החשיבה הישראלית של "קח כמה שיותר סמ"ק אם כבר דפקו אותך במחיר הביטוח" היא לא תמיד נכונה.
קודם כל סדרת ה500 של הונדה (ועזבו רגע נתונים על הנייר) נוסעת כמו המתחרים מקטגוריית ה300, לצורך העניין הcbr500 נשכח בצד והמתחרים בקטגוריית ה300 מביסים אותו בכל מבחן דרכים, סתם ככה על קצב המזלג.
כרגע בקטגוריית האדוונצ'ר ה500x עומד בודד, אבל ברגע שייכנסו המתחרים עם ה300' בייבי אדונצ'רים הם ינגסו בו יופי.
אתם מדברים על תוספת של 1000 שקל יותר בביטוח, כמה שקלים לפה ולשם, אבל שוכחים שסדרת ה500 של הונדה יקרה בכ15 אלף ש"ח מה300 שיש בשוק (כמה שקלים לפה ולשם), העיקר "שלא ידפקו אותך בביטוח" אה?
"אם כבר אתה משלם 1000 שקל בביטוח יותר, אז תוסיף כבר עוד 15 אלף ותקח 500..." זה בעצם מה שאתם כותבים, חסר הגיון.
ואולי אתה "זקן" כמו שאתה טוען והמשקל של ה500x לא "יבוא" לך? אולי מפאת זקנתך תעדיף נייקד 300 סמ"ק קליל שלא ייפול בביצועים ויהיה צר ונעים להשתחלות עירונית יתאים לך יותר? למה ישר לקטלג? 300 זה לילדים פוחזים ו500 זה לזקנים?
אני מכיר בני 60 על אופנועי 300 ובני 18 על הונדה 500.
בגדול מה שאני אומר, צא לסוכניות ובצע נסיעות מבחן, אולי בסוף 300 סמ"ק יספק אותך, ותישאר עם המון עודף בכיס.
אברי יש גם קיט הגבהה ?
תלוי באופנוע וברוכב.
אילו היית מעדיף אופנוע בתצורה אחרת, ככל הנראה הייתי ממליץ לך לרעות בשדות זרים אולם אם אתה פוזל לאופנועי אדוונצ׳ר אז לא הייתי מחכה לאיזה בייבי אדוונצ׳ר עם 300 סמ״ק וכן הייתי ממליץ לך לרכוש את ה-500x שבסה״כ מציע תמורה נאה ביחס למחיר ושיוכל לשרת אותך לכמה שנים טובות.
500
אלף. לכל הפחות. כל השאר עגלות.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
לפני כשנה, קניתי 750 סמ"ק. היה נחמד תקופה קצרה, אבל לא מספיק...
היום עומד לידו 1200...
לא יודע מה יהיה עוד שנה...
אלוהים גדול, אני רק בן 57...
גם לי יש 300 וזאת החלטה גרועה.
למרות שאני נהנה.
אבל הביטוח יקר.
תאים חשמליים![]()
אולי אתה באמת צודק.. אני לא רכבתי על סדרת הCB500 של הונדה. כשאני משווה אופנוע 300 זה לאופםעי ה500 של פעם
ER500 EN500 וכו'
שכן אולי בנתונים על הדף הם זהים או אפילו טובים יותר. אבל קיימת קצת הרגשה של אופנועי "צעצוע" בכלים הקטנים
אני בהחלט הייתי ממליץ לרוכב צעיר ומתחיל לא לרכוש ישר את אופנועי ה500. ואני חושב שמדרגת ה300 היא מצויינת.
אבל לרוכב מתחיל ומבוגר יותר שכנראה קצת שקול יותר. ושוב כנראה הייתי ממליץ ללכת על כלי קצת יותר גדול שתיהיה לו הרגשה יותר נוחה והשהאופנוע ילך איתו קצת יותר שנים.
אבל אני חייב להודות שלא רכבתי על אופנועי ה500 המודרנים. אז יכול להיות שאתה באמת צודק וההבדל בסמ"ק כבר לא באמת משנה כלום
לסיכום אני איתך במשפט האחרון. לך לעשות נסיעת מבחן ואל תפסול שום אופנוע מראש. מקסימום תרכב על עוד כמה כלים!! זה תמיד כיף
לא קשור לכלום, ה-500 כרף יהיה עדיף תמיד על נפח נמוך יותר מהרבה סיבות,
עקומת הלמידה והצרכים מהאופנוע עולה במהירות במיוחד בהתחלה, וזה יהיה מאד מתסכל להיתקע רק בגלל
נפח נמוך.
ככל שתתקדם ותרצה לרכוב בשתיים תגלה שהנפח מהווה גם פרמטר בבטיחות.
כשהחשק יגדל וגם טווח הרכיבה, לנפח גדול יש משמעות בכיסויי מרחקים ובשמירה על המנוע.
מנוע גדול יותר יטייב להתמודד עם תחלואי הנהג הישראלי.
הרגשת המיצויי במנוע גדול יותר תגיע קצת יותר מאוחר ותכין אותך טוב יותר לשלב הבא.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
הי,
אני עשיתי את אותה הדרך והיו לי את אותם שיקולים בדיוק.
עשיתי נסיעות מבחן על כל מה ש A1 הרשה ולבסוף קניתי Z300 חדש מהשקית (2015)
כשעשיתי את נסיעת המבחן על ה CB500F (אני אוהב נייקדים) הרגשתי שזה לא זה בשבילי - סובייקטיבי ביותר.
ולמספרים: ה Z300 = 39HP , ה CB500 = 47HP . זה הבדל אבל האופי וההתנהגות של ההונדה גורמים לו להרגיש די כמו ה Z.
ועכשיו לאמת הכואבת , אחרי שנה של רכיבה גם ה Z300 וגם ה CB500 ירגישו לך חלשים (כי מה לעשות הם קצת חלשים). זה לא אומר שלא נהנתי מה Z300 כי האמר שאהבתי כל רגע שרכבתי עליו אבל שבוע אחרי ששידרגתי את הרישיון ל A כבר התחלתי לחפש ועד מהרה שידרגתי ל GSR750.
את הZ300 מכרתי בהפסד די גדול בעיקר בעיקבות הורדת המכירים הפתאומית של מטרו .
לסיכום יש לי בשבילך שתי תובנות:
1. לך ותעשה נסיעות מבחן על כל האפשרויות ששחשבת עליהן כי אין כמו התנסות.
2. מכיוון שאתה לא ילד ולדעתי הכלים בתחום ה A1 הם טיפה חלשים לנסיעה יומיומית אני מציע לך ללכת על כלי משומש בלי לחשוש ולחכות לשידרוג הרישיון לA שם חיים הדגים היותר גדולים באגם ואיתם כבר תוכל להשאר זמן רב.
אלו היו ה 2CENT שלי...
בהצלחה