שלום
איך אני בודק אם האלנרנטור עובד ?
שלום
איך אני בודק אם האלנרנטור עובד ?
ברכות,
אם מד הטעינה תקין בלוח השעונים שלך - זו אינדיקציה די טובה ומדוייקת.
בנוסף, ניתן כמובן למדוד קיום טעינה (סלילים ומיישר/מייצב יחדיו, אלטרנטור זה דומה אבל שונה ורק ברכבים ).
עם רב מודד על מתח DC, על הדקי המצבר כשהוא מחובר לקטנוע והמנוע פועל בסלד 3K - אם המדידה גבוהה מ13 ונמוכה מ16 וולט.
בעקרון הכל סבבה.
אם לא - אז צריך לבדוק את הרכיבים והחיבורים השונים במע' ולמצוא האשם...
ובפינת השנקל האישי - היה לי כזה יד1 במשך כשש שנים ושמונים אלף ק"מ, נהננו מאוד יחד ויש לו פינה חמה בלב שלי לנצח
ואכן הדגם רגיש בסליליו (בעיקר לחום גבוה מדי עקב חוסר שימון - היות והמנוע אוכל מעט שמן כסדרו...)
ואם הלכו הסלילים, כדאי כבר להתקין מחוזקים (נחושת עבה וגם איכותית יותר מאשר המקורי), יש מייצור מקומי מצויין אצל אלון דאי.
יחי המלך המומנט
גילוי נאות ולכבוד_הוא_לי: חבר מערכת מוטו
"B&w אלטרנטור" זה לא כותרת אינפורמטיבית בפורום הטכני. הכותרת צריכה לכלול לא רק את שם החלק, אלא מה אתה רוצה ממנו. ערכתי לך כבר כמה כותרות קודמות בלי להעיר, אבל זה לא משתפר אז אני מעיר להבא.
תודה על העזרה,
מד הטעינה נראה תקין, בנוסף בדקתי כפי שהצעת עם רב מודד וזה הראה 13.8+ ומטפס באטיות.
אז נראה שהכל תקין, אבל האם יש דרך לבדוק שאין קצר שגורם למצבר לפרוק בזמן שהקטנוע מכובה ?
*מנהל אני מתנצל לא ידעתי, יבוצע להבא בע"ה.
בזמן שמכובה וסוויץ' סגור ניתן למדוד זרם (לא מתח) במערכת ולראות אם יש זליגה (קצר לגוף) או מה צריכת האזעקה אם יש וכו'.
תצטרך מד זרם לDC ולחברו בטור או בקלאמפ.
למה אתה חושד? המצבר מתרוקן לך הרבה?
בן כמה הוא וכמה אתה רוכב כל פעם?
יחי המלך המומנט
גילוי נאות ולכבוד_הוא_לי: חבר מערכת מוטו
המצבר בן שנה בערך אולי קצת יותר.
מצבר של וולטה אני רוכב כל יום בערך 60 ק"מ
אז למה אתה חושד שיש קצר?
יחי המלך המומנט
גילוי נאות ולכבוד_הוא_לי: חבר מערכת מוטו
חשבתי בגלל שכשהנעתי אותו עם כבלים אז הוא הוא נכבה כשאר ניתקתי את הכבלים, אז חששתי שאולי הוא ממש התרוקן בגלל קצר כי 4 שעות לפני זה רכבתי עליו. (המד של המצבר הראה לי כבר כמה ימים שהמצבר נחלש)
אם כך, לדעתי, הבדיקה שאתה צריך לעשות היא פריקה מהירה למצבר (וולטה בן שנה וחצי זה מצבר בינוני ולא חדש. לא משמיץ חלילה, רקאומר)
יכול להיות שהוא מתקרב אל קיצו.
לבדיקה כזו צריך מכשיר מתאים, כמעט בכל מוסך יהיה כזה ובדיקה כזו להערכתי תהיה חינמית או לכל הפחות לא יקרה.
יחי המלך המומנט
גילוי נאות ולכבוד_הוא_לי: חבר מערכת מוטו
תודה
לי זה נשמע כמו קצר (בין 2 תאים). אבחון - חיבור למטען ולפתוח פקקים. כמות גדולה של בועות מרמזת על קצר כזה. כל חשמלאי רכב אמור להיות מסוגל לאבחן. יכול לקרות גם במצבר חדש ומכוסה באחריות. אם זה באמת קצר, הדבר היחיד שאפשר לעשות הוא להחליף מצבר.