מכישר היי-טק דיגיטאלי בסגנון הזה:
http://www.ebay.com/itm/5583-GAUGE-C...IAAOSwX6VTxk8Y
יקר, ומוגזם למי שלא עושה את הבדיקות האלה על בסיס +/- קבוע.
לצרכים הבסיסיים המכשירים הפשוטים והזולים יספיקו, זה סה"כ מד לחץ.
מקסימום - עקב חוסר הדיוק של המכשיר, תקבל סטייה מסוימת. עדיין, תהיה לך אינדיקציה האם המנוע עייף או לא - אתה לא צריך מעבר לזה.
המדידה מתבצעת בצורה הבאה:
1. מוודאים שהמצבר טעון במלואו והסטרטר תקין.
2. דואגים שהמנוע יהיה חם. לא חייב להיות רותח, אבל על מנוע קר (אחרי עמידה של כמה שעות) תקבל ערכים נמוכים יותר.
3. מפרקים את כל הפלאגים.
4. מבריגים את הצינור של המכשיר להברגה של פלאג מס 1. לרוב המכשירים מגיעים עם מתאמים לסוגי הפלאגים הנפוצים. מהדקים עם היד - לא צריך להשתולל עם מפתח.
5. פותחים את הגז עד הסוף, כדי למנוע התנגדות מהיניקה.
6. נותנים סטרטר, ומחזיקים עד שהלחץ שהמכשיר מודד בערך מתייצב.
7. רושמים את הערך, משחררים את הלחץ מהמכשיר (יש ע"ג הצינור שסתום למטרה הזאת).
8. עוברים לצילינדר הבא.