אני לא חושב שיש כאן כן/לא חד-משמעי...
יש אופנועים, שבהחלט מעודדים את הרוכב לדחוף חזק יותר.
כלים כמו אופנועי היפרמוטו וליטר-ספורט (וכנראה שגם רוב הסופר-נייקדים) בהחלט מעודדים את נטייתו הטבעית של הרוכב הממוצע לדחוף חזק יותר, להוריד נמוך יותר ולעקוף כל דבר שזז.
מצד שני - רוכב שיש בו את הצד הזה, יסבול על אופנוע קאסטום.

האמת היא איפשהו באמצע. רוכב חולה בראש - ירכב כמו מטורף גם על הארלי, תוך כדי שהוא אונס את המכונה, ודורש ממנה לעשות מה שהיא לא נועדה.
רוכב רגוע ושקול - יצליח להישאר בגבולות הסביר גם על מכונה קיצונית. הוא לא ינצל לעולם את כל מעטפת הביצועים של המכונה, ויהיה בסדר עם זה.
רוכב שהוא באמצע, צריך למצוא את הפשרה שלו. מכונה שמצד אחד נותנת את הביצועים שמאפשרים לו להינות מהרכיבה, ומצד שני - לא מביאה אותו בכוח למחוזות שבהם השליטה העצמית שלו מתמוססת.
נכון לרגע זה - אני אישית, מצאתי את הפשרה בהכלאה מוזרה של אדוונצ'ר גדול והיפרמוטו. נהנה מכל רגע, למרות שיחסית לבנדיט 1200 - איבדתי הרבה סוסים וכ-40 קמ"ש בסגירה.