו, במקום זה הוא עמד באמצע הנתיב ולא באמצע הכביש, ובאותו הרגע הבנתי שהוא כנראה נכשל בטסט, ואני אחריו עצרתי באמצע הכביש, אם יש לכם תהיות לגבי פניה כלשהי, מאיפה לאיפה וכו', בשביל יש לכם מורה נהיגה לשאול אותו את כל השאלות.

    (חיצוני) 6. טעות שהמון אנשים עושים והיא הכי פשוטה שיש, השתמשת באיתות? יופי, תכבה את האיתות! ראיתי אנשים בטסט שנסעו קילומטרים תוך כדי איתות לכיוון מסוים.

    (חיצוני) 7. מעבר נתיבים, מבחינתכם - אין דבר כזה מראות על הקטנוע שלכם, ואתם יוצאים מנקודת הנחה שתמיד יש רכב לידכם, חובה תמיד תמיד להסתכל אחורה לכיוון שאליו אתם רוצים לעבור נתיב, במקרה הטוב? נכשלתם בטסט, במקרה הגרוע? נכנסתם ברכב שהגיע מאחורה במהירות.

    (חיצוני) 8. שמירה על הימין! צריך להבין שהנתיב הימני הוא ברירת המחדל שלכם, הנתיב השמאלי מיועד לעקיפה ופניה שמאלה בנתיב לפניה שמאלה בלבד! אם אתם לא עוקפים כלי רכב אחר או לא נמצאים לפני פניה שמאלה, אין לכם מה לחפש בנתיב השמאלי! (ואם יש 2 נתיבים לפני שמאלה, פונים מהימני יותר!) וכנראה גם סתם תבלבלו את שאר השיירה שמאחוריכם שתגרמו להם גם לנסוע אחריכם בשמאלי וגם כן להיכשל בטסט.

    (חיצוני) 9. - טיפ אחרון שאני ארשום, הרבה אנשים מתבלבלים בתמרורי עצור, אז לבהיר, עוצרים אך רק לפני הקו עצירה, באם אין קו עצירה אז עוצרים במקום בטוח שבו יש שדה ראיה מספק לתנועה החוצה, תמרור עצור זה קודש. ולשים לב שהרבה מתבלבלים כשאין קו עצירה ויש מעבר חציה, זה המקום היחיד בחוק שיש לעצור בו פעמיים! באם יש הולכי רגל אז עוצרים פעם אחת בשביל הולכי הרגל ונותנים להם לחצות, ואח"כ עוצרים בגלל התמרור עצור. זה שעצרתם להולכי רגל לא אומר שעצרתם גם בשביל התמרור עצור, יש לנסוע קצת ולעצור עצירה מלאה שוב!, ובאם אין הולכי רגל אז פשוט עוצרים פעם אחת בגלל התמרור עצור.

    יצא קצת ארוך אבל לא נורא, טיפים בהחלט חשובים לפי דעתי, ומקווה מאוד שעזרתי כאן לכמה אנשים.
    "

  3. #3
    Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2016
    הודעות
    353
    תודה רבה אחלה הסבר.
    אבל הנסיעה עצמה בקו ישר מה עלי לעשות? קלאץ וגז?

  4. #4
    Member
    תאריך הצטרפות
    Oct 2016
    הודעות
    251
    ציטוט נכתב במקור על ידי mastery צפיה בהודעה
    תודה רבה אחלה הסבר.
    אבל הנסיעה עצמה בקו ישר מה עלי לעשות? קלאץ וגז?
    על איזה אופנוע אתה לומד?

  5. #5
    Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2016
    הודעות
    353
    אינזומה 250 סוזוקי

  6. #6
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Dec 2016
    הודעות
    18

    2-3 הבהרות קטנות?

    ציטוט נכתב במקור על ידי Skity צפיה בהודעה
    "
    ( פנימי) 1.בשום אופן לא לגעת בברקס הקדמי!, בעת בלימה באמצעות הבלם הקידמי נוצר לנו הרבה יותר לחץ על הבולמים הקדמיים, מה שמוציא אותנו משיווי משקל וגורם לנו בעצם לסטות מהקו הלבן ולהיגוי מיותר, ואפילו עוד יותר בעת הסיבוב.

    (פנימי) 2. לשבת על קדמת המושב (A1 + A), וגב זקוף! ראיתי המון אנשים שיושבים באמצע המושב, גב כפוף, פשוט "זרוקים" על האופנוע, התוצאה? חוסר בשיווי משקל שגורם לירידה מהקו הלבן, הורדת רגל, הפלת האופנוע כל שניה, וכו' וכו'. כשיושבים על קדמת המושב עם גב זקוף, יש לנו הרבה יותר שליטה על האופנוע והרבה יותר שיווי משקל

    (פנימי) 4. לפי דעתי להבין מכאנית איך קלאץ' עובד יעזור לכם המון להבין איך גם לשלוט עליו, אני קצת עייף בשביל להסביר כרגע, אך הרבה יותר קל להבין מסרטונים שיש ברחבי האינטרנט."
    אשמח ל2-3 הבהרות:
    ראשית, חשוב לי להבהיר שבבית הספר שבו אני לומד, כלל לא לימדו אותי על המנעות משימוש בברקס הקדמי... תודה!

    ישיבה בחלקו הקדמי של המושב - האם זוהי תנוחה שהיא פחות נוחה לגבוהים יותר?

    קלאץ' - אשמח לטיפים, כיוון ואני בכלל לא לומד על שימוש נכון בו, בלימודי הרכיבה...


    תודה!!!

  7. #7
    Member
    תאריך הצטרפות
    Oct 2016
    הודעות
    251
    ציטוט נכתב במקור על ידי CujoHasRabies צפיה בהודעה
    אשמח ל2-3 הבהרות:
    ראשית, חשוב לי להבהיר שבבית הספר שבו אני לומד, כלל לא לימדו אותי על המנעות משימוש בברקס הקדמי... תודה!

    ישיבה בחלקו הקדמי של המושב - האם זוהי תנוחה שהיא פחות נוחה לגבוהים יותר?

    קלאץ' - אשמח לטיפים, כיוון ואני בכלל לא לומד על שימוש נכון בו, בלימודי הרכיבה...


    תודה!!!
    לצערי בארץ הציפיות שלי מהמורים לא כ"כ גבוהות, בכל הרשיונות שהוצאתי (A2 A1 A) פשוט זרקו אותי על אופנוע ואמרו לי סע ולא שמעתי יותר מהמורים, זאת גם הסיבה שלקחתי את הזמן לכתוב את זה.

    ישיבה בחלקו הקדמי של המושב עלולה להיות פחות נוחה לגבוהים בגלל המיגון נגד נפילות שיש על האופנועים שנכנס בברך (קרה לי על הדיוק 200 הפצפון), או שאתה חווה אי נעימות מסיבה אחרת?

    לגבי השימוש בקלאץ', אתה צריך למצוא את האיזון הנכון בין הגז לקלאץ', לרוב מדובר בנגיעונת עדינה ביותר על המצערת (גז קבוע אבל ממש עדין) על מנת להשאיר את הסל"ד יציב שלא יכבה האופנוע וכל השאר זה משחק עם הקלאץ' על נקודת החיכוך, מרגיש שאתה צריך עוד קצת מהירות? לשחרר עוד טיפה את הקלאץ', מרגיש שאתה כבר מהיר מידיי? למשוך טיפה את הקלאץ', פחות משחק עם המצערת, לנסות להישאר כמה שיותר קבוע איתה בלי משחקים מיותרים ככה שהסל"ד לא ישתגע לך יותר מידיי וכל השאר זה נטו משחק עם הקלאץ'.

  8. #8
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Dec 2016
    הודעות
    18
    איזה טיפ מעולה... המשחק של הקלאץ' בלבד, עם גז קבוע: אולי ישמע טריוויאלי, אבל מה שלמדתי בשיעורי הנהיגה על הרכב בשנת 1998\9 נשכחו ממזמן - תודה!

    וכן, אי הנוחות מזויות הרכיבה הזו נובעת מברך שנוגן במיגון האופנוע/ זוית כף הרגל על הסטנד/ברקס אחורי.... במיוחד לאור הטיפ שלך של להמנע מעבודה עם ברקס קדמי

    אמח לכל טיפ שלך בנושא מעבר טסט או שיפור רכיבה!

    אגב, לשאר הגולשים: הנה סרטון די יעיל שמלמד על טעויות בזמן טסט... https://www.youtube.com/watch?v=D6xpfmxoLaI

  9. #9
    Member
    תאריך הצטרפות
    Oct 2016
    הודעות
    251
    ציטוט נכתב במקור על ידי CujoHasRabies צפיה בהודעה
    איזה טיפ מעולה... המשחק של הקלאץ' בלבד, עם גז קבוע: אולי ישמע טריוויאלי, אבל מה שלמדתי בשיעורי הנהיגה על הרכב בשנת 1998\9 נשכחו ממזמן - תודה!

    וכן, אי הנוחות מזויות הרכיבה הזו נובעת מברך שנוגן במיגון האופנוע/ זוית כף הרגל על הסטנד/ברקס אחורי.... במיוחד לאור הטיפ שלך של להמנע מעבודה עם ברקס קדמי

    אמח לכל טיפ שלך בנושא מעבר טסט או שיפור רכיבה!

    אגב, לשאר הגולשים: הנה סרטון די יעיל שמלמד על טעויות בזמן טסט... https://www.youtube.com/watch?v=D6xpfmxoLaI
    שמח שיכולתי לעזור.

  10. #10
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מרכז
    הודעות
    2,465
    אם הכלי שלך ממש חרא אז כן אבל בעקרון מספיק טיפה להחליק את הקלאץ כל פעם שהמהירות נהיית נמוכה מדי

  11. #11
    Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2016
    הודעות
    353
    אבל כשאני עוזב קלאץ אני מתנדנד נורא

  12. #12
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מרכז
    הודעות
    2,465
    לא עוזב
    רק מגיע לנקודת החיכוך כדי שיתן ממש טיפ טיפה של כוח לאופנוע

    אם הכוונה שלך שגם כשהקלאץ משוחרר לחלוטין אין לך מספיק מהירות (זה אמור להיות מהר מדי) אז אתה צריך טיפה גז ביחד עם קלאץ בנקודת חיכוך

  13. #13
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    1,039
    אתה צריך לשחרר קלאץ׳ בתנועה אחידה וחלקה ולא בפתאומיות.. ככה המשיכה של הכלי תהיה אחידה ויותר יציבה.

  14. #14
    Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2016
    הודעות
    353
    סבבה תודה . כלומר קלאץ עד הסוף בפנים ומשחרר לאט לאט עד לחיבור ושוב מושך פנימה את הקלאץ?

  15. #15
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    1,039
    אני אפילו לא הייתי משחרר אותו עד הסוף, רק נותן שחרור קל ורציף כדי להגביר טיפה מהירות על מנת להיות יציב..
    ככל שהמהירות תהיה נמוכה, כמו למשל 3 4 קמש, יהיה לך יותר קשה לשמור על יציבות מאשר 5 6.
    תנסה להשאיר את עצמך על 5 קמש, זו המהירות האופטימלית לטעמי לשמירה על יציבות.

אשכולות דומים

  1. (כ"ע) מובי מד דלק יורד ועולה באמצע הנסיעה
    על ידי מובי08 בפורום פורום טכני
    תגובות: 6
    הודעה אחרונה: 12-10-2016, 11:35
  2. תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 24-07-2016, 13:43
  3. סבבה לפני הטסט, גרוע בטסט עצמו...למה זה קורה?
    על ידי אבירם* בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 15-12-2015, 11:31
  4. מפחד להיתקע בטסט
    על ידי אבירם* בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 09-12-2015, 10:26
  5. ג'וירייד 200 - השפעת אופן הנסיעה על המנוע
    על ידי ktm690smc בפורום פורום טכני
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 30-08-2015, 16:27

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO