עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 16

אשכול: מה עדיף - דו-גלגלי או תלת-גלגלי?

  1. #1
    עורך ראשי FullgaZ הסמל האישי של אביעד אברהמי
    תאריך הצטרפות
    Sep 2011
    הודעות
    3,338

    מה עדיף - דו-גלגלי או תלת-גלגלי?

    לקחנו צמד קטנועים - אחד דו-גלגלי והשני תלת-גלגלי - ויצאנו למדוד ולבדוק מהם היתרונות והחסרונות של כל אחד מהקונספטים, ומה עדיף לאיזה רוכב.

    http://fullgaz.co.il/?p=118888


  2. #2
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מרכז
    הודעות
    2,465
    חיכינו הרבה זמן לכתבה כזו, תודה רבה!

    יש לי שאלה לגבי מרחקי הבלימה.
    סה"כ החיכוך עם הכביש נקבע על ידי החומר שממנו עשוי הצמיג ולא מכמות הצמיגים או שטח הפנים שלהם (יש לזה הרבה הסברים, הנה אחד: http://www.physlink.com/education/askexperts/ae200.cfm ).
    האם יתכן שההבדלים נובעים יותר מהצמיגים ומשוני במערכות ה ABS ולא מ2 הגלגלים מקדימה?
    יש גם 2 דיסקים מקדימה אבל לא נראה לי שיש בעיה לנעול גלגל של קטנוע במהירויות האלה אז אולי זה לא פקטור?


    חוץ מזה, שכחתם לבדוק עוד אופציה:




    https://www.youtube.com/watch?v=1YhBURPbQZY

  3. #3
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של Jack_R1
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,155
    ציטוט נכתב במקור על ידי nihrider צפיה בהודעה
    יש לי שאלה לגבי מרחקי הבלימה.
    סה"כ החיכוך עם הכביש נקבע על ידי החומר שממנו עשוי הצמיג ולא מכמות הצמיגים או שטח הפנים שלהם (יש לזה הרבה הסברים, הנה אחד: http://www.physlink.com/education/askexperts/ae200.cfm ).
    האם יתכן שההבדלים נובעים יותר מהצמיגים ומשוני במערכות ה ABS ולא מ2 הגלגלים מקדימה?
    סורי, אבל ההסבר הזה לא נכון \ לא מדויק.
    הסיבה לאי הדיוק היא שהוא לא מתחשב בשינוי תכונות הצמיג כפונקציה של העומס המופעל עליו - חימום, מקדם חיכוך וכו', אלא לוקח אותו בתור גוף יציב. ההנחה הזאת היא לא נכונה לאורך מרחק הבלימה, בו הצמיג מתחמם, מתגמש ואפילו נקרע (ברמת מיקרו-קריעות - לא מדבר על מצב של החלקה בחיכוך דינמי). כשהוא מתחמם - הוא מתחיל לאחוז יותר טוב, כשהוא מתחמם יתר על המידה ומתגמש - הוא מתחיל לאחוז פחות טוב, ומגיע לקריעה שבה האחיזה יורדת עוד.
    מאותה הסיבה ששמים צמיג רחב יותר מאחורה באופנועים גדולים יותר - כי הגומי צריך לעמוד בעומס ועומס הוא פונקציה של כח ושטח המגע, אז גם הקדמי לא חריג. הסיבה שלא מגדילים אותו באופן כללי היא קלות הסיבוב וכמות הזמן היחסי שבו הוא מבלה תחת עומס (בלימה זה משהו קצר יחסית להפעלת כח שמתרחשת בכל שאר הזמן - גם בנסיעה במהירות קבועה, כדי להתגבר על התנגדות האויר וכו').
    ואפילו בהסבר שהבאת מתייחסים למשטח לא ישר שמהווה שטח מגע של כביש עם צמיג, ולסיכוי הסטטיסטי של הצמיג לאחיזה טובה יותר או פחות בכביש. שטח צמיג נוסף מעלה את הסיכוי הזה.
    אז כן, שטח המגע משפיע, פשוט לא ישירות.

  4. #4
    Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2016
    הודעות
    320
    ציטוט נכתב במקור על ידי Jack_R1 צפיה בהודעה
    סורי, אבל ההסבר הזה לא נכון \ לא מדויק.
    הסיבה לאי הדיוק היא שהוא לא מתחשב בשינוי תכונות הצמיג כפונקציה של העומס המופעל עליו - חימום, מקדם חיכוך וכו', אלא לוקח אותו בתור גוף יציב. ההנחה הזאת היא לא נכונה לאורך מרחק הבלימה, בו הצמיג מתחמם, מתגמש ואפילו נקרע (ברמת מיקרו-קריעות - לא מדבר על מצב של החלקה בחיכוך דינמי). כשהוא מתחמם - הוא מתחיל לאחוז יותר טוב, כשהוא מתחמם יתר על המידה ומתגמש - הוא מתחיל לאחוז פחות טוב, ומגיע לקריעה שבה האחיזה יורדת עוד.
    מאותה הסיבה ששמים צמיג רחב יותר מאחורה באופנועים גדולים יותר - כי הגומי צריך לעמוד בעומס ועומס הוא פונקציה של כח ושטח המגע, אז גם הקדמי לא חריג. הסיבה שלא מגדילים אותו באופן כללי היא קלות הסיבוב וכמות הזמן היחסי שבו הוא מבלה תחת עומס (בלימה זה משהו קצר יחסית להפעלת כח שמתרחשת בכל שאר הזמן - גם בנסיעה במהירות קבועה, כדי להתגבר על התנגדות האויר וכו').
    ואפילו בהסבר שהבאת מתייחסים למשטח לא ישר שמהווה שטח מגע של כביש עם צמיג, ולסיכוי הסטטיסטי של הצמיג לאחיזה טובה יותר או פחות בכביש. שטח צמיג נוסף מעלה את הסיכוי הזה.
    אז כן, שטח המגע משפיע, פשוט לא ישירות.
    לא בדיוק, שטח המגע הוא פונקציה של העומס, ככל שתפעיל כח-(עומס ) אנכי על הצמיג(ע"י הוספת משקל או כח הצמדה גדול יותר) שטח המגע שלו יגדל כתלות בעומס,
    בקיצור הפכת את הארגומנט לפונקציה.

  5. #5
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מרכז
    הודעות
    2,465
    ציטוט נכתב במקור על ידי Jack_R1 צפיה בהודעה
    הסיבה לאי הדיוק היא שהוא לא מתחשב בשינוי תכונות הצמיג כפונקציה של העומס המופעל עליו - חימום, מקדם חיכוך וכו', אלא לוקח אותו בתור גוף יציב. ההנחה הזאת היא לא נכונה לאורך מרחק הבלימה, בו הצמיג מתחמם, מתגמש ואפילו נקרע (ברמת מיקרו-קריעות - לא מדבר על מצב של החלקה בחיכוך דינמי). כשהוא מתחמם - הוא מתחיל לאחוז יותר טוב, כשהוא מתחמם יתר על המידה ומתגמש - הוא מתחיל לאחוז פחות טוב, ומגיע לקריעה שבה האחיזה יורדת עוד.
    האם אי הדיוק משפיע על התוצאה הסופית?

    בלימת חירום כמו שנבדקה במאמר (30 40 50 קמ"ש) האם היא מספיקה כדי להכריע את היכולות התרמיות של הצמיג הקדמי?
    מה לגבי זה שבדרך כלל בתלת גלגליים יש מקדימה 2 צמיגים דקים יותר מאשר בדו גלגלי מקביל?

  6. #6
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של Jack_R1
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,155
    ציטוט נכתב במקור על ידי levil צפיה בהודעה
    לא בדיוק, שטח המגע הוא פונקציה של העומס, ככל שתפעיל כח-(עומס ) אנכי על הצמיג(ע"י הוספת משקל או כח הצמדה גדול יותר) שטח המגע שלו יגדל כתלות בעומס,
    בקיצור הפכת את הארגומנט לפונקציה.
    בדיוק כן. ולא, לא התכוונתי לאותו העומס שכתבת, הייתי כותב "משקל" אם הייתי מתכוון למה שכתבת. כתבתי "עומס" כי זה היה יותר קצר מלכתוב "כח קריעה אופקי במבנה הגומי". כל ההשוואה היא תחת משקל נתון. וכן, אני יודע שיש תלות בין משקל לגודל שטח המגע בכל צמיג, היא מאוד לא לינארית ולכן ההשפעה של הוספת צמיג לא מקטינה את שטח המגע פי 2 תחת אותו המשקל.

    ציטוט נכתב במקור על ידי nihrider צפיה בהודעה
    האם אי הדיוק משפיע על התוצאה הסופית?

    בלימת חירום כמו שנבדקה במאמר (30 40 50 קמ"ש) האם היא מספיקה כדי להכריע את היכולות התרמיות של הצמיג הקדמי?
    מה לגבי זה שבדרך כלל בתלת גלגליים יש מקדימה 2 צמיגים דקים יותר מאשר בדו גלגלי מקביל?
    אני מניח שהבדיקה לא נעשתה על צמיגים קרים, ולכן מאמין שכן, ההבדל בין מרחקי הבלימה נובע מההבדל בין אחיזה של 2 צמיגים לאחיזה של צמיג בודד. כדי לאמת את זה 100% ולפסול קשר לפרמטרים נוספים היה צריך למצוא כלים במשקל זהה עם מערכת ABS זהה ולהריץ את הניסוי הזה - אבל זה מבחן עולם אמיתי, לא פיסיקה תאורטית, ולכן ההשוואה היא בין 2 דגמים ספציפיים והיקף השוני ה"לא קשור" עדיין משאיר מקום לאי וודאות.

  7. #7
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מרכז
    הודעות
    2,465
    תכלס מה שחשוב זה שזאת תוצאת מבחן עולם אמיתי של רוכב מנוסה.

  8. #8
    חבר מערכת FullgaZ הסמל האישי של nimi9
    תאריך הצטרפות
    Apr 2015
    מיקום
    שם
    הודעות
    715
    ציטוט נכתב במקור על ידי nihrider צפיה בהודעה
    חיכינו הרבה זמן לכתבה כזו, תודה רבה!

    יש לי שאלה לגבי מרחקי הבלימה.
    סה"כ החיכוך עם הכביש נקבע על ידי החומר שממנו עשוי הצמיג ולא מכמות הצמיגים או שטח הפנים שלהם.
    ע"פ העיקרון הזה, אפשר לעצור מטוס ג'מבו עם גלגל של אופניים (נניח היפותטית שהוא יעמוד במשקל של המטוס) שעליו מורכב צמיג איכותי. והרי שזה לא נכון.
    כמות צמיגים היא חלק מהפונקציה של שטח הפנים הכולל, שהוא אחד הפרמטרים המשמעותיים יחד עם סוג הצמיג והקרקע (מקדמי חיכוך וכו') לחישוב החיכוך וביצוע הבלימה.

  9. #9
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מרכז
    הודעות
    2,465
    נו באמת, לא כתבתי שצמיג של אופניים יכול לעמוד בעומס (בין אם קריעה ובין אם עודף חום, תודה ג'ק) של צמיג של משאית.
    רק כתבתי שהחיכוך עם הכביש נקבע לפי החומר ממנו עשוי הצמיג.
    נערך לאחרונה על ידי nihrider; 05-01-2017 בשעה 18:29.

  10. #10
    חבר מערכת FullgaZ הסמל האישי של nimi9
    תאריך הצטרפות
    Apr 2015
    מיקום
    שם
    הודעות
    715
    ציטוט נכתב במקור על ידי nihrider צפיה בהודעה
    נו באמת, לא כתבתי שצמיג של אופניים יכול לעמוד בעומס (בין אם קריעה ובין אם עודף חום, תודה ג'ק) של צמיג של משאית.
    רק כתבתי שהחיכוך עם הכביש נקבע לפי החומר ממנו עשוי הצמיג.
    כמובן שחיכוך, מבלי להיכנס לפרטים הקטנים, מושפע בעיקר מסוג החומרים - בדיוק כפי שציינתי.
    אבל לשטח הפנים יש השפעה, והיא לא מינורית בכלל.

  11. #11
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,002
    אני רק הערה - למה לא נותנים לנימי לפתוח את הפה..
    סטטיסט.? .
    דווקא נראה על פניו רוכב אניטלגנטי..

  12. #12
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,002
    התכוונתי לנמרוד / נימי ידיד המחלקה מהוידאו. (זה שעומד ליד אברהמי) ...

  13. #13
    עורך ראשי FullgaZ הסמל האישי של אביעד אברהמי
    תאריך הצטרפות
    Sep 2011
    הודעות
    3,338
    ציטוט נכתב במקור על ידי ilang צפיה בהודעה
    אני רק הערה - למה לא נותנים לנימי לפתוח את הפה..
    סטטיסט.? .
    דווקא נראה על פניו רוכב אניטלגנטי..
    היה רק מיקרופון אחד...
    מבטיח בפעם הבאה לסתום ת'פה ולתת לנימי לדבר

  14. #14
    חבר מערכת FullgaZ הסמל האישי של nimi9
    תאריך הצטרפות
    Apr 2015
    מיקום
    שם
    הודעות
    715
    שבת בבוקר, גשם, קר, ולא מספיק קפה... עדיף היה שאשתוק

  15. #15
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,054
    הכל נכון אבל רוכבי תלת תמיד נראים לי אומללים

אשכולות דומים

  1. דגל ישראל לדו גלגלי.
    על ידי oradul בפורום אוף טופיק
    תגובות: 50
    הודעה אחרונה: 13-05-2016, 11:20
  2. שוק הדו גלגלי תקוע או שזה רק אני???
    על ידי Sv650s בפורום כללי
    תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 15-04-2016, 22:11
  3. זה עוד יגיע, הדו גלגלי הראשון .
    על ידי Tzach230 בפורום אוף טופיק
    תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 12-12-2015, 10:53
  4. בחירת גלגלי שיניים
    על ידי iNadav בפורום פורום טכני
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 23-11-2015, 23:11
  5. דו-גלגלי בנת"צ - כן או לא?
    על ידי אביעד אברהמי בפורום כללי
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 30-08-2015, 14:07

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO