עמוד 1 מתוך 5 123 ... אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 62

אשכול: החלקה של הגלגל הקדמי בקו ישר

צפייה משולבת

  1. #1
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2016
    הודעות
    291

    החלקה של הגלגל הקדמי בקו ישר

    אהלן,

    ביום חמישי האחרון עשיתי טיפול גדול לאופנוע במוסך אצלי בעיר (שאני איתו בערך מאז שיש לי את האופנוע, שזה שנה פלוס).

    על הדקה הראשונה שיצאתי מהמוסך הרגשתי שהבולם הקדמי לא כמו שצריך, ב"דיליי" קל יחסית.
    בסוף הטיפול (לפני שיצאתי) הוא לקח את האופנוע לסיבוב לבדיקה כללית, משהו כמו 10 דקות. הוא נסע בסקאלה (ראיתי אחרי זה) 4 ק"מ.
    לא יודע איך הוא יכל לנסוע 4 קמ ב10 דקות בתוך העיר אבל זה כבר עניין אחר.
    שחזר אמר לי שהאופנוע עשר חוץ ממשהו אחד שהוא לא רלוונטי.

    בכול מקרה, שיצאתי מהמוסך כמו שאמרתי הרגשתי שהבולם הקדמי לא 100%.
    יומיים אחרי, בשבת בצהריים, החלטתי לבדוק אויר בגלגלים.
    שני הגלגלים היו מלאים יותר ממה שהם צריכים להיות ב5-6 PSI יותר כול אחד - הוא מילא לי אוויר בגלגלים ולא טרח לבדוק הוראות יצרן.

    היום בדרך לעבודה בבוקר בבלימה קלה (כמו כול בלימה רגילה אחרת) לפני באפמר הגלגל הקדמי החליק לי קצת אבל לא ייחסתי לזה חשיבות יותר מדיי.
    שחזרתי מעבודה, נסעתי בקו ישר בשיפוע ירידה קל ובלמתי (כמו כול בלימה אחרת) בלימה רגילה לחלוטין לפני כיכר
    על הרגע שהפעלתי את הבלמים הגלגל הקדמי החליק לי לגמרי (בקו ישר!), כמעט איבדתי שליטה על האופנוע ונפלתי אבל למזלי תפסתי שליטה על האופנוע,
    ועצרתי בצד אחרי הכיכר.


    אף פעם לא היו לי בעיות הבלמים. עברתי על הצמיגים, אין תקר באף אחד מהם והם כמו שצריך.

    ומכאן נובעות השאלות שלי:

    1. ממה זה היה יכול לנבוע? הכביש היה נקי לחלוטין, לא שמן, לא חול, ולא שום הפרעות אחרות. אני לא זוכר במאה אחוז אבל העיניים שלי תמיד על הכביש
    ואין מצב שאני מפספס דברים כאלה.

    2. יש מצב שעצם העובדה שרכבתי יומיים עם לחץ אוויר ב5-6 PSI גבוה יותר השפיעו על הבלמים?

    3. כמו שאמרתי, הרגשתי שהבולם הקדמי לא 100% על הדקה הראשונה שיצאתי מהמוסך אבל נתתי לזה להחליק. יש קשר לדעתכם? (הוא לא התעסק בכלל עם הבולמים בטיפול חוץ מבדיקות).

    ולפני שקופצים, אני יודע מה זה שימוש נכון בבולם קדמי ובאחורי, ואף פעם לא קרו לי מקרים כאלה חוץ מהיום.

  2. #2
    Senior Member הסמל האישי של mudale222
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    JLM
    הודעות
    2,840
    1. מלא סיבות. אני מהמר על משהו בכביש. ממש לא הכל אפשר לראות.
    2. לא. 5 PSI זה מאוד זניח. יכול להיות שזה אפילו יותר מתאים למשקל שלך מאשר הלחץ אוויר הסטנדרטי שיש על המדבקות. יש הרבה אנשים שמרכיבים באופן קבוע וממלאים יותר מזה באחורי בשביל לפצות על המשקל. בכל מקרה לחץ אוויר לא קשור לבלמים.
    3. שמע. השאלה היא האם התופעה חוזרת על עצמה או שזה משהו ספורדי. קרה פעם אחת וזהו. משהו שעולה לי לראש זה שאולי הדיסק התלכלך משמן או כל נוזל אחר ולכן ביציאה מהמוסך הרגשת לא רגיל אבל זה לא מסביר את הנעילה.

    האם עשו לך משהו שקשור לבלמים? החליפו דיסק\רפידות\בלידינג\נוזל??
    בכל מקרה אני במקומך חוזר למוסך.. תסביר את כל מה שקרה ושינסה לפתור את זה.

  3. #3
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2016
    הודעות
    291
    ציטוט נכתב במקור על ידי mudale222 צפיה בהודעה
    1. מלא סיבות. אני מהמר על משהו בכביש. ממש לא הכל אפשר לראות.
    2. לא. 5 PSI זה מאוד זניח. יכול להיות שזה אפילו יותר מתאים למשקל שלך מאשר הלחץ אוויר הסטנדרטי שיש על המדבקות. יש הרבה אנשים שמרכיבים באופן קבוע וממלאים יותר מזה באחורי בשביל לפצות על המשקל. בכל מקרה לחץ אוויר לא קשור לבלמים.
    3. שמע. השאלה היא האם התופעה חוזרת על עצמה או שזה משהו ספורדי. קרה פעם אחת וזהו. משהו שעולה לי לראש זה שאולי הדיסק התלכלך משמן או כל נוזל אחר ולכן ביציאה מהמוסך הרגשת לא רגיל אבל זה לא מסביר את הנעילה.

    האם עשו לך משהו שקשור לבלמים? החליפו דיסק\רפידות\בלידינג\נוזל??
    בכל מקרה אני במקומך חוזר למוסך.. תסביר את כל מה שקרה ושינסה לפתור את זה.
    לא נגע בבלמים, עבד שעתיים על האופנוע עשה מה שעשה ולכול אורך השתיים הייתי מול האופנוע כמו שוטר.
    אומר לך את האמת מאוד ירד לי מהמקום ומהבן אדם, אני באמת שוקל על להחליף. עצם העובדה שגם לבוא אליו עולה לי בחצי יום עבודה.. גורם לי לחשוב אם זה בכלל שווה לי
    ופשוט לראות שאם הבעיה ממשיכה ללכת למוסך אחר לעשות בדיקה על הבולם הקדמי ושיתנו לי סיקור עליו.

    לצערי כול התחום הזה פרוץ ככה שאתה לא יכול לדעת אם עובדים עליך בעיניים או לא.

  4. #4
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    קודם כל בולמים הם בולמי זעזועים -בולם קדמי ובולם אחורי ובלמים זה ברקסים.
    דיליי בבלימה אחרי ביקור במוסך יכול להיות בגלל לכלוך שומני על הדיסק שיורד עם ממיס - אציטון או אלכוהול גם יסירו שומנים.

    לחץ אוויר גבוהה מידי כן משפיע על הבלימה כי הוא משפיע על האחיזה,הצמיג צריך להימרח על הכביש בצורה מבוקרת,כשלחץ האוויר גבוהה מידי הוא מקשה את הצמיג והוא לא נמרח מה שמקטין חיכוך ויוצר החלקה וחוסר אחיזה.
    תוספת של 5,6 PSI כאמור לא משמעותי בצורה נחרצת אבל יכול להשפיע אז נסה לחזור למה שהיה קודם.

    בקרבת או בתוך כיכרות אפשר להחליק בקלות בלי קשר לתקינות של שום דבר.

  5. #5
    חבר מערכת FullgaZ הסמל האישי של uriar
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,850
    יש מצב שהוא חיזק לך את הבלם ולכן הלחיצה שאתה רגיל אליה נועלת את הגלגל? אם כן אז תבלום יותר בעדינות.



  6. #6
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מעלה אדומים
    הודעות
    437
    אם עכשיו אתה נוסע והבלמים עובדים כשורה,
    אני מהמר שפשוט היו תנאים להחלקה באותו מקום שהיית,לכלוך שומנים כלשהם,או פשוט תנאי דרך ולחיצה חזקה מידי.
    אם אתה מתעקש לקשר את זה לטיפול במוסך ואתה אומר שהבחור לא נגע בבלמים אז יתכן שבמוסך היו שמנים על הרצפה/ליפט ולכלכו את הצמיג בצידי הצמיג ולא במרכזו ואם הצמיג היה מנופח ממש אזי צידי הצמיג לא נגעו בכביש ולכשהורדת את לחץ האויר מהצמיג אז גם צידי הצמיג נגעו בכביש עם השמנים המרוחים עליו וגרמו לך להחליק טיפה,למרות שאני לא חושב שזאת הסיבה והיא מופרכת למדי.
    אז כפי שכתבתי בהתחלה אם כרגע הבלמים עובדים כשורה אין מה לגעת ואם אתה מרגיש משהו חריג תעצור במוסך,לא משנה איזה ותבקש שבעל מקצוע יזרוק מבט ויראה שאין שום דבר חריג בד"כ כל בעל מוסך יעשה זאת בשמחה וללא עלות .
    בהצלחה

  7. #7
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2017
    הודעות
    40
    בגדול, כשמנפחים יותר ממה שצריך אז שטח המגע של הצמיג עם הכביש קטן, ואז יש סיכוי גדול יותר להחלקה ולשחיקת מרכז הצמיג.
    אם בטיפול פירקו גלגל קידמי אז לפעמים צריך לפמפם את הבלם כדי שהבוכנות יחזרו לתפקוד מלא. יכול להיות שגם הדיסקים התלכלכו בשמן בזמן הטיפול.
    פרמטר נוסף ששווה לקחת בחשבון זה טמפרטורה של הכביש. יום חמישי היה לוהט ולפעמים בימים כאלה ננעל אצלי האחורי ממש בקלות.

    לדעתי אתה פשוט סבלת מצירוף מקרים של הרבה דברים. תוריד את האויר למידה הנכונה, נקה את הדיסקים ותנהג קצת יותר זהיר... אם זה ממשיך לקרות לך ובתקווה שלא תתרסק בדרך, סע למוסך

  8. #8
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2016
    הודעות
    291
    אז ככה, לאחר שהיום ששוב הגלגלים החליקו לי בדיוק באותה נקודה אני יכול להגיד בוודאות שזה הנקודה הזאת בכביש. מה כן, אלך לבדוק את הבלמים בכול זאת.

  9. #9
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2016
    הודעות
    291
    היום שנסעתי בישוב שלי, מכונית עצרה בפתאומיות (שמרתי מרחק) ובלמתי (אני לא יגיד חזק כי שמרתי מרחק, סה"כ בלימה קצת יותר מרגילה, אבל לא משהו מיוחד)
    עם האחורי והגלגל החליק לי לאיזה שניה ועצרתי.
    למישהו יש רעיון מה זה יכול להיות? אני באמת על גבול הנואש עם זה כבר.
    יש לציין שאם פעם לפני שעשיתי את הטיפול לא קרה לי מצבים כאלה! גם שבלמתי פעם אחת עצירה פתאומית משוגעת ביותר וחרקתי דיסקים עם האופנוע זה לא קרה!
    אני יותר משנה עם האופנוע ורק מאז הטיפול שעשיתי התחילו הבעיות.

    אני יודע שזה יכול להיות הצמיגים, הדיסקים, הרפידות...אז הנה תמונות






    מה זה יכול להיות לדעתכם? גם עברתי על הדיסק, הוא ישר.
    אשמח אם מישהו יוכל לכוון אותי כי אין לי שום ידע בתחום בכלל..

  10. #10
    Senior Member הסמל האישי של mudale222
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    JLM
    הודעות
    2,840
    נשמע שנעלת אחורי - זה הכל. לא משהו נדיר בכלל.

  11. #11
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2016
    הודעות
    291
    ציטוט נכתב במקור על ידי mudale222 צפיה בהודעה
    נשמע שנעלת אחורי - זה הכל. לא משהו נדיר בכלל.
    כן, אבל לא ברור לי מה הגורם.
    לא לחצתי חזק על הברקס בכלל.. אני רוכב על האופנוע יותר משנה ואף פעם לא קרו לי מצבים כאלה גם בהכי קיצוני.
    ושים לב שדיברתי בתחילת האשכול על הקדמי - המקרה היום זה האחורי.

  12. #12
    Senior Member הסמל האישי של R86
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    982
    ציטוט נכתב במקור על ידי 1122 צפיה בהודעה
    כן, אבל לא ברור לי מה הגורם.
    לא לחצתי חזק על הברקס בכלל.. אני רוכב על האופנוע יותר משנה ואף פעם לא קרו לי מצבים כאלה גם בהכי קיצוני.
    ושים לב שדיברתי בתחילת האשכול על הקדמי - המקרה היום זה האחורי.
    נשמע שאתה לא יודע לתפעל את האופנוע באופן נכון.
    בשילוב עם העובדה שאתה חושב שהמוסך גרם לנזק כל שהוא לאחיזה של האופנוע (איזה דגם דרך אגב?)
    יכול להיות שאתה מתחיל לשים לב לאיך מתנהג דו"ג בעת בלימה
    בקצרה,ככל שאתה בולם חזק יותר אתה צריך להפחית לחץ מהאחורי ולהעביר לקידמי (מתאמנים וזה הופך לטבע שני)
    ולגבי הלחץ אוויר,לבדוק על צמיגים קרים לחלוטין.
    אני חיי בשביל למות על האופנוע שלי.

  13. #13
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2016
    הודעות
    291
    ציטוט נכתב במקור על ידי R86 צפיה בהודעה
    נשמע שאתה לא יודע לתפעל את האופנוע באופן נכון.
    בשילוב עם העובדה שאתה חושב שהמוסך גרם לנזק כל שהוא לאחיזה של האופנוע (איזה דגם דרך אגב?)
    יכול להיות שאתה מתחיל לשים לב לאיך מתנהג דו"ג בעת בלימה
    בקצרה,ככל שאתה בולם חזק יותר אתה צריך להפחית לחץ מהאחורי ולהעביר לקידמי (מתאמנים וזה הופך לטבע שני)
    ולגבי הלחץ אוויר,לבדוק על צמיגים קרים לחלוטין.
    CBR125
    תאמין לי שאני יודע לתפעל את האופנוע שלי נכון, אני איתו למעל שנה ואף פעם המצבים האלה לא קרו לי.
    אני לא טירון שלא יודע לבלום ונוסע כמו שליח בכבישים, ואני גם לא ילד בן 16. אז.. בחייאת

  14. #14
    Senior Member הסמל האישי של R86
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    982
    בחייאת
    נעלת אחורי,נו אז?
    מה קרה?
    מה הדרמה?
    יש 1001 משתנים שאתה לא יכול להשפיע עליהם,תלמד להתמודד עם המצבים האלה.
    האופנוע שלך נשמע תקין לחלוטין ויפה מאוד שלקח לך שנה שלמה כדי להגיע למצב של נעילת גלגל,עכשיו יש לך 2 ברירות
    או לעבור לאופנוע עם ABS או ללמוד להשלים עם העובדה שאתה על דו"ג
    ובקריאה נוספת של ההודעה שלך,למה בלמת רק עם האחורי? איפה הקדמי היה בתמונה?
    ולגבי העובדה שאיתו שנה,אתה יכול להיות רגוע,יש אנשים שרוכבים 20 שנה ועדיין לא ידעו איך לצאת ממצב חירום או לתפעל את הכלי
    למזלך אתה על 125 ששוקל גרם וחצי.
    אני חיי בשביל למות על האופנוע שלי.

  15. #15
    Member הסמל האישי של Khc
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    362
    חם, האספלט רותח והצמיגים "נמרחים" עליו במיוחד בבלימות או פניות.

    Sent from my ONEPLUS 3T using Tapatalk

אשכולות דומים

  1. על מה כל הבלגן בספורט המוטורי הישראלי?
    על ידי אביעד אברהמי בפורום כללי
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 17-02-2017, 20:33
  2. תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 01-02-2016, 20:26
  3. נזרק לי הגלגל האחורי כשאני מוריד הילוך...
    על ידי lordfate בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 01-02-2016, 08:01

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO