מה לגבי ויסטרום? אפילו 1000 אולי בגלל המרחקים הארוכים...
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
אם אתה מתכנן לסוע פעמיים בשבוע הלוך חזור אילת חיפה, זה בחישוב אופטימי מעל 100,000 קמ בשנה.
הכי משתלם לקנות מרצדס מונית לשעבר ולסוע בשעות שאין פקקים. עלות הדלק, צמיגים ותחזוקה שוטפת תהיה הכי זולה.
הנסיעה תהיה הרבה יותר בטוחה ויותר נוחה וישאר לך יותר זמן וכוח להינות עם הטנרה בסוף השבוע.
אפשר לבדוק גם וי סטרום 650.
הב.מ.וו נשמעת לי כאופציה לא רעה אבל תכלס, נראה לי הרבה יותר הגיוני לעשות ריאססמנט ולחשוב בכיוון של VFR (את הטנרה תשמור לסופ״שים).
כן, אופנוע תיור / דו״ש יגמע ק״מ רבים אלא שזה לא אופנוע לפנאן לחמם עם החבר׳ה פינג׳אן אלא (קללה), פעמיים בשבוע חיפה - אילת בכביש סלול וחשוף עם רוחות וכלי שאינו ממש אוירודינמי ובמהירות xxx במשך שנה-שנתיים. בנסיבות אלה, נראה לי הרבה יותר מפנק ונוח להתנייד על כלי כגון ההונדה שגם לא ידרוש טיפולים תכופים, יוכל לשאת משא וגם לא יקרע לך את הגב.
מצמץ נראה לי שבחיים לא רכבתה על הבמוו.
אני רכבתי על הויאפאר 800 כי רציתי לקנות אותו לפני ה800 של במוו שיש לי עכשיו.
מה שהטה את הכף היה החוסר נוחות של ההונדה (התנוחה יותר שוכבת ופחות נוחה, והמושב הפחות נוח), יש פחות איבזור והזיווד בנוי פחות טוב.
ועוד דבר זה התחזוקה שיקרה בכמה מונים יחסית לבמוו, עדיין לא מצאתי שום יפני שמתקרב לעלויות שאני משלם על הבמוו 800 שלי.
ואני עושה כ70 אלף בשנה , שזה בערך מה שאיברי הולך לעשות.
מה שכן לדעתי כדאי לו באמת לשקול דגם כביש ולא דוש מהסיבה שהצמיגים חיים פחות בדוש.
אבל זה העדפה ושיקול שלו
Sent from mTalk using windows 10 mobile
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
ויסטרום 650 בהחלט אופציה שכדאי לשקול גם כן. אופנוע נהדר ואפשר לקבל מודל גבוה עם נתונים טובים בתקציב שגם נמוך ממה שצויין.
סבבה...
דו"ש מכוון שטח זאת אופציה גרועה לנסיעות ארוכות כ"כ. או שתיקח אדוונצ'ר, או שתיקח אופנוע כביש. רצוי שיהיה כמה שיותר חדש, וקח בחשבון, שאחרי שנתיים לא תצליח למכור אותו ביותר מגרוש וחצי.
ב-40K, שקול את האופציות הבאות:
כביש פול-סייז: בנדיט 1250S/FA, הונדה CBF1000, ימאהה FJR1300, פייזר 1000 דור ראשון/בנדיט 1200 דור שני (01'-05'), הונדה VFR800, הונדה CBR1100XX, ב.מ.וו R1150RS/RT. הישנים יותר מהרשימה ישאירו עודף שיכול ללכת ליישור קו ותחזוקה (שיהיה הרבה ממנה בקילומטראז'ים האלה). כולם אחלה כלים לנסיעות ארוכות - יעני, זה יהיה מעייף בכל מקרה, אבל זה יהיה גם כיף תוך כדי.
כאן אין בחירות רעות. אני הייתי לוקח כל מה שלא הונדה, כי אני לא אוהב הונדה. בנדיט כבר היה לי, אז FJR. ואם לא, אז GSX1250FA. אבל אני לא אדם הגיוני.
כביש בינוני: ב.מ.וו F800ST, ימאהה דיוורז'ן XJ6, הונדה CBR650 (החדש המגעיל), אפריליה SHIVER. במסגרת התקציב, תוכל להשיג אופנוע צעיר בהרבה אם תתמקד בקטגוריה הזאת.
הכי הגיוני - הב.מ.וו. אני ללא ספק הייתי הולך על ה-SHIVER.
אדוונצ'ר גדול: ב.מ.וו R1150GS (רצוי - עד 150 אלף ק"מ, ואחרי החלפת קלאץ'), ויסטרום 1000, אולי ורסיס 1000, טנרה 1200 משנת הדגם הראשונה (ידרוש מתיחה בתקציב). את הב.מ.וו אולי גם תצליח למכור אח"כ בהפסד של איזה עשיריה. גם שיקול.
כולם כלים טובים, רק שהבימר מאוד ישן. שמור לחובבי הז'אנר הנבלות שנוסעות רחוק.
אדוונצ'ר בינוני: חרוש לרמה שאין לי כוח לרשום את הדגמים. תוסיף TDM900 לרשימה.
כנראה שהייתי הולך על הויסטרום, כי הוא באמת אחלה מכונה לכיסוי מרחקים.
להזויים: קנה דוקאטי, כי לכל השאר אין נשמה (ובעיות חשמל).
למתקדמים: קנה קאסטום. סע איתו פעם אחת. בחזור, באמצע כביש הערבה, כשאף אחד לא רואה, משוך את אחד מחוטי ההצתה ותחזיר את האופנוע על גרר. במשך שבוע ספר לכולם איזה אופנוען קשוח אתה, ופעם הבאה תשאיר את האופנוע בבית מתחת לכיסוי, וסע באוטובוס.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual