איזה דגם ושנה האופנוע,אני מניח שהמנוע היה בטמפ גבוה מאוד ועקב החום כל מיני רכיבים מתפשטים בעוד כמה מילימטרים ואז האופנוע לא עובד בצורה תקינה.
דרך אגב,זה קירור אויר או מים?
שלום,
יש לי אופנוע בנפח 250 סמ"ק (הזרקת דלק), בשבת האחרונה רכבתי איתו בסל"ד גבוהה רוב הזמן, ולאחר הרכיבה התאמנתי קצת על תאוצות חזקות ובלימות במגרש חניה ריק.
במגרש החניה בזמן שאני פותח גז ומשחרר את קלאץ ,אחרי מספר פעמים ,האופנוע מתחיל לגמגם, משתנק, לא עובר את ה 4 אלף סלד לא משנה כמה גז אני מוסיף.
כיבית את האופנוע חיכיתי כמה דקות והדלקתי וזה חזר על עצמו כל 2-3 מכות גז.
למזלי הייתי ליד הבית אז פשוט נסעתי איתו לאט הביתה, חשבתי אולי שהצפתי עם הרבה דלק את המנוע, ובערב לפני שיצאתי לעבודה התנעתי אותו ו
בנסיעה לעבודה הכל היה תקין בהלוך ובחזור.
כמובן שבדקתי שמן לפני הרכיבה ונוזל קרור הכל מלא. ולא נדלקה לי אף נורה בכל המקרה הזה.
יש למישהו הסבר או רעיון מה בדיוק קרה? חושש שזה יחזור על עצמו.
איזה דגם ושנה האופנוע,אני מניח שהמנוע היה בטמפ גבוה מאוד ועקב החום כל מיני רכיבים מתפשטים בעוד כמה מילימטרים ואז האופנוע לא עובד בצורה תקינה.
דרך אגב,זה קירור אויר או מים?
נוזל קירור
Sent from my iPhone using Tapatalk
זה gd250 של יוסאנג , קירור מים, מאז זה לא חזר על עצמו.
מעניין מה גרם לזה.
מה התסמינים של הצפת מנוע בדלק מישהו יודע?
קרבורטור נוטה להצפות לא הזרקה.
סימנים להצפה הם ריח חריף של דלק וגם עישון ו\או פיצוצים מהאגזוז בחלק מהמצבים.
תקלות מהסוג הזה יכולות לקרות בגלל שלא מגיע דלק,בגלל שיש בעיה בהצתה - אין אותה או מתרחשת בתזמון שגוי ובגלל חיווי לא נכון של חיישן גל זיזים או קראנק בהתאמה לדגם של המערכת - לא מחייב שיש את שניהם.
אם זה קורה שוב תתחיל מהמשבת של הג'ק צד (מפסק שהג'ק לוחץ עליו כשהוא מורם).
אם האופנוע מניע ונוסע, אבל מסרב לעלות בסלד מדי פעם, הבעיה ככל הנראה (באופנוע מוזרק) בחיישן למבדה שמותקן במערכת הפליטה (נראה כמו פלאג). החיישן משדר מידע על כמות הco בגז הפליטה למחשב ניהול מנוע, והמחשב מנהל את כמות הדלק שמוזרמת למזרקים.
אם החיישן מזייף, המחשב לא יתן דלק למנוע והמנוע לא יעלה בסלד.
הייתי בודק מהקל לקשה:
1. שלמות החיווט שמגיע לחיישן.
2. מצב המגע בין החיווט שמגיע לחיישן לחיישן עצמו.
3. תקינות החיישן (ייתכן שתזדקק למוסך לשם הבדיקה).
4. אם הלמבדה תקין הייתי עובר לבדיקות של משעבת הדלק.
Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
החיישן משפיע על זמן פתיחת המזרק ולא חותך את הזנת הדלק.
התפקיד שלו הוא קיזוז.
מערכת הזרקה נורמלית עוברת למפה "דיפולטיבית" כאשר הוא מנותק ואם אין אופציה כזאת יש אפשרות של תערובת עניה או עשירה שתגרום לזיופים רציניים.
החיישן לא משפיע על כלום, הוא רק נותן מידע למחשב.
המחשב מקבל החלטות.
אם יש בעיה במגע או שהחיישן מעביר מידע לא תקין (ייתכן בגלל התחממות), בהתאם למידע יכול לגרום לכך שלא יעלה בסלד (למשל להחליט על תערובת ענייה).
ייתכן, דא"ג, שבמצב כזה עדיף לנתק את החיישן ולתת למנוע לעבור למפה הדיפולטית.
Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
סמנטיקה ... מבחינת המחשב, המתח שהחיישן מוציא הוא בסך הכל מידע.
הטווח של החיישן הוא בין 0.1 ל0.9 ולט.
שינוי מזערי יחסית למוליכות של המגעים יגרור בקלות קריאות שגויות או קריאות מחוץ לטווח שהבקר מצפה לקבל והתנהגויות שקשה להסביר.
מגע רופף או לא יציב יגרום לקפיצות בקריאות, מה שיכול "לשגע" את הבקר ולהכניס אותו למצב הגנה שגם לו התנהגות משלו.
מה, גם, שהנסיון מלמד שגם החיישנים האלא נדפקים.
מצד שני יש את עניין המשאבה שהוזכר כאן.
שלמות של חיווט הכי קל לבדוק.
לנקות מגעים זה השני.
למדוד תקינות של חיישן, יהיה צורך במכשיר מדידה וידע איך להשתמש בו.
לפרק את המשאבה מתוך מיכל הדלק זה המורכב מבין כולם, וידרוש רכישה של אטמים מראש.
ותמיד יש את האפשרות לקחת את הכלי למוסך. אם זו בעיה נפוצה, הם כבר נתקלו בה ויודעים מה לעשות.
Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
המחשב לא יודע מה זה טווח החיישן,מחשב מדבר בבינרית,המתח מהחיישן הוא אות אנלוגי שמגיע לרכיב adc מובנה (ממיר אנלוגי דיגיטלי) ומתורגם למספר דיגיטלי אם אתה מאוד מתעקש להיות סמנטי איתי.
קריאות מחוץ לטווח וניתוקים של החיישן ידליקו נורת תקלה ויפעילו מערכות מסוימות בלופ פתוח.
חיישנים לרוב נהרסים כי הם מתלכלכים ונסתמים והם לא מפסיקים את זרימת הדלק למנוע כמו שרשמת.