אז למרות תאוריית התעודה של תיבות האוויר באופנועים שכנראה נכונה לחלק מהאופנועים החלטתי בכל זאת לנסות ולשפר את תיכולת הנשימה של האופנוע שלי (KTM SMT) ע"י "פתיחת" תיבת האוויר, כמובן שזה נעשה כבר לפני ויש גם הרצות דיינו ברשת שמוכיחות שיפור.
חברת רוטווילר מוכרת קיט מוכן למנוע ה990 שכבודו במקומו מונח אבל בסופו של יום הם קונים את הפילטרים שלהם מחברת ITG, אז כדי לחסוך עלויות קניתי את המתאם מבחור שמייצר אותם ביוון ואת הפילטר קניתי ישירות מסוכן ITG באנגליה.
דגם הפילטר הוא JC30-80 והוא יושב בדיוק ברווח בין מיכל הדלק לגופי המצערת בSMT.
ביוטיוב יש מדריך מעולה של ההתקנה.
אני בחרתי שלא לבטל את מערכת הSAS כי בגרמניה יש בדיקות זיהום אוויר והSAS בגלל שהוא מזרים חמצן לסעפת עוזר "לעבוד" על הבדיקה הזאת
ההתקנה לא קשה אבל גם לא קלה במיוחד
לפני
IMG_20170304_113230711.jpg
הפלטה מיצור מקומי
IMG_20170125_180800598.jpg
מורכבת על האופנוע
1.jpg
הפילטר מורכב
2.jpg
התיבה המקורית (לא יאומן כמה היא גדולה)
IMG_20170311_094824222.jpg
על הדרך גם הורדתי את הפרפרים המשניים כי מי רוצה מחשב שמתערב לך בפתיחת מצערת
אחרי ההתקנה העלתי מפה עשירה יותר ב1% והדלקתי חזרה את חיישני החמצן כי בתכלס המפה כרגע לא אופטימלית למנוע אחרי השינויי אז עד שמפה חדשה תיבנה זה אמור לישמור על המנוע.
איך זה מרגיש- מטורף!!! לא צריך דיינו כדי להרגיש שהאופנוע משתגר קדימה כמו טיל, כרגע ואולי בגלל המפה הלא אופטימלית רוב הכח מגיע בסל"ד בינוני עד גבוה, פתאום המנוע תאב סל"ד וקופץ מהר לניתוק ההצתה.
השיפור הזה גם גרם לי להבין עד כמה בתיכנון תיבת האוויר המקורית השקיעו לכיוון תקנות רעש, המנוע הרבה יותר רועש אם כי לא ברמה מעצבנת.