ציטוט נכתב במקור על ידי מצמץ צפיה בהודעה
חוץ מרצון, שיקולים כלליים במעבר מקטנוע לאופנוע וציון יכולת כלכלית לא ברורהֿ, לא סיפקת כל פרט שממנו ניתן להבין את צרכיך וכיצד תתנהל עם הדו״ג ביום יום.

יחד עם זאת, מדבריך נשמע שאתה מודע לתוך מה תיכנס וקטנוע מדבר אליך יותר מבחינה פרקטית, גופנית ואם יותר לי - אף נפשית. לעניות דעתי, אם אין לך ממש צורך באופנוע על פני קטנוע ומדובר על כלי תחבורה יום יומי אז אין מה להתבחבש.

כן, עניין הדגדוג לאופנוע מוכר לכלל הרוכבים אך אין טעם ללכת עם הראש בקיר במודע ואשתף אותך בסוד קטן... אתה שמח כשיש לך אופנוע כאשר אתה בכביש הפתוח או צריך להתחמק ממכשול בן רגע אך רוב הזמן אופנוע זה כאב ראש על פני קטנוע (טכס החניה, רכיבה בסל״ד נמוך בפקקים, שימוש מוגבר בגוף, הגוף חשוף יותר לרוח ושלוליות, אין מקום לאיכסון אלא אם אתה דופק כמו נגרר לסמיטריילר ארגזים שלרוב לא קשורים לגוף האופנוע, חב׳ ביטוח שלאו דווקא מוכנות לבטח, החיפוש התמידי כמו כלב אחר עמוד... בקיצור הבנת).

בנסיבות אלה, במקומך יתכן שמעבר להגדלת הנפח, הייתי שוקל רכישת קטנוע ספורטיבי (ולו במראה) / מאובזר, שיעניק איזה ערך מוסף לשגרה.
תודה
תודה לכל המגיבים...

בעיקרון אחי השימושים יהיו בעיקר 5-6 פעמים בשבוע להגיע ללימודים ולעבודה. אני מניח שאני לא אעבור את ה-600 ק"מ בחודש לפי נתונים יבשים שעשיתי.
אתה צודק בקשר לזה שאני יודע בדיוק למה אני נכנס מבחינת האופנוע, קלעת בול. קטנוע זה משהו שהוא מוכר אצלי מהעבר ואני יודע למה לצפות,
אבל עם אופנוע אין לי ממש ניסיון מעבר לשיעורי נהיגה. הקטע של החלפת הילוכים כל כמה שניות די מדאיג כי אני מרגיש שכמעט ולא למדתי הילוכים בשיעורי הנהיגה, למדתי איך לעבור טסט וזהו, ובתור אופנוע ראשון וחדש מהחברה שאני מתכוון לקנות אני די מפחד להרוס משהו שם. אני חושב שזה השיקול הכי עיקרי אצלי.
מבחינה כספית חסכתי הרבה זמן ולכן זה לא שיקול אצלי כרגע, יש לי גם מספיק כסף לביטוח ולציוד נלווה מסביב וכמובן למיגונים אז אני מוציא את העניין הכספי בכלל מהמשוואה.
עניין האחסון גם פקטור אבל אפשר להתגבר עליו.

אשמח לשמוע מה דעתכם