
נכתב במקור על ידי
Jack_R1
סורי, אבל ההסבר הזה לא נכון \ לא מדויק.
הסיבה לאי הדיוק היא שהוא לא מתחשב בשינוי תכונות הצמיג כפונקציה של העומס המופעל עליו - חימום, מקדם חיכוך וכו', אלא לוקח אותו בתור גוף יציב. ההנחה הזאת היא לא נכונה לאורך מרחק הבלימה, בו הצמיג מתחמם, מתגמש ואפילו נקרע (ברמת מיקרו-קריעות - לא מדבר על מצב של החלקה בחיכוך דינמי). כשהוא מתחמם - הוא מתחיל לאחוז יותר טוב, כשהוא מתחמם יתר על המידה ומתגמש - הוא מתחיל לאחוז פחות טוב, ומגיע לקריעה שבה האחיזה יורדת עוד.
מאותה הסיבה ששמים צמיג רחב יותר מאחורה באופנועים גדולים יותר - כי הגומי צריך לעמוד בעומס ועומס הוא פונקציה של כח ושטח המגע, אז גם הקדמי לא חריג. הסיבה שלא מגדילים אותו באופן כללי היא קלות הסיבוב וכמות הזמן היחסי שבו הוא מבלה תחת עומס (בלימה זה משהו קצר יחסית להפעלת כח שמתרחשת בכל שאר הזמן - גם בנסיעה במהירות קבועה, כדי להתגבר על התנגדות האויר וכו').
ואפילו בהסבר שהבאת מתייחסים למשטח לא ישר שמהווה שטח מגע של כביש עם צמיג, ולסיכוי הסטטיסטי של הצמיג לאחיזה טובה יותר או פחות בכביש. שטח צמיג נוסף מעלה את הסיכוי הזה.
אז כן, שטח המגע משפיע, פשוט לא ישירות.