שלום לכולם.
אני רוכב מתחיל שמחפש להשתדרג לאופנוע ראשון, עד היום רכבתי אך ורק על קטנועים.
עשיתי קצת בדיקות והחלטתי ללכת על הcb500 של הונדה.
אבל ויש אבל גדול,ביוני אני יכול להגדיל את הרישיון שלי ואני מתכנן בעתיד על הmt-09.
השאלה שלי היא כזאת, האם כדאי לי לחכות עד ליוני ולסחוב טיפה עם הקטנוע שלי?
האם זה לא קפיצת מדרגה גבוהה מידי? מקטנוע 250 לאופנוע 09?
האם כדאי לי להשתפשף טיפה על אופנוע פחות אגרסיבי ורק אז לעלות?
חשוב לציין יש לי הרבה ובעיקר נסיעות בין עירוניות ואני די סובל כרגע על הקטנוע.
תודה מראש לעונים![]()
אני במקומך הייתי ממתין ליוני.
גם אם לא תרצה לקפוץ ישר לmt09... יהיו לך הרבה אופציות אחרות לבחור מהן (דגמי 650 וכו).
דעתי שלי: קודם כל תגדיל רישיון ואחרי זה תשבור את הראש על מבחר כלים שאתה יכול לנהוג עליהם.
לגבי התכנון שלך על MT-09 ונסיעות בינעירוניות: זו הרגשה אישית, אבל לי מניסיון נייקד לנסיעה בין עירונית זה סבל.
אם הוא אגרסיבי או לא: יכול להיות שכן, אבל אני חושב שזה תלוי בעיקר ברוכב.
לגבי מה ש ZeroCool כתב שזה הכנה להתאבדות, הדעה שלי אחרת: ה KLE 500 שהיה לי עם רישיון A1 היה עם פחות אחיזה על הכביש מאשר הויסטרום 1000 ועם בלמים פחות טובים.
רישיון לא מוגבל-לא אומר כלום, אלא אם אתה עובר מקטנוע לסופר ספורט. שוב, לדעתי.
ומה עדיף מבחינת בטיחות: MT-09 עם ABS ובקרת משיכה, או אופנוע משומש מוגבל ללא המערכות האלו?
Sanyang Pure 50 -> Aprilia Rally RS 50 -> Kawasaki KLE 500 -> Suzuki Vstrom 1000 -> Yamaha XT1200ZE
קודם כל תודה על התגובות המהירות.
אני לא נעול על הmt חשבתי גם על הsv ובאמת שיש עוד אופציות ברישיון הלא מוגבל.
נכון שנייקד לא הכי נוח בנסיעות בין עירוניות אבל הנסיעות שלי הם לא ארוכות, 15 קילומטר בערך כל כיוון וכל יום. אני עושה את זה כבר שנה עם קטנוע אז לא נראלי שתהיה בעיה עם נייקד.
האם יש הבדלים משמעותים בין הcb500 לmt07 לsv650? (לדוגמא)
אני בטוח שיש הבדלים אבל האם הם משמעותיים ששוה לי לחכות?
כבר תקופה שאני חוסך כסף וזה סוג של חלום ילדות ואני כבר ממש רוצה להניע את זה קדימה...
פה בארה״ב זה לא נדיר לראות רוכבים מתחילים עם סופרספורט, האם זה חכם ? לדעתי, לא ממש.
אני חושב שהבעיה הכי גדולה בלעלות ישר לאופנוע בעל נפח גדול היא לא התאוצה הברוטאלית בהרבה ממה שאתה מכיר עד היום או מצפה, אלא החישוב בלימה והכניסה לפניה הם מה שיפתיעו אותך. נורא מפתה לפתוח מצערת ולטוס עם האופנועים האלה ושם נכנס ההיגיון בלעלות בהדרגה בנפח כדי להתאים את הרפלקסים שלך ואת המיתון בהתלהבות הראשונית הזאת שעלולה לשים אותך במקום לא טוב במהירות הלא נכונה. מה שזה לא יהיה אל תשכח להעלות תמונות והכי חשוב תרכב בזהירות.
DUCATI Monster 1200s
אל תפעל מתוך לחץ, החלום שלך עומד להתגשם... לדעתי זה שיקול כלכלי נטו. יש לך כסף - לך עך המוגבל תעשה קורסים ותצבור ניסיון, אחרי הכל רכיבה על אופנוע שונה מקטנוע !
במידה ואתה רוצה לחסוך קצת... חכה ליוני, תעשה קורסים!! בסופו של דבר הכל תלוי ברוכב.
לגבי ההבדלים, לדוגמא: mt-9 מסוגל לעלות לווילי גם בהילוך שלישי , בcb קשה לי לראות את זה קורה... תשאל את עצמך, האם יד ימין שלך מספיק רגישה?
האם אתה מספיק בוגר ואחראי לעלות לכלי כזה?
Sent from my iPhone using Tapatalk