מדובר במנוע 600 סמק של אופנוע סופרספורט משנת 2007.
רציתי לדעת האם קומפרסיה של 180 psi בכל צילינדר נחשב תקין או נמוך,
מה הטווח של התקין , מה נחשב גבוהה/נמוך/באמצע, האם יש להתייחס לגיל המנוע או תמיד לשאוף לקומפרסיה מקסימלית?
מדובר במנוע 600 סמק של אופנוע סופרספורט משנת 2007.
רציתי לדעת האם קומפרסיה של 180 psi בכל צילינדר נחשב תקין או נמוך,
מה הטווח של התקין , מה נחשב גבוהה/נמוך/באמצע, האם יש להתייחס לגיל המנוע או תמיד לשאוף לקומפרסיה מקסימלית?
קומפרסיה של מנוע ספורטיבי חדש היא סביב ה-200 PSI. הערך שציינת (180) - תקין.
משום שאף אחד לא מבטיח שמכשיר המדידה שלך מכוייל, והמצבר שלך חדש וטעון 100%, אז המספר עצמו פחות משנה.
יכול להיות, שעם מכשיר אחר היית מודד באותו אופנוע 170PSI, ועם המכשיר שלך, אבל עם מצבר טוב יותר - 190PSI.
הנתון הכי חשוב הוא הפרשי הלחץ בין הצילינדרים.
אם הפרשי הלחץ הינם 5% ומטה, אז המנוע ככל הנראה במצב מאוד טוב.
ממנוע עם הפרשים של מעל 10% הייתי מתרחק, אם כי לרוב זה עדיין בטווח הסביר עפ"י היצרן.
לדוגמא, אני יכול לחלוק את המספרים מהספר של הבנדיט 1200 (זה מה שאני זוכר בע"פ):
ערך נומינלי - 178PSI.
שיפוץ מנוע נדרש כאשר:
כל הצילינדרים יורדים מתחת ל-142PSI.
אחד הצילינדרים יורד מתחת ל-124PSI.
יש הפרשים של מעל 28PSI בין הצילינדרים.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
תודה רבה הסבר מלמד מאוד
אשמח לדעת אם איזה מכשיר בדקת .. כמה הוא עולה ? האם הזמנת אותו מהאיבי ? ואיך בידיוק חיברת אותו לצילינדרים
מכישר היי-טק דיגיטאלי בסגנון הזה:
http://www.ebay.com/itm/5583-GAUGE-C...IAAOSwX6VTxk8Y
יקר, ומוגזם למי שלא עושה את הבדיקות האלה על בסיס +/- קבוע.
לצרכים הבסיסיים המכשירים הפשוטים והזולים יספיקו, זה סה"כ מד לחץ.
מקסימום - עקב חוסר הדיוק של המכשיר, תקבל סטייה מסוימת. עדיין, תהיה לך אינדיקציה האם המנוע עייף או לא - אתה לא צריך מעבר לזה.
המדידה מתבצעת בצורה הבאה:
1. מוודאים שהמצבר טעון במלואו והסטרטר תקין.
2. דואגים שהמנוע יהיה חם. לא חייב להיות רותח, אבל על מנוע קר (אחרי עמידה של כמה שעות) תקבל ערכים נמוכים יותר.
3. מפרקים את כל הפלאגים.
4. מבריגים את הצינור של המכשיר להברגה של פלאג מס 1. לרוב המכשירים מגיעים עם מתאמים לסוגי הפלאגים הנפוצים. מהדקים עם היד - לא צריך להשתולל עם מפתח.
5. פותחים את הגז עד הסוף, כדי למנוע התנגדות מהיניקה.
6. נותנים סטרטר, ומחזיקים עד שהלחץ שהמכשיר מודד בערך מתייצב.
7. רושמים את הערך, משחררים את הלחץ מהמכשיר (יש ע"ג הצינור שסתום למטרה הזאת).
8. עוברים לצילינדר הבא.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
לא הייתי מסתמך על בדיקת קומפרסיה, המצב האמיתי יתגלה בבדיקת leak down האמינה והמדויקת יותר.
כן, אני ניסיתי. היה תואם יופי בפעמיים שהייתי צריך לעשות - גם בפעם אחת טובה וגם בפעם אחת לא טובה. אם אפשר לקרוא לזה "תואם" בכלל - ראה מטה. פשוט כשהייתי צריך לבדוק את מיקום הדליפה, מצאתי אותו.
מה גם שאתה משווה תוצאות בין שתי בדיקות שלא בודקות את אותו הדבר (אחת דינמית\רגעית ומושפעת מיחס דחיסה, אחת סטטית ואבסולוטית) - ההשוואה הזאת לא שווה כלום.
ההשוואה הזו שווה כי אם אתה נסמך על בדיקת קומפרסיה תקינה כשהמנוע בפועל גמור אכלת אותה.
ובמקרה שלי לא היתה התאמה, אבל אני התחלתי בליקג' למזלי.
כן וכנראה מספר פעמים יותר ממך כי ממקרה אישי יחיד הלכת והסקת על כלל המקרים.
דליפה של 40 אחוזים היא דבר שקשה לא להבחין בו,מוטב לעשות את הבדיקה במקום שקט עם ריאות והקשבה טובה לאזורי הדליפה - מערכת המים,אגן השמן והסעפות.
עצם התוצאה הזהה בכולם כבר צריכה להדליק נורה אדומה וזה,בתוספת הדליפה מעידים על בעיה במד הדחיסה.
נערך לאחרונה על ידי Tribalmistyc2; 24-04-2017 בשעה 13:03.