לתיבת האוויר, כך מסתבר, יש חשיבות עצומה במיצוי הספק המנוע, אז למה בוני אופנועים רבים מקריבים אותה בשביל הפוזה?
http://fullgaz.co.il/?p=111108
![]()
לתיבת האוויר, כך מסתבר, יש חשיבות עצומה במיצוי הספק המנוע, אז למה בוני אופנועים רבים מקריבים אותה בשביל הפוזה?
http://fullgaz.co.il/?p=111108
![]()
חסר בכתבה על התפקיד החשוב של התיבה בעמידה בתקני היורו ואיך היצרנים בעצם מחפשים פשרה ולא בהכרח בונים תיבה אופטימלית לאופנוע, בנוסף אם כח סוס הוא המטרה הסופית אז ראיתי כבר אופנועים שהוציאו יותר כח סוס עם תיבות פתוחות, חתוכות, בלי שנורקל ועוד מה שאומר שהקפדה על תהודה מסויימת לא חשובה בכל סוגי המנועים.
אני רק שאלה:
הוסבר שם בכמה מילים על קיומה של התהודה בכלל ועל העובדה שהיא קיימת וניתנת לניצול גם בתיבות האויר באופנועים.
אבל איך בדיוק התהודה משפיעה על ההספק? מה היא נותנת? האם היא מהווה סוג של אינדיקטור לקיום של תנאים אופטימלים של תנועת האויר בתוך המיכל?
המשפט הראשון שלך מסביר בדיוק את הפנומה שבמשפט השני שלך![]()
תהודה מאיצה את זרימת האוויר שבגללו היא נוצרת הניצול של זה נפוץ במערכות יניקה וגם במערכות פליטה.
אפשר לקרוא לזה מילוי בכוח,כתוצאה מזה לא צריך לחכות להפרש לחצים שיוצר המנוע בשביל שיהיה מילוי מספיק של התיבה,כשהמנוע יינק היא כבר תהיה מלאה,כמו סוג של טורבו כמו שכתבו בדגש על סוג של כי יש הבדל לחצים מאוד גדול.
במנועי דו"פ רציניים - GP ודומיהם,מרגע שהמערכת פליטה והיניקה היו נכנסות לרזוננס (תהודה) לא היה צורך יותר בשסתום עלים בגלל שמהירות המילוי הייתה מתגברת על המהירות של תנועת הבוכנה - תפקיד השסתום הוא למנוע מתערובת לעוף החוצה מהבלוק ברגע שהבוכנה יורדת (למי שמעניין אותו שיעיף מבט על אופן פעולה של מנוע דו"פ),התהודה הייתה מהירה מזה והשסתום רק היה מגביל את המנוע,כתוצאה היה פיתוח של שסתום עלים חשמלי שהיה נשאר פתוח מרגע שהיו נכנסים לסל"ד התהודה.
עוד דוגמה היא התא הגלילי שיש לאופנועי מוטוקורוס על הסעפת פליטה.
התפקיד של הדבר הזה הוא האצת יציאה של גז על ידי תהודה,האצת פליטה מאיץ גם יניקה בגלל ניצול אזור זמן שבו כל השסתומים פתוחים.
נערך לאחרונה על ידי Tribalmistyc2; 24-07-2016 בשעה 07:40.
בואו נראה אם הצלחתי לתרגם את זה לשפה של הדיוטות:
- התהודה נוצרת כפונקציה של מבנה החלל + כיוון כניסת הגז (אויר) לתוכו + מהירות הכניסה של הגז לחלל.
- קיום התהודה = אינדיקציה לקיומה של תנועה בצורה מסויימת, ידועה מראש, של הגז בתוך החלל.
- תהודות בתדרים שונים = תנועות שונות של הגז בתוך החלל (כיוון, מהירות וכו').
- מאחר ובאופנוע התיבה היא סטטית, הן ביחס לכיוון כניסת האויר והן ביחס למיקום השסתומים, ניתן לנצל את התהודה בצורה מוגבלת יחסית רק לטווח מהירויות מאוד מסויים.
אני בכיוון? פספסתי משהו?![]()
תהודה נוצרת בגלל גליי רעד,גליי רעד קשורים לגמישות של החומר,לגודל החלל ולזווית+מהירות של כניסת אוויר.
כל הרעיון הוא שזרימת האוויר תרעיד את החומר (את החומר של הקופסה) בצורה שיצור תבנית התאבכות בונה שתגרום לאוויר שיוצר אותה לנוע יותר מהר באותו חלל.
החומר והמבנה של הקופסה צריך להיות מותאם לתדרים שונים (תדרי רעד שהאוויר יוצר שם) בסל"ד ומהירות שונה על מנת לשמור על אותה תבנית.
התיבה היא סטטית ביחס לאופנוע אבל לא סטטית ביחס לזרימת האוויר והיה פיתוח של תיבות שמארכות ומתקצרות ביחס למנוע.
בשביל לנצל את הרעיון צריך זרימה של אוויר בתוספת של וואקום מהמנוע,ביחד שני אלה יוצרים את האפקט.
יש תלות במהירות ובסל"ד ובטווחים מסוימים יהיה יותר קשה לבטל מערבולות - מערבולות זה הדבר האחרון שאתה צריך.
ואני עדיין לא ראיתי אופנוע GP או מכונית פורמולה בלי תיבת אוויר ואין מנועים יותר מנוצלים מהם.
התהודה בעצם בנויי ככה שבסלד מסויים גל האוויר שנע לכיוון שסתומי יניקה פתוחים וככה ממלא צלינדר בצורה אפקטיבית יותר, כמו מגדש מכאני שמשתמש בתהודה ולא כוח מכאני.
כמו שאגזוז בנוי עם טבעת חניקה שיוצרת לחץ הפוך ואז יוצרת תת לחץ ובידיוק שם יש חפיפה בין שסתומי הפחיטה שפתוחים ושסתומי היניקה שגם פתוחים והתת לחץ באגזוז יוצר וואקום שמושך תערובת לצלינדר, תוסיף לזה גל תהודה עם התערובת שנזרק לצלינדר ויש לך יותר נצילות בטווח סלד מסויים.
בגלל זה אגזוז היום לרוב לא "משפר" הוא משנה עקומת הספק לטובת יולר הספק בסלד מסויים על חשבון ירידת הספק בסלד אחר
Sent from mTalk using windows 10 mobile
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
חוץ משעות של מחקר ופיתוח, אפשר גם פשוט להשתמש בניסוי וטעייה (עדיף של אחרים)
מה עשיתי, ראיתי אנשים מחו"ל עושים ניסיונות, מחריבים וקודחים בתיבות אוויר, ואז מריצים על דיינו.
ואז פשוט לקחתי את התוצאה הטובה ביותר, ופשוט העתקתי.
עובד יופי.
בברכה,
SM26
אופנוע, זה בטח הדבר הנכון. יותר טוב מהכל.
אני רוצה להיות מובטל ומסטול ושיכור וערום ושזוף, עם זיקפה ומילים וקוביות בבטן וגב חלק וחיבוק מאחורה, על אופנוע, בדרך אל הים, בשקיעה, עם זיפים וחיוך.
קדיחות והרחבות יכולות ליצור מערבולות.
לרוב העדיפות שתיהיה תיבה שלמה וגדולה מאשר קטנה מחוררת\מורחבת.
תיבה רזוננטית רלוונטית לאופנועי ספורט,שם אין צורך לעשות שום דבר הכל מתוכנן בדיוק גבוהה מאוד.
בקרבורטור שינויים כאלה ואחרים יכולים להשפיע לרעה על הוואקום מה שיפגע בפעולה שלו.
אתה בכיוון הנכון נמשיך עם דוגמאת ההדיוטים.
Cbr600rr
Cb600
שניהם מנוע זהה שכוון לתהודה בסלד אחר, האראר לשיא ההספק בעליונים
ההורנט ליותר מומנט לנמוכים
כל השוני בשניהם זה יניקה ופליטה ויש לך מנוע שונה, אתה יכול לראות שימוש כזה במנוע זהה אצל הרבה יפנים שמתבססים על מנוע סופר ספורט שעובר כיוונון יניקה ופליטה לטובת תהודה בסלד נמוך יותר
Sent from mTalk using windows 10 mobile
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
משיעורי המכניקה בבצפר אני זוכר שלכל גוף יש תדר עצמי (ואפילו שניים).
כשמעוררים את הגוף בתדר קרוב לתדר העצמי מתרחשת תהודה.
עד כמה זה מנגן יפה בתיבות האוויר בסל"ד הנכון זה רק דיינו ומהנדסי הטורבולנציה של תיבות האוויר יכולים לענות.
(או מישהו שיחפש בגוגל ויתן פה גרף)
נערך לאחרונה על ידי קסד; 25-07-2016 בשעה 07:34. סיבה: גרף של דיינו. לא ציור ב mspaint
גם בכתבה וגם כאן אנשים אם הרבה ידע שופכים את מיטב ידיעתם המאד מוערכת אבל חוץ מי מה שאני ראיתי (הרצת דיינו על טנרה מוזרק ללא תיבה) לא חסר טבלאות דיינו ברשת שמראה עליה או ירידה של כח סוס אחד במיוחד במנועים בעלי צילנדר אחד או שניים לכן אפשר להגיד שכתלות בסוג המנוע לתיבה יש השפעה מינורית.
כמו שכבר כתבתי בעבר נראה שמנועי 4 צילנדרים יותר רגישים לצורת התיבה.
כמובן שהכל מתייחס למנועים מוזרקים ששם ירידת הלחץ בכניסה לא משפיעה על כמות הדלק שנכנסת למנוע
אין השפעה על כמות הדלק כן יש השפעה על הפיזור שלו.
מסנן פתוח לא יכול לישר מערבולות כמו שעושה תיבה,דיינו בודקים בחדר סגור מה שמקטין עד מעלים מערבולות אוויר בניגוד לרכיבה בעולם
האמיתי.
לכל כלל יש יוצא מהכלל אבל הכלל הוא שעדיף תיבה,זה שהורדת את התיבה וקיבלת יותר סוסים יכול להעיד שהבעיה בצורה שהיא מתוכננת - אילוצי תקנות רעש למשל ואם היו עובדים חופשי היית רואה תוצאות זהות אם לא יותר טובות.
נערך לאחרונה על ידי Tribalmistyc2; 27-07-2016 בשעה 10:19.