
נכתב במקור על ידי
van.hezkel
ההבדלים ממה שזכור לי זה עיצוב שונה של לו"ש, כשבTU נעדר מד-סל"ד. מידת צמיג אחורי שונה, אם זכרוני איני מטעה, בTU תמצא חישוק 17 לעומת 16 בGN. מושב מורכב מעט מרווח יותר. נושא העיצוב מביא איתו גם תנוחה מעט שונה, כשבGN הכידון לוקח אותך טיפונת אחורה לתנוחה מעט קרוזרית, ואילו הTU מקטין את זווית הישיבה אל האנך.
לא הייתה באמת תדירות טיפולים, כי לא היו הרבה תיקונים. כמובן ששימון שרשרת הוא ע"פ תכיפות הרכיבה שלך, כנ"ל לגבי החלפת שמן.
צרות שאני נתקלתי בהם היו מנוע שדומם את עצמו בתקופה הקרה של השנה בנסיעות מעל 70-80 קמ"ש - פתרתי בעיה זו עלידי ניקוי קרבורטור והחלפת פלאג (עד היום אני לא בטוח מי מהשניים הוא זה שעשה את העבודה).
צמת חשמל שקיצרה, ככל הנראה בגלל אילתור של בעלים קודמים. הפעם לקחתי את הכלי למוסך, שמה 'רצו על החוטים' ופתרו את הבעיה. מחיר התיקון - כשעת עבודה של מכונאי.
הTU ספג את החבטות שלו, ובכל פעם נשבר מאותת. המזל - חלפים בשפע בכל פירוקייה, ובאינטרנט בכלל.. לא היה לי סבלנות לחכות למשלוחים ברשת, ואני זוכר שקניתי בכל פעם מאותת אחד בעלויות של 50-70 שקלים.
במהלך 4 השנים שהאופנוע היה ברשותי, החלפתי לו מצבר אחרי שימוש של כ3.5 שנים, ועוד שבועיים עקשנים\עצלים של הנעות בדרדור. מצבר 'יבש' - 500 ש"ח.
צמיגים - החלפתי פעמיים צמיג אחורי [אגב, מדובר פה על אופנוע עם פנימיות.. התייבשו ונסדקו אצלי אחרי כשנתיים. החלפת קדמי ואחורי - כ120 שקלים] בגלל המראה המטריד שלו - הוא קיבל 'לוק קובייתי', כמו שהפנצ'רמאעכר קרא לזה. ראיתי אותו דבר אצל רוכב GN נוסף. השמועה אומרת שזה קשור לאופי הרכיבה.
חוץ מזה - למיטב זכרוני, לא נתקלתי בתקלות נוספות באופנוע.
נורא כיף להרכיב ולפרק אותו. סתם ככה, בשבת, בשביל הכיף..
רכשתי אותו בעבור 12 וחצי אלף שקלים. היום, מחיר מעט גבוהה לטעמי, אם כי האופנוע שירת אותי מאוד מאוד נאמנה. אז, בתור האופונע הראשון של חייל משוחרר, היה שווה כל שקל.
דעתי היא - שאם לנסות לחקות את רוח השובבות והפזיזות, שבכל דור נראת כאילו בדור הקודם הלך הרוחות היה מתירני ופזיז למדי, אז שווה ללכת על הGN, ולהימנע רגע מכל מיני כלים מוזרמי אלקטרוניקה, מוזרקי נתונים..
תחשוב על זה :]