תוצאות 1 עד 13 מ 13

אשכול: טווח קומפרסיה במנוע 600 ספורספורט

צפייה משולבת

  1. #1
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    36

    טווח קומפרסיה במנוע 600 ספורספורט

    מדובר במנוע 600 סמק של אופנוע סופרספורט משנת 2007.

    רציתי לדעת האם קומפרסיה של 180 psi בכל צילינדר נחשב תקין או נמוך,

    מה הטווח של התקין , מה נחשב גבוהה/נמוך/באמצע, האם יש להתייחס לגיל המנוע או תמיד לשאוף לקומפרסיה מקסימלית?

  2. #2
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,688
    קומפרסיה של מנוע ספורטיבי חדש היא סביב ה-200 PSI. הערך שציינת (180) - תקין.
    משום שאף אחד לא מבטיח שמכשיר המדידה שלך מכוייל, והמצבר שלך חדש וטעון 100%, אז המספר עצמו פחות משנה.
    יכול להיות, שעם מכשיר אחר היית מודד באותו אופנוע 170PSI, ועם המכשיר שלך, אבל עם מצבר טוב יותר - 190PSI.
    הנתון הכי חשוב הוא הפרשי הלחץ בין הצילינדרים.
    אם הפרשי הלחץ הינם 5% ומטה, אז המנוע ככל הנראה במצב מאוד טוב.
    ממנוע עם הפרשים של מעל 10% הייתי מתרחק, אם כי לרוב זה עדיין בטווח הסביר עפ"י היצרן.

    לדוגמא, אני יכול לחלוק את המספרים מהספר של הבנדיט 1200 (זה מה שאני זוכר בע"פ):
    ערך נומינלי - 178PSI.
    שיפוץ מנוע נדרש כאשר:
    כל הצילינדרים יורדים מתחת ל-142PSI.
    אחד הצילינדרים יורד מתחת ל-124PSI.
    יש הפרשים של מעל 28PSI בין הצילינדרים.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  3. #3
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    36
    תודה רבה הסבר מלמד מאוד

  4. #4
    Senior Member הסמל האישי של Tilbalisti
    תאריך הצטרפות
    Apr 2017
    הודעות
    727
    אשמח לדעת אם איזה מכשיר בדקת .. כמה הוא עולה ? האם הזמנת אותו מהאיבי ? ואיך בידיוק חיברת אותו לצילינדרים

  5. #5
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,688
    מכישר היי-טק דיגיטאלי בסגנון הזה:
    http://www.ebay.com/itm/5583-GAUGE-C...IAAOSwX6VTxk8Y
    יקר, ומוגזם למי שלא עושה את הבדיקות האלה על בסיס +/- קבוע.
    לצרכים הבסיסיים המכשירים הפשוטים והזולים יספיקו, זה סה"כ מד לחץ.
    מקסימום - עקב חוסר הדיוק של המכשיר, תקבל סטייה מסוימת. עדיין, תהיה לך אינדיקציה האם המנוע עייף או לא - אתה לא צריך מעבר לזה.

    המדידה מתבצעת בצורה הבאה:
    1. מוודאים שהמצבר טעון במלואו והסטרטר תקין.
    2. דואגים שהמנוע יהיה חם. לא חייב להיות רותח, אבל על מנוע קר (אחרי עמידה של כמה שעות) תקבל ערכים נמוכים יותר.
    3. מפרקים את כל הפלאגים.
    4. מבריגים את הצינור של המכשיר להברגה של פלאג מס 1. לרוב המכשירים מגיעים עם מתאמים לסוגי הפלאגים הנפוצים. מהדקים עם היד - לא צריך להשתולל עם מפתח.
    5. פותחים את הגז עד הסוף, כדי למנוע התנגדות מהיניקה.
    6. נותנים סטרטר, ומחזיקים עד שהלחץ שהמכשיר מודד בערך מתייצב.
    7. רושמים את הערך, משחררים את הלחץ מהמכשיר (יש ע"ג הצינור שסתום למטרה הזאת).
    8. עוברים לצילינדר הבא.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  6. #6
    Senior Member הסמל האישי של Tilbalisti
    תאריך הצטרפות
    Apr 2017
    הודעות
    727
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    מכישר היי-טק דיגיטאלי בסגנון הזה:
    http://www.ebay.com/itm/5583-GAUGE-C...IAAOSwX6VTxk8Y
    יקר, ומוגזם למי שלא עושה את הבדיקות האלה על בסיס +/- קבוע.
    לצרכים הבסיסיים המכשירים הפשוטים והזולים יספיקו, זה סה"כ מד לחץ.
    מקסימום - עקב חוסר הדיוק של המכשיר, תקבל סטייה מסוימת. עדיין, תהיה לך אינדיקציה האם המנוע עייף או לא - אתה לא צריך מעבר לזה.

    המדידה מתבצעת בצורה הבאה:
    1. מוודאים שהמצבר טעון במלואו והסטרטר תקין.
    2. דואגים שהמנוע יהיה חם. לא חייב להיות רותח, אבל על מנוע קר (אחרי עמידה של כמה שעות) תקבל ערכים נמוכים יותר.
    3. מפרקים את כל הפלאגים.
    4. מבריגים את הצינור של המכשיר להברגה של פלאג מס 1. לרוב המכשירים מגיעים עם מתאמים לסוגי הפלאגים הנפוצים. מהדקים עם היד - לא צריך להשתולל עם מפתח.
    5. פותחים את הגז עד הסוף, כדי למנוע התנגדות מהיניקה.
    6. נותנים סטרטר, ומחזיקים עד שהלחץ שהמכשיר מודד בערך מתייצב.
    7. רושמים את הערך, משחררים את הלחץ מהמכשיר (יש ע"ג הצינור שסתום למטרה הזאת).
    8. עוברים לצילינדר הבא.
    תודה חבר ,
    באמת רוב הסכויים שאני לא אקנה כי אין לי שימוש אבל נחמד לדעת ... שעוברים לצילינדר הבא זאת אומרת לפלאג הבא?
    ושאתה אומר נותנים סטרטר ומחזיקים
    זה אומר שאתה מחזיק גם את הסטרטר וגם את הגז או רק אחד מהם ?
    לא חבל בטח הטורים ידפקו כמו משוגעים

  7. #7
    Member
    תאריך הצטרפות
    Nov 2015
    הודעות
    91
    ציטוט נכתב במקור על ידי Tilbalisti צפיה בהודעה
    תודה חבר ,
    באמת רוב הסכויים שאני לא אקנה כי אין לי שימוש אבל נחמד לדעת ... שעוברים לצילינדר הבא זאת אומרת לפלאג הבא?
    ושאתה אומר נותנים סטרטר ומחזיקים
    זה אומר שאתה מחזיק גם את הסטרטר וגם את הגז או רק אחד מהם ?
    לא חבל בטח הטורים ידפקו כמו משוגעים
    הטורים לא ידפקו, אין פלאגים שיציתו את התערובת בצילינדר.

  8. #8
    Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2016
    הודעות
    320
    לא הייתי מסתמך על בדיקת קומפרסיה, המצב האמיתי יתגלה בבדיקת leak down האמינה והמדויקת יותר.

  9. #9
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    ציטוט נכתב במקור על ידי levil צפיה בהודעה
    לא הייתי מסתמך על בדיקת קומפרסיה, המצב האמיתי יתגלה בבדיקת leak down האמינה והמדויקת יותר.
    כאשר בדיקת דחיסה בטווח התקין אין צורך להמשיך.
    בדיקת דליפה טוב לעשות כאשר יש בעיה כי בדיקת דחיסה לא תגיד מאיפה היא נובעת.

  10. #10
    Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2016
    הודעות
    320
    ציטוט נכתב במקור על ידי Tribalmistyc2 צפיה בהודעה
    כאשר בדיקת דחיסה בטווח התקין אין צורך להמשיך.
    בדיקת דליפה טוב לעשות כאשר יש בעיה כי בדיקת דחיסה לא תגיד מאיפה היא נובעת.
    ניסית לבדוק זאת בפועל ?
    ביצעת בדיקת קומפרסיה וליקג' והשווית תוצאות ?

  11. #11
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של Jack_R1
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,155
    ציטוט נכתב במקור על ידי levil צפיה בהודעה
    ניסית לבדוק זאת בפועל ?
    ביצעת בדיקת קומפרסיה וליקג' והשווית תוצאות ?
    כן, אני ניסיתי. היה תואם יופי בפעמיים שהייתי צריך לעשות - גם בפעם אחת טובה וגם בפעם אחת לא טובה. אם אפשר לקרוא לזה "תואם" בכלל - ראה מטה. פשוט כשהייתי צריך לבדוק את מיקום הדליפה, מצאתי אותו.

    מה גם שאתה משווה תוצאות בין שתי בדיקות שלא בודקות את אותו הדבר (אחת דינמית\רגעית ומושפעת מיחס דחיסה, אחת סטטית ואבסולוטית) - ההשוואה הזאת לא שווה כלום.

  12. #12
    Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2016
    הודעות
    320
    ציטוט נכתב במקור על ידי Jack_R1 צפיה בהודעה
    כן, אני ניסיתי. היה תואם יופי בפעמיים שהייתי צריך לעשות - גם בפעם אחת טובה וגם בפעם אחת לא טובה. אם אפשר לקרוא לזה "תואם" בכלל - ראה מטה. פשוט כשהייתי צריך לבדוק את מיקום הדליפה, מצאתי אותו.

    מה גם שאתה משווה תוצאות בין שתי בדיקות שלא בודקות את אותו הדבר (אחת דינמית\רגעית ומושפעת מיחס דחיסה, אחת סטטית ואבסולוטית) - ההשוואה הזאת לא שווה כלום.
    ההשוואה הזו שווה כי אם אתה נסמך על בדיקת קומפרסיה תקינה כשהמנוע בפועל גמור אכלת אותה.
    ובמקרה שלי לא היתה התאמה, אבל אני התחלתי בליקג' למזלי.

  13. #13
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    ציטוט נכתב במקור על ידי levil צפיה בהודעה
    ניסית לבדוק זאת בפועל ?
    ביצעת בדיקת קומפרסיה וליקג' והשווית תוצאות ?
    כן וכנראה מספר פעמים יותר ממך כי ממקרה אישי יחיד הלכת והסקת על כלל המקרים.

    דליפה של 40 אחוזים היא דבר שקשה לא להבחין בו,מוטב לעשות את הבדיקה במקום שקט עם ריאות והקשבה טובה לאזורי הדליפה - מערכת המים,אגן השמן והסעפות.

    עצם התוצאה הזהה בכולם כבר צריכה להדליק נורה אדומה וזה,בתוספת הדליפה מעידים על בעיה במד הדחיסה.
    נערך לאחרונה על ידי Tribalmistyc2; 24-04-2017 בשעה 13:03.

אשכולות דומים

  1. חור במנוע MT09
    על ידי Dudsan בפורום פורום טכני
    תגובות: 101
    הודעה אחרונה: 15-01-2017, 23:27
  2. תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 31-08-2016, 21:47
  3. נערך: כמה שמן נכנס במנוע - איבו 250
    על ידי dorvil בפורום פורום טכני
    תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 16-03-2016, 08:36
  4. קומפרסיה של פולריס ספורטמן 500 2005
    על ידי אורי בפורום פורום טכני
    תגובות: 17
    הודעה אחרונה: 20-02-2016, 22:14
  5. קומפרסיה תקינה? ג'וי מקס 250
    על ידי אורי בפורום פורום טכני
    תגובות: 9
    הודעה אחרונה: 01-11-2015, 11:29

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO