
נכתב במקור על ידי
נעם 1
אבל בפועל, ענף הדו"ג הוא מתנהל כדואופול עם מטרו ועופר אבניר ואם אתה נדיב להונדה אז כתלתפול. על כל אלה, הקוטן העצום של הענף הופך את ההתנהלות בו לכשל שוק מובנה. לצערי, על פניו נראה שהרווח חזירי ובמקרים שהעלויות דומות ליבוא אישי, נראה כי היבואנים מחשבים את עלות היבוא אישי ונוקבים מחיר דומה מאד.
אני לא עסוק בלייבא באופן סידרתי אבל בימי ה XRים שלי ייבאתי חלפים מארה"ב לארבעה שיפוצי מנוע נרחבים. מכיוון שאני משתמש באופנוע לצרכי העסק בכל הפעמים שולם מס מלא. בכל ארבעת הפעמים העלות שלי הייתה חצי ממה שהונדה דרשו כאן.
ודבר אחרון, בין השורות, אני מסיק שבעסק שלך את מוכר זמן, ידע ואישיות. אשריך, אתה לא יכול להפסיד כסף בעסק. במקרה הגרוע את יכול לא להרוויח טוב. אבל כל הממבו ג'מבו על המיסים והעמלות והאגרות לא עומד במבחן המציאות. ישראל היא לא המדינה המערבית בעלת המיסוי הגבוהה ביותר. מנגד, השכר נמוך ביחס לגובה המיסוי, יוקר המחיה גבוה בטירוף והשירותים שאני מקבל בעבור המיסים שאני משלם מזעזעים.
איללכא...וג'ק ידידי פגע בול, לו הפער היה סביר רובנו היינו מבצעים את הרכישות שלנו בישראל