ככל שאני נכנס יותר לעולם החשמלי אני מבין שהטווח הוא חשוב אבל הוא פחות חשוב מתחנות "דלק". למעשה זה כך גם ברכב הבנזין שלכם...מה יעזור לכם אלף ק"מ על מיכל אם בסופו לא יהיה היכן לתדלק?
מהבחינה הזו הנקודה שסטרלוק מעלה היא חשובה מאוד.
איך חברות הדלק מסתכלות על זה? מבחינתן הן מוכרות אנרגיה לנסיעה, אם השוק ירצה בנזין יקבל בנזין, ירצה סולר יקבל סולר, ירצה חשמל יקבל חשמל.
זה כבר קורה באירופה ואין מניעה שיהיה גם אצלינו ואז בעייתך, סטרלוק, נפתרה.
וגם בעייתו של כל מי שרצה לטייל עם החשמלי שלו לצורך העניין. זו השקעה מצד תחנות הדלק אבל אין ספק שזה יקרה במידה ויחשבו שהביקוש מצדיק פריסה.
לדוגמה:
https://www.theguardian.com/environm...ions-from-2017
לגבי נסועה ממוצעת:
הוא לא ואת עוד פחות. לא דעתי או דעתך פשוט יש נתוני למ"ס ויש סקרים פרטיים שהוזמנו ע"י חברות שעוסקות בנושא בארץ, נסועה יומית ממוצעת של דו"ג נמוכה בהרבה ממה שנדמה, מה ששם את סטרלוק ואותך (יותר מכפול מהממוצע ופי-6 יותר מהממוצע, בהתאמה) בזנב הנמוך של עקומת ההתפלגות.
נכון ולא נכון. נכון שהרוב מתנהגים בצורה מסויימת, ועדיין השוק האמריקאי הוא הצרכן העיקרי של אופנועי זירו. אז כן זה בגלל שהחברה אמריקאית, אבל גם כי השוק שם ענק, והמיעוט שם הוא פי כמה יותר מהרוב שלנו.
כבר כתבתי בעבר שהשינוי הגדול יגיע בכלל מהמזרח, וזה אכן מה שקורה. על כל מיזם חשמלי מצליח שאנו שומעים עליו במערב יש 5 במזרח.
שם אשכרה קיים הביקוש כמו שאתה אומר וזה בהחלט ניכר.
אני מזכיר שוב שגם בעולם שבו 90% מכלי הרכב חשמליים, עדיין זירו יהיה יצרן\מוצר נישה אז לצורך הדיון השתדל להתייחס אליו כקונספט חשמלי ולא כמותג.
כשמסתכלים על התנהגות צרכנית רואים כל מיני מגמות מעניינות, למשל מי שקנה רכב חשמלי הוא בסבירות גבוהה לרכוש פאנלים סולריים וההפך. גם רואים שמי שקנה כלי רכב חשמלי יעדיף להיצמד לכלי רכב חשמליים מאותו זמן והלאה. כמו שכשגיליתם את המיקרוגל כבר לא חזרתם לחמם בטוסטר...
הטווחים הולכים וגדלים מידי שנה והפריצה עבורנו תהיה פריסת עמדות טעינה בתחנות דלק ומרכזים מסחריים, למרות שבניגוד לתפיסה המקובלת אתם תשתמשו בהם הרבה פחות ממה שנדמה לכם.
תודה לכם על התגובות אתם מעלים נקודות חשובות! תמשיכו
